Normal abonelik 5 dolar. Yarısını falan twitch baştan kesiyordu. Abonelik 5 dolar olduğunda bu kadar çok abonesi olan kanal yoktu. Amazon Prime Türkiye'ye gelince Türk twitchi bir anda coştu. Bedavaya ya da 8 liraya alınan primelarla abone olununca 2.2 dolar civarı bir para kalıyordu yayıncıya diye 'tahmin' ediyorum. Bu da Amazon'un bir kampanyası olarak düşünülebilirdi. Amazon ve Twitch açısından bu sürdürülebilir değildi. Ben de ne zaman patlar diye düşünüyordum. Kısmet bugüneymiş. Şuan twitchde abone olanlara yayıncılar neredeyse abonelik ücretini geri verecek kıvamda. (kimi geri de veriyordu) Bu kararla beraber ilk uygulamasından iyi son uygulamasından kat kat kötü bir hale dönüştü. Hayırlısı
#twitchprime #twitch
Son bir saat içinde 225 ziyaretçi, 73 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
nasıl geri veriyorlardı?
Sen abone olduğunu belirtiyorudn discordddan o da sana 10 liralık hediye çeki veriyordu çeşitli oyunlarda puan alabileceğin. Zaten twitchden aldığı gelir onun iki katı falandı. Win-win.
TR üzerinden düşünürsek 1,25$ veren ile 5$ veren izleyici aynı ayrıcalıklara sahip olacak, yayıncıların pek hoşuna gitmeyebilir.
Yabancı yayıncılara abone olmak için VPN'le TR'ye bağlanma olayları falan başlar o zaman, gerçi kredi kartını da kontrol ediyor olabilir ama onun da yolunu buluyorlar bildiğim kadarıyla
Abone fiyatının düşmesiyle Twitch prime gelirleri %75 düşecek bi anda ama öbür taraftan doğradan Twitch üzerinden abone olanların sayısında da bi artış yaşanabilir.
Prime olayının sürdürülebilir olmadığı aşikardı, iyi bile dayandılar.
Gerçi normal abonelik ücretinde bir gelir sağladığını varsayıyorum ama onu teyit etmedik hiç
@gamsizm prime abonelerden 2 küsür $ gelir geliyor muydu acaba, eğer öyleyse teknoseyir'i twitch tarafında baya etkiler heralde
1.25 veren ve 5 veren diye bir şey olmayacak artık Türk yayıncısı için.
@tozyet Yok onu yabancı yayıncılar için dedim, Türk abonelerden 1,25 alacaklar. Ayrıca bu farkı gören yabancı izleyicilerde TR aboneliğinden almaya çalışabilir, öyle olursa yayıncı için can sıkıcı bi durum olur
@basteryus Twitch bunu kesinlikle atlamamıştır. Yoksa herkes Tr'den abone olur 🙂
@tozyet steam de önlem alıyor ama önüne geçemediği için bazı oyunlarda bölgesel fiyatlandırmayı iptal ediyor🙂 En son Horizon da olmuştu
@basteryus O da twitchin derdi olsun ya. 🙂
Bizde hiç normal abone yok hepsi Prime. Açıkçası geliri daha düşse bile normal abone uzun vadede kazandırır bence. Çünkü çok daha kolay ve bir kere abone olmak yetiyor. Diğerinde her ay tekrar etmek gerek. Ayrıca kimse Amazon abonesi olmak zorunda değiil Twitch yüzünden. Olması gereken olmuş gibi geldi bana.
@gamsizm katılıyorum. ben şu an 1 yere aboneyim o da teknoseyir prime sağolsun. 10 lira olsa mesela 2-3 yere daha abone olabilirim. yok ama başka türkçe kanal takip ettiğim 😀
ekleme: 9.90 olacakmış, güzel.
Şimdi belli oldu. Yabancı kanallara da tr fiyatından abone olabiliyoruz. İlginç cidden.
Üst abonelikler var ayrıca bu en alt abonelik fiyatı. Platform twitchin ve twitch her üyelikten ayrıca komisyonunu alıyor. Ayrıca bağış mekanizması var twitchden bağımsız. Bana anormal ve saçma gelmedi.
@cansimit Fiyatı twitch belirliyor. Kanal aboneliği artık yerelleştirildi üstelik. TR'de en düşük 10 try Abd'de 5 dolar. Olay bundan ibaret.
@cansimit Şöyle düşünün, Twitch'in de bu operasyondan bir kar beklentisi var. Sizin minimum fiyatın yarısını alacağı için işine gelmez.