#TeknoYardım @gamsizm abilerim, geçen aylarda Teknobiyotik sponsorluğunda yayınlanan TS'nin küp bilgisayarını aldım. Mini minnacık çok tatlı bi şey 🙂 Her şeyinden memnunum. Sadece işlemci sıcaklığı ile ilgili bir sorunum var. Kasayı toplarken @hkellecioglu abimin 60-65 C civarında işlemcinin dolaştığını söylediğini hatırlıyorum. Bende ise durum biraz farklı. Athlon ii x4 840 işlemcimin x boost'unu açtığımda (azami 3.8 Ghz) 100 C'de sabit diyebilirim (tam yük altındaki koşullarda ve 18-20 C'lik odamda) Sonra X boost'u kapatarak (azami 3.1 Ghz) şansımı denedim. Yine aynı koşullarda 88-90 C'lerde idi işlemci. Şu an ise AMD'nin kendi yazılımı ile azami 2800 Mhz saat hızında kullanıyorum. Bu koşullarda 78-80 C'yi pek geçmiyorum. Esasen 3.8 Ghz ile 2.8 Ghz arasında ciddi bir performans farkı görmediğimi ve kullanım deneyimimi, gözlemlediğim kadarıyla, etkilemediğini de söyleyebilirim. Yine de sizin başarıp Akortek'teki abilerin yapamadığı bir şey mi var diye merak ediyorum? 2.8 Ghz'deki işlemcimden şikayetim yok ama 65 C'de 3.8 Ghz'e ulaşmaktan da memnuniyet duyarım. Deneyimlisiniz, tavsiyenize ihtiyacım var. Bilgisayarcıya götürebilirim, teknobiyotik'e tekrar götürebilirim ya da herhangi başka bir tavsiye...
Son olarak bu ölçümleri CPUID'nin HWMonitor uygulamasıyla yaptığımı belirtmek isterim. Şimdiden teşekkürler!
İlginçmiş. Ben işkence testleriyle o değerleri aldım. Birebir aynı sistem mi?
Bire bir @gamsizm abi. Sadece teknobiyotik'teki yetkili abi şunu söylemişti: ısı testlerini geçemedi low profile yerinr üst model taktık. Söylenen bu. Bir de performansa bi etkisi olmayacağından neredeyse eminim ama söyleyeyim:, aynı markanın bellekleri ama sizdeki 2x4 idi ben 1x8 olarak istedim.
Pek bire bir olmuyor tabi tüm yazdıklarımdan sonra 🙂
Soğutucu değiştiyse işler değişir. Bizimki gürültülüydü ama iyi soğutuyordu.
@memoplayer pcmeter ile tekrar dene doğru ölçmeyebiliyo cpuid her zaman
Elbette. PCmeter'i deneyecegim simdi. Bu da gurultulu sayilir 🙂 teknobiyotik bana yine Akasa'nin ust modelini verdigini soyledi ama acikcasi model adini ve ozelliklerini belirtmediler
Bu arada pek çok diğer uygulama gibi bu işlemcide PCMeter çalışmadı. Tek çalıştırabildiğim HWMonitor zaten. CoreTemp falan da pek işe yaramadı. İyisi mi ben bi Teknobiyotik'e sorayım.
Ben tüm ölçümleri aida 64 ile yaptım.
Teşekkür ederim Murat abi tüm geri dönüşlerin için
ölçüm hatası vardır. 100 derecede işlemci çok gaz keser. diğer türlü anakart veya işlemcide sıkıntı olabilir.
Aida64'teyim ve inanilmaz farkli ölçümler. Mesela HWMonitor ve Speccy 60 C gosteriyor. Aida 64 ise sadece ilk cekirdek 38C diger 3 cekirdek 8C diyor. Ben de Teknoseyir'in her incelemesinde gordugum Aida64'u dikkate alacagim. Islemci ucuz zaten ama anakartla bozulmasi endise verici olabilir ama su an icim ferahladi 🙂 bi de benchmark yaparim artik. Hepinize tesekkur ederim arkadaslar
Zaten şöyle bi durum var; laptop olsa mobil işlemci olsa 100 görür sonra kapanır da desktop işlemciler 80e varmazlar. Çoğu anakartın koruma derecesi 72-75 diye hatırlıyorum. @memoplayer