kapitalistler gelmeden...
#konudışı
https://www.youtube.com/watch?v=gKyOxltwpu8

Komünizm Hakkında Söylenen 5 Yalan

Komünizm hakkında bir sürü yalan ve ön yargı ortalıkta dolaşıyor. Bazıları komünizmin daha iyi bir geleceğe yönelik dayanaksız bir ütopya olduğunu düşünüyor....
BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Rasko @rasko

    Bulgaristan'da komunizm/sosyalizm 30 sene önce bitmiş. Hala daha sıkıntılarını çekiyoruz. Burada "müşteri her zaman haklıdır, müşteri veli nimettir" diye bir kültür yok. Çünkü komünizm döneminde özel mülkiyet hakkı olmadığından bakkallar bile devlete aitmiş, dolayısıyla bakkalda çalışanlar bile devlet memuruymuş. E öyle olunca adam akşama kadar 1 sakız satsa da aynı parayı(maaşı) alıyor, tüm dükkanı satsa da aynı parayı alıyor. Bu sebeple müşterinin önemsenmediği bir kültür oluşmuş ve yeni nesillere bile öyle aktarılmış.
    Araba parçası lazım oluyor, cuma günü, parçacının kapanmasına 15 dakika kala gidiyorum. Alacağım parça neredeyse bir asgari ücret değerinde. Adam "bilgisayarı kapattım, şimdi uğraştırma beni, pazartesi gel" diyor. Bakkala gidiyorum, adam "yerleri sildim, kuruyana kadar bekle" diyor. Devlet dairesine gidiyorum, memur "molamın bitmesine 2 dakika var, bekle" diyor. Karşılıklı birbirimize bakarak bekliyoruz 2 dakika boyunca. 200 metrelik yolu yeniden asfaltlamak için kapatıyorlar, tamamlanması 3 ay sürüyor. Kimse çalışmak istemiyor, kimse işini düzgün yapmıyor.
    Komunizm zamanında yaşamış olanların anlattığı korku hikayelerine hiç girmiyorum bile. Komunizm yüzünden kendi memleketlerinde yabancı olanları, hayvanlarıyla beraber dağa kaçıp yıllarca dağlarda yörük gibi yaşamak zorunda kalanları duydum.

    Davulun sesi uzaktan hoş geliyor da bir de gel gerçekten komunizmi deneyimlemiş olanlara sor bakalım ne diyorlar.

    • Höşelek @benvaryaben

      Teşekkürler cevap için. Şimdi davulun tokmağı olarak ben de cevap yazacağım.
      insanların özverili çalışmamasının pek çok nedeni olabilir. bunu doğrudan komunizme bağlamak yanlıştır. ben başta, bir insanın motivasyon kaynağının para olduğu yanılgısına katılmıyorum. Doğru bile olsa bunu reddediyorum. Çünkü hümanist bir kişiliğim var. Demek ki o insana insan sevgisi kazandırılmamış. demek ki eğitimini düzgün alamamış. her ne sebep olursa olsun bu komunizmi değil o insanı bağlar. zaten bu tip insanların olduğu bir toplumda hiç bir sistem işlerlik göstermez.

      Diğer yandan kapitalist bir toplum olarak önce kendimize bakalım. Motivasyon kaynağı para olan bir sistem oluşmuş. Paran yoksa ilk şehit olacak sensin. Paran yoksa düzgün bir eğitim alamazsın.Paran yoksa şurdan şuraya kimse seni götürmez. Paran yoksa zaten insan olamazsın.Özel hastanelerin durumu ortada. Senden para kopartmak için herşeyi yaparlar. Onu geçtim vergilere bir bak. Hadi herşeyi geçtim aile akraba komşuluk ilişkilerine bir bak. paran yoksa seni adam yerine bile koyan olmaz. Ciğeri beş para etmez patronunun ayda vereceği şüpheli asgari maaşla sırf fizyolojik ihtiyaçların için ağız kokusunu çekersin. kusura bakma ama değil dağda uzayda yaşamak bile cazip gelir şu halde...

