arkadaslar youtubea sesli kitap koysam gözü görmeyen arkadaslar için sesli kitabın sesini de ben yapsam telif yer miyim hatta dava yer miyim? yayınevleri tarafından. @gamsizm #akış
Son bir saat içinde 159 ziyaretçi, 88 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
tam olarak nerede bilmiyorum ama bir EK 11. madde var o bu konuları düzenliyor... Telif hakkı ile ilgili yasadadır muhtemelen bu Ek 11. madde... ama şahsi fikrim önceden izin alınması falan gerekebilir, bu işi kurumsal olarak GETEM yapıyor zaten...
5846 Sayılı Kanunun "Altıncı Bölüm-Çeşitli Hükümler " bölümünde yer alan
" EK MADDE 11.
- Ders kitapları dahil, alenileşmiş veya yayımlanmış yazılı ilim ve edebiyat eserlerinin engelliler için üretilmiş bir nüshası yoksa hiçbir ticarî amaç güdülmeksizin bir engellinin kullanımı için kendisi veya üçüncü bir kişi tek nüsha olarak ya da engellilere yönelik hizmet veren eğitim kurumu, vakıf veya dernek gibi kuruluşlar tarafından ihtiyaç kadar kaset, CD, braille alfabesi ve benzeri formatlarda çoğaltılması veya ödünç verilmesi bu Kanunda öngörülen izinler alınmadan gerçekleştirilebilir. "Bu nüshalar hiçbir şekilde satılamaz, ticarete konu edilemez ve amacı dışında kullanılamaz ve kullandırılamaz. Ayrıca bu nüshalar üzerinde hak sahipleri ile ilgili bilgilerin bulundurulması ve çoğaltım amacının belirtilmesi zorunludur."
çok teşekkürler ama çoğaltım amacının belirtilmesi falan diyor ben direk düz yükliyecegim youtubea. bunu yapmayı istiyorum kanalı feda etmeye razıyım eger dava yemeyeceksem. benle uğrasırlar mı asıl sorum bu. @gamsizm
@makemehighh ondan önce "ticarete konu edilemez" diyor burdan bakıldığında her türlü şeyi yapma hakları var... yaparlar mı bilemiyorum kitaba göre yayın evine göre değişir... yanı kitap GETEM'de varsa daha çok başınız ağrıyabilir...
anladım en iyisi hiç bulaşmamak o zaman ne olacağı belli olmaz. @aerdogan17 tesekkürler.
@makemehighh "birşey olmaz" yada "üstüne gitmezler" diyemem çünkü yayın evlerinin youtube'ye karşı tutumunu bilmiyorum... üniversite öğrencilerinin deneysel sesli kitap çalışmalarına izin verdiklerini duydum ama bu çalışmalar hep CD formatında geldi ve denedik, geri dönüş yaptık... bu şekilde izin alınmış işlerdi...
@neolindtr Sormaya kalksa ulaşamaz bile 😀 Veya izin vermezler. Ama izinsiz yaparsa en fazla telif yer o zaman da kanal moneytized ise o videodan para kazanamaz. Zaten video olmadığı için YouTube o videoya uygun değildir der büyük ihtimalle.
Eğer videoyu reklam koymadan yayınlarsanız sorun olacağını sanmıyorum
Ticari olmazsa sıkıntı olacağını sanmam. Zaten o durumda itiraz YouTubea yapılır. Onlar da kaldırır vs.
tesekkürler.
tesekkürler riskli iş anladım.