YÖK tüm üniversitelere Cumhurbaşkanlığı Savunma ve Sanayii Başkanlığı ile birlikte bir üst yazı göndermiş. 21 temmuza kadar 1000 kredi bedava da veriyor. Model eğitimi için 48 tane NVIDIA H200 GPU, çıkarım (inference) süreçleri için ise 8 adet NVIDIA A6000 GPU gücünden yararlanılabilecekmiş. Bu platform sayesinde bağımsız, ITAR / EAR free olabilecekmişiz.
#HaftalıkGündemeMalzeme @leventp
.......Bu kapsamda, EVREN Platformu'nun üniversiteniz bünyesinde görev yapan akademisyenlere, araştırmacılara, lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurulması özellikle yapay zekâ, bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, veri bilimi, elektrik-elektronik mühendisliği, savunma teknolojileri ve ilgili alanlarda yürütülen eğitim-öğretim, araştırma ve proje faaliyetlerinde kullanımının teşvik edilmesi hususunda bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederim.......

İyi güzel de, 48 gpu çok az ülke çapında böyle bir şey için. Örnek veriyorum, Yale üniversitesinde 112 tane H200 var. Kempner(Harvard) enstitüsünde 424 tane H200, 192 tane RTX Pro 6000 var. 48 gpu ufak bir lab düzeyinde anca. Tüm ülke bunu nasıl kullanacak?
Şu an genel anlamda hepsi boşta. Ama haklısınız
Yanlış göstermiyorsa her düğümün (bir düğümde 8 GPU var) boştaki halleri bile 1000 watt çekiyor.
YZ ile işim olmaz.