Halka arz'larda, mesela görselde görünen şekilde 38 hisse talebi girmenin bir avantajı var mı ?
https://halkarz.com/avrupakent-gayrimenkul-yatirim-ortakligi-a-s/

Halka arz'larda, mesela görselde görünen şekilde 38 hisse talebi girmenin bir avantajı var mı ?
https://halkarz.com/avrupakent-gayrimenkul-yatirim-ortakligi-a-s/

Son bir saat içinde 191 ziyaretçi, 97 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Konudan alakasız bir şey soracağım, neden her gün bir şirket borsaya giriyor, korkuyorum valla bizim alt bakkal da bir gün halka arz olacak diye 😀
İki amaçla bir sermaye artırıp şirketi büyütmek iki batan şirketi küçük yatırımcıya kakalayıp parayı kurtarmak.
İstiyorsan yüz lot gir dağıtım eşit olacaksa yatırımcı sayısına göre dağıtılıyor. 2.1 m yatırımcı gelmezse daha fazla lot düşer daha fazla alabilirsin. Talep fazla ise paranın kalanı iade oluyor
Katılım sayısı az olur ve 2.1 milyon kişi ile kalırsa 38 lot alırsınız. Eğer o kadar başvurmadıysanız başkaları 38 lot alırken siz kaç adet talep ettiyseniz onu alırsınız. Tabi başvuru daha fazla kişiye ulaşırsa örneğin 4.9 milyon; o zaman 20 lot başvuran da 38 lot başvuranda 16 lot alır.
halka arz'ın başladığı gün ilk saatlerde alım yapıyorsan eğer galiba diğer alıcılara göre bir avantajın olur +1 lot falan verir belki 😀 onun dışında halka arzlar ve borsa baya popüler olduğu için artık 3,5-4 milyon kişi giriyor, alamadığın iade edilir