Ehliyetini yenileyen var mı?
Sağlık raporu alıyoruz, para yatırıyoruz vs tamam.
Ancak elimize yeni ehliyeti alınca 2 yıl sonra tekrar mı sağlık raporu almak gerekiyor?
Kimileri 1 yıl demiş birisi de bana 5 yıl dedi kime inanmam gerekiyor bilemedim bu konuda net bilgisi olan var mı acaba?
✓ Edit: A-B 10 yıl, C-E 5 yıl geçerliymiş yanıt veren arkadaşlara teşekkürler.
Yeni ehliyetler ticari sınıflar için, c sınıfı gibi, 5 yıl; hususi kullanım için, b sınıfı gibi, 10 yıl geçerli.
10 yıl diye biliyorum. Eğer c sınıfı ise 5 yıl
üzerinde ehliyetin geçerlilik tarihi yazıyor, bana bir şey demediler raporla ilgili.
Hayır B, A1, A2 vs sınıfı ehliyetiniz varsa 10 yıl geçerli. Ayrıca 199'dan yada nvi.gov.tr'den randevu almanız gerekiyor. Harcı 15 ₺ ve onu Ptt'ye yatırın. Çünkü 2 ₺ emniyet vakfına aktarılıyor. Vergi dairesi o parayı almadığı için işleminiz yapılmaz bilginiz olsun. Biyometrik fotoğraf çektirmeyi unutmayın. Eski ehliyetiniz ve kimliğiniz yanınızda olsun.
Dipnot: Nüfus müdürlüğünde çalışıyorum. 🙂
Çook teşekkürler.
@master rica ederim. 🙂