@emre64 Bir ara gündeme düştü ama pratikte uygulandığına hiç şahit olmadım. Ben alınması taraftarıyım. Zaten vergi için bahane arıyorlar, bari tuzu kuru olanlardan alsınlar. Ayrıca Twitch yayıncılarının da ezici kısmı havadan para kazanıyor, versinler bi' zahmet.
Bu arada, sarsıntı yaşama olasılığı bir hayli düşük bir konumda zaten. Ki termal plaka aldım bile, gelene kadar idareten koydum. Veri kopyalarken el yakacak ısıya geliyor.
@ronniejamesdio Disk normalde kutu içerisindeydi, kendi usb 3.0 çeviricisine direkt bağlamak yerine şu uzatma kablosunu aldım(https://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/sata-uzatma-kablosu-4617p-15-7-pin-erkek-disi-ek-kasa-ici-hdd-harddisk-baglanti-data-power-411901613)
Koblonun diske takılan kısmına karışmayıp çeviriciye takılan kısmında güç ve veri ksımlarını kesip ayırdım. Güç kısmı çeviricide kalmaya devam etti(çevirici de kendi adaptörüne bağlı yine), veri kablosunu da karta bağladım. Çevirci usb ile bağlanmadan güç vermediği için de usb ucunu karttaki boş bi' porta bağladım.
@ronniejamesdio OMV 4.1 yüklü şu an, kullandığın sistem ve sürümünde SATA sürücüleri falan yüklü olmayabilir. Az bilgimle aklıma bu geldi ancak. PSU değerleri de uymamış olabilir, disk çalıştı mı peki gücü bağlayınca?
Şöyle bir şey(https://www.robotistan.com/raspberry-pi-bakir-sogutucu) alacaktım bu akşam zaten, para kısmı işin esprisi. Ha maliyet düşünülecekse, ufak bi' alüminyum plakayı termal macun/ped ile yapıştırmak da iş görür elbeltte.
@ronniejamesdio Valla ben tıkandım hocam, buradan sonrası beni aşıyor 😀 Ben taktım ve OMV arayüzünde göründü direkt. Aksini yaşamadığım için tecrübem de yok maalesef.
Bu arada Banana Pi'ı SATA üzerinden boot edebiliyor musun? Karttan boot edince çok yavaş oluyor, çok ufak işler dışında adamı çıldırtır. Class 10 kartla denemiştim birkaç yıl önce, şimdi bir köşede duruyor ama kim bilir nerde 😀
@emre64 Hiç denemedim ama yapılamıyor diye duymuştum. Raspberry'lerde yapan görmüştüm sanki forumlarda ama çok çetrefilliydi hatırladığım kadarıyla ve Banana'da işe yaramıyordu. Güncel durum nedir bakmak lazımtabi. Ben bir de çok istekle araştırmadığım için detay kaçırmış olabilirim.
@ronniejamesdio Son verdiğim bağlantıda eleman nand sata yüklüyor, belki senin de diskinin görünmeme sebebei bu olabilir. Düzeltme: alakasız bir şeymiş 🙂
Yolda 25 kurus bulursaniz maaliyet bedava 😀
Onu da gelir diye işlersem öyle bir şey olmaz 😀
@brave Önce Twitch yayıncılarından alsınlar vergiyi de, sonra benim sokak-yer şekilleri AR-GE gelirimin vergisini isterler 😀
@alipektas Twitch'te vergi ödeyenler var ama devletin kesin bir yaptırımı var mı bilmiyorum.
@emre64 Bir ara gündeme düştü ama pratikte uygulandığına hiç şahit olmadım. Ben alınması taraftarıyım. Zaten vergi için bahane arıyorlar, bari tuzu kuru olanlardan alsınlar. Ayrıca Twitch yayıncılarının da ezici kısmı havadan para kazanıyor, versinler bi' zahmet.
