"...Kanada’nın petrol zengini eyaleti Alberta’da halk, ekim ayında eyaletin geleceğine ilişkin kritik bir oylama için sandık başına gidecek. Oylama, doğrudan bağımsızlık referandumu niteliği taşımayacak ancak Alberta’nın Kanada’da kalıp kalmaması ya da bağımsızlık için bağlayıcı bir referandum sürecine gidilip gidilmemesi konusunda halkın eğilimini ölçecek..."

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Zagor Tenay @zagortenay

    Bu Kanada ozelindeki olayi bilemiyorum ama diger ulkelerde ayrilikci bakis acisi gorulen bir sey.Cunku her ulkenin bazi bolgelerinin cok verimli, ekonomik anlamda cok gelismis olup, diger bolgelerinin ise , tam tersi, cok verimsiz olmasi ve goreceli olarak geri kalmasi. Zengin kisim bu bolgeleri tasimak istemiyor. California'da ayni bu konu gecenlerde yasandi. California valisi ve Trump arasinda gecti. Trump State yardimlarini keserim dedi, Gavin'de sikiysa kes, biz de vergi gelirlerimizi paylasmayiz dedi. California sadece tek basina dunyanin en buyuk ekonomilerinden biri. Ayrim olacaksa en cok California'nin isine gelir.