Merhaba,
Arakdaşlar elimde Gigabyte B350 Gaming 3 anakart var ürün eskidiği ve bazı arızaları olduğu için değiştirmeyi düşünüyorum. 1200-1300 TL bütçem var. İleriye dönük olması açısından B450 ile B550 yonga arasında bir fark var mıdır?
Elimde şu an Ryzen 5 2600 işlemci var, B550 yonga ile herhangi bir problem olur korkusundan B450 seçeneğine daha yakınım ama eğer uyum konusunda bir problem olmazsa B550 almak istiyorum. Hem bu konularda hemde bütçeme göre f/p anakart önerilerinize açığım. Teşekkürler.
Son bir saat içinde 125 ziyaretçi, 38 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Peki B450 ile 5. nesil uyum konusunda problem olur mu hocam bilginiz var mı?
@orcun Teşekkürler. Uyum konusunda problem yoksa açıkçası keseyi çok fazla genişletip x570'lere çıkmak istemiyorum B450 ile sorunsuz kullanacaksam 700-800 liraya B450 alıp yoluma bakmayı elbette tercih ederim.
@cgdincer @gamsizm
@arthurdayne_ tuf b450 plus gaming kullanıyorum, 5. nesil desteği geldi üzerinde güncel her türlü bağlantı noktası da mevcut. Ben kesinlikle wifi destekleyen model almanızı öneririm kablosuz kulaklık vs açısından çok rahat olur.
B450 s2h al geç derim.
Ürün eksikliği ve arızaları neler?
Üstadım ürünü aldığım günden beri XMP profili aktif edemiyorum yaptığımda anda 3 bip hatası alıyorum bu yüzden 2400 MHZ olarak kullanmak zorundayım. Ayrıca ilerleyen zamanlarda 5. nesil AMD alabilirim diye düşünüyorum bu anakartta eskidiği için desteklemeyecek. OC yapacak birisi değilim tak çalıştır çeklinde kullanıyorum aldığım ürünleri bu yüzden ne yapacağıma karar veremedim. Diğer forumlarda da konular açtım X570 önerenler de oldu çünkü B550 2. nesil işlemcileri desteklemiyormuş bu yüzden direk destekleyen X570 yongasına yöneltenler de oldu ancak onlar çok pahalı. Sadece MSI X570A PRO bütçeme uygun görünüyor. Kafam iyice cacık oldu 😀
Kullandığın ramların xmp hızı ne?
3000 ama şu an 2400 olarak kullanabiliyorum malum sebeplerden ötürü.