Maliyet yönetimi risk demektir diyelim ona hocam, çaktırma 😀
Bu arada, sarsıntı yaşama olasılığı bir hayli düşük bir konumda zaten. Ki termal plaka aldım bile, gelene kadar idareten koydum. Veri kopyalarken el yakacak ısıya geliyor.
Banana Pi, Çizgi'deki indirim furyasında alınanlardan 🙂
@ronniejamesdio Disk normalde kutu içerisindeydi, kendi usb 3.0 çeviricisine direkt bağlamak yerine şu uzatma kablosunu aldım(https://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/sata-uzatma-kablosu-4617p-15-7-pin-erkek-disi-ek-kasa-ici-hdd-harddisk-baglanti-data-power-411901613)
Koblonun diske takılan kısmına karışmayıp çeviriciye takılan kısmında güç ve veri ksımlarını kesip ayırdım. Güç kısmı çeviricide kalmaya devam etti(çevirici de kendi adaptörüne bağlı yine), veri kablosunu da karta bağladım. Çevirci usb ile bağlanmadan güç vermediği için de usb ucunu karttaki boş bi' porta bağladım.
@ronniejamesdio OMV 4.1 yüklü şu an, kullandığın sistem ve sürümünde SATA sürücüleri falan yüklü olmayabilir. Az bilgimle aklıma bu geldi ancak. PSU değerleri de uymamış olabilir, disk çalıştı mı peki gücü bağlayınca?
3m thermal tape ile yapıştırılırsa çok efektif olur. 1 liralık soğutucu takarsanız. F/p düşer ama performans artar.
Şöyle bir şey(https://www.robotistan.com/raspberry-pi-bakir-sogutucu) alacaktım bu akşam zaten, para kısmı işin esprisi. Ha maliyet düşünülecekse, ufak bi' alüminyum plakayı termal macun/ped ile yapıştırmak da iş görür elbeltte.
@ronniejamesdio Sürücü kaynaklı gibi sorun o zaman. Mount etmekle ilgili sıkıntı çıkmış da olabilir. Linux bilgisi iyi birine danışmak lazım.
@ronniejamesdio Valla ben tıkandım hocam, buradan sonrası beni aşıyor 😀 Ben taktım ve OMV arayüzünde göründü direkt. Aksini yaşamadığım için tecrübem de yok maalesef.
Bu arada Banana Pi'ı SATA üzerinden boot edebiliyor musun? Karttan boot edince çok yavaş oluyor, çok ufak işler dışında adamı çıldırtır. Class 10 kartla denemiştim birkaç yıl önce, şimdi bir köşede duruyor ama kim bilir nerde 😀
@emre64 Hiç denemedim ama yapılamıyor diye duymuştum. Raspberry'lerde yapan görmüştüm sanki forumlarda ama çok çetrefilliydi hatırladığım kadarıyla ve Banana'da işe yaramıyordu. Güncel durum nedir bakmak lazımtabi. Ben bir de çok istekle araştırmadığım için detay kaçırmış olabilirim.
@emre64 Veri kopyalıyorum, denerim bitince http://tonyoliver.co.uk/bananapi_SATA/
25 Kuruşlar o kadar değerli madenlerden mi yapılıyor? Benim bildiğim, yalıtkan...
@ronniejamesdio Son verdiğim bağlantıda eleman nand sata yüklüyor, belki senin de diskinin görünmeme sebebei bu olabilir. Düzeltme: alakasız bir şeymiş 🙂
@lterlemez Önemli bir noktaya değinmişsin, benim net bilgim yok açıkçası.
raspery pi mi bu ?
Banana Pi.
@alipektas merak ettim ne olarak kullanıyorsun ve üzernde işletim sistemi ne yüklü ?
@systemnet https://teknoseyir.com/durum/1076616#comment-3880933 şurada konuştuk hocam, oradaki bilgiler dışında başka bir şey merak edersen sorabilirsin.
@lterlemez İletiyormuş hocam, birçok farklı kaynakta iletiyor diye geçiyor.