Neden ateşten alıp suya sokup sonra normal fırına attı bıçağı? Mantığı nedir

Making a Knife from an Old Bearing

Knife template: www.mn-projects.com/plans-and-drawings/knives/old-bearing-knife.html Another video from the series Giving trash a second life! https://www.fa...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Yekta F. @flashock

    Hardening aşamasını için yani sertleştirme yapıyor. Ben de deli gibi izleyen biriyimdir bıçak yapımını. Damascus yöntemiyle katmanlı bıçak yapımları çok ilgimi çekiyor keşke hobi alanım olsa da yapsam ben de.

  • Musa AKKAYA @musyakkaya

    Manyetikliğini (mıknatıs tutmaması için) öldürmek için yüksek ısıda fırınlanıyor diye biliyorum

  • pusagorn @pusagorn

    Gördüğüm kadarıyla metali yağda soğutmuş. Yağ, suya göre metali daha yavaş soğutur. Bu işlem esnasında metal sertleşir, mukavemeti azalır ( kırılganlık artar) ve iç gerilim oluşabilir. Fırına atmasındaki amaç ya iç gerilimleri yok ederek bıçağı sağlamlaştırmak yada metalin soğutma esnasında oluşmuş iç yapısındaki taneleri büyüterek sertlikten biraz feragat edip mukavemetini arttırmak ( kırılganlığını düşürmek) olabilir.

  • cicikuş nazmi @cicikus

    çok güzel oldu ya böyle bişeyle uğraşmak bütün stresini alır heralde insanın o tahtayı öyle doğraması da çok zevklidir herhalde izlemesi gibi

  • Erdem Özkır @ozkirerdem2

    menevişleme , gerilim gidermek için yaptı

  • E.T. @e-t

    Isıtıp yağa ya da suya sokarak metaller sertleştirilir bu işleme sulamak da denir. Sulandıktan sonra metal sertleşir ve kırılganlığı artar. Sonradan tekrar ısıtarak da menevişleme işlemi yaptı. bu da metalin kırılganlığını azaltır. (yumuşatma tavı olarak da adlandırılır.) Rulmanlar çok zor şartlarda milyonlarca tur yüksek hızda dönerek çalışabilir. Bu yüzden kaliteli çelikten üretilir. Biz de atölyede kırılan testereleri, dağılan rulmanları, bozulan eğeleri bıçak ve başka el aletleri yapmak için kullanıyoruz.