Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2021/17
TeknoSeyir editörlerinin haftalık teknoloji gündemi değerlendirmesi.
1:37 - Açılış
5:21 - Thodex olayı.
9:35 - Apple Etkinliği.
16:32 - Apple ve Spotify'da ücretli podcast aboneliği sistemi geliyor.
19:38 - Apple’ın ‘satın alma’ kelimesi davalık oldu.
25:15 - NVIDIA’nın ARM’ı almasına İngiltere’den veto.
27:11 - Facebook, evden çalışmayı kalıcı hale getiriyor.
28:26 - Amazon, bazı mağazalarında avuç okutarak ödeme sistemini kullanacak.
29:16 - Facebook da ses (clubhose benzeri) işine giriyor.
30:34 - Instagram, DM’leri sakıncalı ifadelere karşı otomatik filtreleyecek.
32:06 - Discord satış işinden vazgeçti.
34:14 - Microsoft, İngiltere’de 1.7 Milyar $ değerinde bir SüperBilgisayar kurarak hava tahminleri üzerine çalışacak. 35:48 - Microsoft’un Malezya için planladığı veri merkezi yatırımı 1 Milyar $’ın üzerinde.
37:04 - KB5001330 kodlu Windows 10 güncellemesi, oyunlarda sorun yaratabiliyor.
39:47 - PDF’in yaratıcılarından Charles Geschke’i vefat etti. Oyun Dünyası
42:32 - Knights of the Old Republic Aspry tarafından yeniden yapılacak
43:45 - Epic’te Alien Isolation bedava.
44:19 - Epic’te Hand of Fate 2 bedava.
44:53 - Apogee Entertainment yeniden açılıyor.
46:08 - Telefonlar için mobil Battlefield geliştiriliyor.
48:07 - Call of Duty: Warzone yeni sezon'u başladı.
49:02 - Bungie’den ayrılan deneyimli isimlerin kurduğu stüdyo, Sony ile anlaştı.
51:09 - PS3'de ki playStation store ve PS Vita marketi açık kalmaya devam edecek.
52:11 - PlayStation Now 1080p desteği geldi.
52:29 - PlayStation Plus'ın yeni hizmeti olan Video Pass yanlışlıkla ortaya çıktı.
54:50 - Microsoft xCloud beta olarak iOS ve PC platformlarına geliyor.
57:42 - Yerli kripto para platformu olan Vebitcoin kapandı.
- Thodex olayı.
- Apple Etkinliği.
- Apple’a podcast abonelik sistemi geliyor.
- Apple’ın ‘satın alma’ kelimesi davalık oldu.
- Spotify da podcast aboneliği başlatıyor.
- NVIDIA’nın ARM’ı almasına İngiltere’den veto.
- Facebook, evden çalışmayı kalıcı hale getiriyor.
- Amazon, bazı mağazalarında avuç okutarak ödeme sistemini kullanacak.
- Facebook da ses işine giriyor.
- Instagram, DM’leri sakıncalı ifadelere karşı otomatik filtreleyecek.
- Discord satış işinden vazgeçti.
- Microsoft, İngiltere’de 1.7 Milyar $ değerinde bir SüperBilgisayar kurarak hava tahminleri üzerine çalışacak.
- Microsoft’un Malezya için planladığı veri merkezi yatırımı 1 Milyar $’ın üzerinde.
- KB5001330 kodlu Windows 10 güncellemesi, oyunlarda sorun yaratabiliyor.
- PDF’in yaratıcılarından Charles Geschke’i vefat etti.
Oyun Dünyası
- Knights of the Old Republic Aspry tarafından yeniden yapılacak
- Epic’te Alien Isolation bedava.
- Apogee Entertainment yeniden açılıyor.
- Telefonlar için mobil Battlefield geliştiriliyor.- Bungie’den ayrılan deneyimli isimlerin kurduğu stüdyo, Sony ile anlaştı.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
@leventp nin hatırladığı Banker Kastelli olayı.
TS ofisine çok yakın, Küçükbakkalköy'de meşhur Kastelli binaları var.
Yayin gec mi balsadi,problem mi var?yayin duruyordu
Aniden yayin basladi. @leventp donuk,resmi var ,@gamsizm videosu var
Maalesef Mini Led panelleride "elma" icad etti gibi bir algı olacak yine. Arama sonuçları sürekli
elma haberleriyle dolu. https://www.ledinside.com/news/2017/11/display_technologies_fine_pitch_led_mini_led_and_micro_led
Sıcak kahve bacak arasını yaktığı için tazminat davası açan amerikalı kafası için elma savunması saçma olmuş.
Ticari ve politik ortağı amerika ingiltereye ARM için köstek olma dediği anda onay çıkar. Bakınız Huawei altyapı kararı.
Bu olayda, İngiltere pek Amerika'yı dinlemez bence. Bu şirkete para verip, sahip olan çoğu şirketten bir şekilde geri alırsınız ama Amazon, Apple, NVidia, Intel, AMD gibi firmalardan geri almanız biraz zor olur. Üstelik bu firmalar sektörlerinde ya tekel ya da yarı tekel konumundalar, ellerine bir geçer ise ortalık bir birine girer.
@lterlemez elma sayesinde ARM işlemciler yıllardır giremedikleri dizüstü ve masaüstü bilgisayar tarafında söz sahibi olma fırsatı yakaladı. Şimdi bu pazarda ARM ile üretim yapmak isteyecek onlarca firma söz konusu. Buradan gelecek lisans gelirleri yıllardır dönüp bakmadıkları ARM ın kıymete binmesine neden olmuştur. Dediğiniz gibi sıcak tartışmalarda yaşanabilir. Ama okyanus ötesindeki ortak çok güçlü elini verirsen kolunu (ARM) 🙂 geri alamazsın.
@tegin; Masa ve dizüstünde bana hala mantıklı gelmiyor ARM işlemciler. Ben bu sektörde, ARM'ın Netbook'tan öteye geçebileceği konusunda çok ümitli değilim açıkçası. Geçse de karmaşık ve yoğun iş gücündeki performans beklentim şu an ki x86/64 kadar olacağı konusunda da çekincelerin var açıkçası.
https://www.ntv.com.tr/teknoloji/twitterin-turkiye-temsilciligine-atanan-isim-belli-oldu,Z3hU3mFOMEiwbjTC1LOslw
@gamsizm haber atlanmis Çarşamba yada gündem yayın alırsın abi
Kolay gelsin
Para almadigim icin Spotify/Podcast'i kapatirim yorumunu bir daha dusunmek gerekebilir. Sanirim benim gibiler vardir, ama ben neredeyse her seyi sadece Podcast'den dinliyorum, ama youtube'dan katiliyorum. Youtube'a ayrica aylik uyelik odemek istemedigim icin.
@gamsizm çok geçerli bir yorum.