Arkadaşlar bütün telefon üreticileri, özellikle de Apple orjinal şarj aleti kullanın diye söyleyip duruyorlar. Peki İphone'u powerbank kullanarak şarj etmek de zarar verebilir mi sizce?
Son bir saat içinde 106 ziyaretçi, 45 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Çok mantıklı bir soru cevaplar için takipteyim
Hocam bence bir risk taşıyor çünkü bir tanıdığım İphone 5'inin şarjı bittiğinde bir yere taktı ve telefon yandı.Dikkatli olmak lazım.
almayi dusundugum bisey.. zarari oldugunu dusunmuyorum..cunku apple store da bile satiliyor..
almayi dusundugum alet
http://store.apple.com/tr/product/HA254ZM/A/mophie-juice-pack-powerstation-harici-pil?fnode=66e8356902c912ff724259d7ff65f81082203aae821ccb62440339c0b61954b527862ba1fff9ec301f2766cc351284ec6b0c92fd972600c822d75e91c8d3d89e8cb33004fee7d6e384213a4d697951b336e78fdca2af1acbf0a77535e3145064ecd24ab04b87f413186d104f6bdc3413
sitesinde apple cihazlarının şarj edilebileceği bir aksesuar olduğu söylendiği için sorun olmaz kardeşim.
Ben ona kendimce soyle bir cozum buldum orjinal kutudan cikan sarj aletinin ustunde yazan kac amper ise ona en yakin enerjiyi verecek powerbank hangisiyse onu kullaniyorum ama teknik olarak bilgi verecek varsa merakla bende bekliyorum
Yine de kesin olmayabilir. Sen dikkat et
kaliteli bir power bank ile yüksek amper enerji vermeden cihazın kendi kablosu ile şarj verirseniz birşey olmaz. Örneğin normal şarj chazının amperi 1 iken 2 amperlik grişe takarsan sorun olur. gidip sony'nin philips'in powerbankını alıp doğru amperde takarsan birşey olmaz
Akım meselesi sorun olmuyor (yani amper değeri sorun degil) asıl sorun o güç kaynaklarından çıkan gerilim (yani volt degeri). Bu gerilimin her zaman sabit 5 v olması gerekirken bazı sarj cihazları sabit değil de dalgalı gerilim gönderdiği için telefonlara zarar veriyor.
Nasıl amper önemli değil aslolan amper değeri bir kere amper değeri voltajı etkiliyor zaten.
Yorumlari biraz dikkatli okusaniz benim ne demek istedigimi anlarsiniz. Ben "AMPER ONEMLI DEGIL" demedim. Akim meselesi sorun degil dedim ve neden sorun olmadigini acikladim.
Cevaplarınız için çok teşekkürler. Insan tereddütte kalıyor. Kararsız kaldım. Yalnız şunu fark ettim. Powerbank ile şarj ettiğimde cihaz fazla ısınıyor.
muhtemelen yüksek amper ile şarj ediyorsun. Bundan dolayı çabuk ısınır.
@utkuo elimde olan birşey değil ki. Ben ayarlayamıyorum. Takıyorum şarj ediyor. Demek ki bu durum zarar veriyor
Benim bildigim kadariyla telefonlarin Power menagement yongasi sarji kontrol ediyor ve bu telefonun kapasitesi kadar sarj ediyor. Ama elektrigin temelinde oldugu gibi sarj ederken telefonda bir direnc olusuyor ve telefon isiniyor. Isinma belli sinirlar icindeyse telefona zarar vermez.