Selamlar,
Anakart üzerinde kasa fanı için yeterince yuva yok. Bu nedenle pwm fan hub almayı planlıyorum. Şu ürün nasıldır? Diğer hub'ların aksine bunun üzerinde argb girişi de var ayrıca.
Anakart: asus prime x870-p wifi (4 tane kasa fan girişi var.)
Fanlar: Asus mr120 (Bunlardan 5 tane var ama 1 tane daha alacağım.)
Kasa: Corsair 6500D airflow (3 tane ön panelde 1 tane altta 1 tane de arkada egzoz olmak üzere toplam 5 tane fan takılı. Alt panel için 1 fan daha alacağım.)
kasa fanları birbirine bağlanmıyor mu?
Yalnızca argb aydınlatmaları bağlanabiliyor. Ancak güç için bağlanamıyor diye biliyorum. Her biri için ayrı bir güç çıkışı gerekiyor.
@bukrek: Fan ve ana kart soketi ile birebir uyumlu Y kablolar denenebilir, eğer tek tek ayarlama hedefiniz yok ise.
@lterlemez Hocam bu tür çoğaltıcı çözümleri pek sağlıklı değil anakart üzerindeki güç çıkışına zarar vermek istemiyorum. Şu linkini attığım ürün hakkında bir düşünceniz var mı? Bir de şu var ancak bunda argb girişi yok. https://www.hepsiburada.com/arctic-fan-hub-10-portlu-pwm-sata-guc-destekli-acfan00175a-p-HBV00000X49EY?magaza=Hepsiburada
@bukrek: Ben kullanıyorum, iki tane takılı, zarar vereceğini düşünmüyorum. Koruması vardır, onun, iki, üç fanla ölecek bir voltaj ayarı çekmezler...
@bukrek: Bu tür ekstraların bir dezavantajı SATA elektrik soketi harcaması ve bağlanacak fanların kablolarını görece uzun istemesi. Yani, kullanılan kasaya göre öyle bir yere yerleştirilmeli ki bağlanacak fanlara eşit uzaklıta olabilsin. Bir de dışarıdan kontrolleri sıkıntı olabiliyor, eğer ana kart bağlantısı da yok ise...
@bukrek: O 10 soketten birisi çift yönlü olup, ana karttan emir iletebiliyor ise fanlara güzelmiş, ama iletemiyor ise standart hızda çevirir.
@bukrek: Aşağıda @leventp Levent Bey de benim ile benzer öneriyi sunmuş...
İkili fanlar var, tek kablo 2 fan
https://www.hepsiburada.com/nzxt-f280-rgb-2-li-siyah-280-mm-fan-rf-u28hf-b1-pm-HBC000077SXEF
Hub almak yerine ikili, üçlü çoklayıcı kablo alın. Hub elektrik bağlantısı gerektiriyor, kablo karmaşası daha da artıyor.
Duruma göre birbirine kilitlenen yapıda "daisy chain" fanları da düşünebilirsiniz. O durumda tüm fanlar aynı kabloyu kullanıyor.