Gelecekte kişisel bilgisayarların olmayacağı, olsa da her şeyin bulut üzerinden çok pahalı kiralık olacağı distopik bir gelecek olma ihtimaline karşı 10-15 tane ikinci el çok ucuz laptop toplayasım var. Birkaç tane de harddisk, offline erişimim olacağı tblarca arşivim, programlar bazı oyunlar vs. Ömür boyu kafam rahat eder.

Düşünsenize böyle bir kıyamet senaryosunda atom işlemcili bilgisayar bile ne kadar kıymetli olur.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Agab @agab

    Hazır almışken köprü de alın hocam 😀

  • 2GB DDR3 64BIT @gt710gaming

    Eski cihazları alabilirsiniz ancak hiçbir hizmet eski bilgisayarlarda çalışmıyor olacak. Bilgisayarda çevrimdışı kullanacağınız mühim uygulamalar vs. varsa tabiki toplanabilir ancak şuanda bahsettiğiniz noktada değiliz. Ama tabiki cihazlar bir termibal yani erişim aracı olarak kullanılması isteniyor ki, firmaların istediği durumda fiyatı veya kullanım hakkını yönetebilsinler. Ama bu hala çevrimdışı bilgisayarı kullanmayacağınız anlamına gelmiyor. Windows 11 çevrimiçi hedap istese de Linux kullanabiliyorsunuz veya eski bir sistem kurabiliyorsunuz. Ama W11'in zorunlu hesap tutması dediğim senaryonun çok yakın olduğunu sôylüyor evet. Aklıma bir senaryo gelmiyor güncel cihazların yapılamayıp da eski cihazların yapabildiği bir beceri. Zaten şuanda tüm çevrimiçi hizmetlerde abonelik daha baskın hale geldi. VPN kullanıyor veya Chrome kullanan genel kullanıcı değilseniz bazı hizmetler robot musunuz vs diye soruyor veya hizmet hiç açılmıyor, kimlik istiyor vs. O şekilde bi distopyadayız zaten. Yine de, öneri olarak kendi sunucunuzu kurmak ve bol yedek(parça) yapıp ilerisi için garantiye almak bana göre mantıksız değil. Şahsen bütçem olsa ben de bunu yapmayı düşünüyorum.