Uzun süre tuya destekli çeşitli ucuz akıllı aydınlatmalarla sıkıntılar çektikten sonra(özellikle bağlantı kopmaları) akıllı ürünleri araştırmaya daldım. Philips Hue saçmalık derecesinde pahalıydı. Aradığım şeyse hem telefondan kontrol edilebilen hem de kumandalı bir sistemdi. Önce Ikea ürünlerine denk geldim ancak ampuller stokta yoktu. Sonra tam aradığım şeyi buldum. Wiz(by Philips). Hem ürünleri Philips'in 1/2-1/3 fiyatına hem de kumanda seçeneği var.
Yaklaşık 1 aydır 3 ampul + kumanda ile kullanıyorum. Ampullerin renkli ışıklardaki ışık şiddeti gayet iyi. Elbette beyaz/sarı ışıkla aynı şiddet değil gibi ama yakın, eski ampullerimin en az 3 katı var rahatlıkla. Kelvin değeri de ayarlanabiliyor yani sarı veya beyaz ışığa muhtaç değilsiniz. İstediğiniz tonu tutturabiliyorsunuz. Kumanda nimetmiş ona emin oldum. Daha önceki ampullerde tam yatakta uykum gelmişken telefonda 1 veya 2 ampulun(avizede 3 ampul var) koptuğunu görüp kalkıp ışığı kapatmak zorunda kalıyordum, tam bir eziyet. Bu Wiz'leri alırken, bağlantıda bir sorun olsa bile kumandayı kullanarak yataktan kalkmaktan kurtulmayı düşünerek aldım. Bu Wiz'lerle telefon ile hiç bağlantı kopması yaşamamış olmam bir yana, kumanda yine de harika oldu. Böyle uykulu anlarda çok daha pratik. Kumandada açma/kapama düğmeleri, ışık şiddeti azaltıp artırma düğmeleri, gece ışığı modu ve işlevlerini kendiniz app'ten ayarlayabileceğiniz 4 adet favori tuşu var. İstediğiniz her şekilde ayarlayabiliyorsunuz, örneğin "1 ampul kapansın, 1 tanesini mor %100 yansın, 1 tanesi %10 şiddetinde kırmızı yansın" gibi karmaşık bir senaryo oluşturabiliyorsunuz her bir favori tuşu için. Kumanda uygulamada oluşturduğunuz bu favori modları hafızasına alıyor. Kumanda ampullerle wifi ağından bağımsız olarak direkt iletişim de kurabildiği için internet olmadığında bile ampulleri kontrol edebiliyorsunuz. Böyle bir kumanda Philips Hue'da bile yok. Kumanda biraz pahalı (600-700TL) ama değdi mi bence değdi. Her bir ampul de 550TL. Philips'in 1/3 fiyatı. Tek "şu da olsaydı" dediğim şey ışık şiddetinin %10'dan daha aşağı düşmemesi. Muhtemelen donanımsal bir kısıt yoktur, yazılımla halledilebilir. %5'e falan düşse daha iyi olurdu. Bunun dışında hiç şikayetim yok. Sonuç olarak bu Wiz ürünlerini akıllı aydınlatma isteyenler için kesinlikle öneririm. Tuya denen zıkkımdan kurtuldum sonunda.
ışık şiddeti pwm den dolayı "pırpır" yapıyor olabilir, belki o sebeple %10 sınırı koymuşlardır.
öte yandan kumanda dışında aradığınız her şey tapo ürünlerinde varmış aslında, fiyatta daha ucuz diye kalmış aklımda.
Evet kumanda yok Tapo'larda. 150TL kadar daha ucuz ampulleri. Beni Tapo'da esas tereddüt ettiren şey bağlantı kopma şikayetleriydi. Philips ve Wiz ürünlerinde hiç bu şikayetlerden görmedim ama Tapo'da var. Herkeste olmuyor belli ki ama azımsanmayacak miktarda da şikayet var, münferit olamayacak kadar. Şans faktörünü göze almayı hiç istemedim o yüzden. Wiz'e denk gelmeseydim Tapo'dan başka da seçenek kalmıyordu zaten ama iyi ki Wiz'e denk gelmişim 🙂
PWM aklıma geldi ama 100 liralık ucuz ampullerin şiddeti bile daha fazla düşüyordu, bilemedim onu.
@protego tapoda bağlantı sorunu ampulü normal ampul gibi düğmeden kapatıp açarsanız oluşabiliyor genelde. bende bende benzer bir sorun yaşayıp ampule kızarken çocukların aç kapa ile cihazı resetlediklerini farkettim 🙂
@https Ben de düğmeden sık sık açıp kapatıyorum. Telefon/kumanda/düğme hangisi en yakınımdaysa onunla kullanıyorum 😀 Bazen yanlışlıkla 2 kez açıp kapadığım oluyor. Eğer o yüzden resetleniyorsa bende de olurmuş. Wiz'de denk gelmedim ama ona. Hatta ilk geldiğinde denemek için birçok kez kasıtlı olarak aç kapa yaptım, hiç kopmadı. O şekilde resetleniyor mu bilmiyorum bile gerçi bakmam lazım 😀 Şu an tek beklentim ampullerin uzun ömürlü olmaları 🙂
@protego kısa aralıklarla -5/10 sn gibi- 3-4 kez açıp kapatınca yapıyor, reset mekanizması bu şekilde çünkü cihazın onunla karışıyor. meraktan şikayet var a baktım şimdi bende, vallahi bizim millete mal da satılmaz, okadar saçma sapan şikayetler var ki çoğu bariz kullanıcının kendi hatası 😄
süpürgeyi sıfıra sıfır tam kendi yüksekliği kadar olan koltuğun altına sokup sonra niye sıkışıyor diyen bile var 😅
@https Olabilir hocam bilemiyorum. Kullanıcı hatası konusunda haklısınız ona katılıyorum 😀 Ben Amazon ve HB'deki olumsuz yorumlarına bakmıştım, genel olarak düğmeden kapatıp açtıktan sonra sapıttığını ve birkaç kez resetlemek gerektiğini yazmışlar çokça onlardan çekindim
Tuya destekli priz kullanıyorum uzun süredir hiç bağlantı kopması yaşamadım. Aldığınız ürünün markası Tuya değil, ürün kalitesiz wifi ile üretilmişse bunun Tuya ile ilgili olduğunu sanmıyorum ben. Tuya en bilindik çözümlerden biri çünkü.