Herkese selamlar.

Gigabyte z170-hd3p anakart, i5 7500 işlemcim var. Sistemi 2016 ortalarında topladım. Güç kaynağım ise 2011'den kalma bir cihaz, high power marka 600 wattlık bir şey. Bir süredir wifi alıcımın kopma yapması sebebiyle problem yaşıyordum. Bozulduğunu düşünerek yeni bir alıcı aldım ve sorunumun çözüldüğünü zannettim, 3 aydır sorunsuz kullanıyordum. Az evvel bilgisayara 2 tane harici disk bağlayıp(1 tanesinin harici adaptörü var) yüklü bir dosya alışverişi yaparken, tıpkı eski alıcımda olduğu gibi wifi koptu. Hatta koptu da demeyelim, tek bir tane wifi ağı bile göremez hale geldi cihaz, devre dışı kaldı gibi bir şey oldu. Dosya transferi biter bitmez sorun çözüldü ve tekrar bağlandı. Denemek için tekrar bir transfer yaptım, yine aynı. Bu yaşadığım şey, birebir eski alıcı ile yaşadığım bir olay. Eski alıcıyı 3-4 senedir kullanıyordum, son 1 senedir birebir aynı kopma problemini random veriyordu, ya kendi kendine ya da sök tak yaptığımda düzeliyordu. Kullanım senaryom hep aynı. Arada sırada disklerimi bağlar yedek alırım. Daha önce hiç bu şekilde bir şey yaşamamıştım.

Sanırım elektriksel bir sıkıntı var makinede. Güç disklere gidince wifi uçuyor. Acaba anakarttan mıdır, yoksa güç kaynağından mı? Hangisinde sorun olduğunu bulmak için, farklı parçalar kullanarak denemek haricinde bir yol var mı? Sistemde bu problem haricinde kapanma, reset, mavi ekran vs hiçbir şey yok.

Şimdiden teşekkürler.

BeğenFavori PaylaşYorum yap