      şimdi sonuca gelirsek burjuva sınıfı için kapitalizm sorunsuz çalışan bir sistem gibi görülebilir. Zengin kesim için zaten cennet bir sistem... ancak nerden bakarsan bak bu sistemin hiç bir insani tarafı yok. insan eğer akıllı bir varlıksa adaleti eşitliği hakkaniyeti reddederek yaşayamaz.Öyleyse insan için doğru sistem kapitlalizm olamaz.

    • Rasko @rasko

      @benvaryaben İşin içine insan faktörü girince, kusursuz bir düzen kurmak imkansız bir şey. Evet kapitalizmin de çok kötü yanı var ama komunizden bin kat iyidir.
      Bana tek bir komunist sistem göster ki dikdatörlüğe dönüşmemiş, partinin etrafında kaymak kesim oluşmamış, halk sınıflara ayrılmamış olsun. Tarihte yok böyle bir şey. Daha düne kadar Küba'da internet, bilgisayar ve telefona sadece partinin üst düzey yetkilileri erişebiliyordu. Aynı şekilde, zamanında Rusya'da sadece üst düzey parti yetkililerinin alabilecekleri arabalar falan vardı. Çin devleti, halk açlıklan ölmeye başlayınca serbest piyasa için birkaç reform yaptı da gelişmeye başladı.

      Büyük balık küçük balığı yer, doğanın kanunu bu. Büyük gezegen bile küçük gezegeni kendine çekip yutar. Bu sistemi değişmeye çalışmak "Aslanlarla ceylanlar kardeş kardeş yaşasın, birbirini yemesin" demekle aynı şeydir. Trump reyizin söylediği gibi "Sounds good, doesn't work" 🙂 İstediğin sistemi getir, sonunda bu prensip işlemeye başlayacaktır. "Herkes eşit olacak" diye ortaya atılan bir sistemin işleyebileceğine inanmak, en kibar tabiriyle fazla iyi niyetliliktir.

      Bulgaristan'da 70'li yaşlarda bir insanla muhabbet etmiştim. Adam zamanında uzak bir dağ köyünde yaşıyormuş. 10 koyunla başlamış, ömrünü hayvancılığa vermiş, ailesiyle birlikte yıllarca tırnaklarıyla kazıya kazıya 150 koyunluk bir sürü sahibi olmuşlar. Bir gün komunist yönetim yetkilileri gelip "Bir aile sadece 4 koyun sahibi olabilir, koyunlarını bize vereceksin" deyince adam koyunlarıyla birlikte dağlara kaçmış ve komunizm bitene kadar geri dönmemiş. Adam "bizim ailece ömrümüzü vererek elde ettiğimiz sürüyü alıp, köyde aylak aylak gezen, ömründe bir işin ucundan tutmamış ahmete mehmete dağıtacaklardı" dedi bana. Bu mu adil sistem? Bu mu eşitlik?

      Dünyada en gelişmiş ve halkın en mutlu olduğu ülkelere göz atılırsa; sosyal devlet, açık piyasa ve fırsat eşitliğinin olduğu bir düzenin en iyi işleyen düzen olduğu anlaşılıyor zaten.

    • Höşelek @benvaryaben

      @rasko insan faktörünü baz alacaksak bu ülkede hiç bir adaleti savunamayız. biri seni suçsuz bir şekilde hapse attığında insan faktörü diyebilir misin? öyleyse bir insanın asgari ücretle geçinmesi veya işsizlikten kendini asması insan faktörü yapılacak birşey yok mu diyorsun...bir gün sen işsiz kaldığında veya çocukların işsiz kaldıında zor duruma düştüğünde insan faktörü diyebilecekmisin.. sistem böyle en iyisi susalım veya ölelim mı diyeceksin. niye bişeyleri değiştirmek için illa ucunun sana dokunmasını bekliyorsun. yarın kimin ne hale düşeneceğini kim bilir...bizler insanız ve insan faktörü dediğin şeyin hayvanlarınkinden farklı olmalı bence.

      trumpun zeka seviyesini kaale alıp sözünü paylaştığına inanamıyorum 😀 kapitalizmin başını çeken bir ülkenin başka ne deme olasılığı var orasını ayrı tutuyorum.

      verdiğin bulgaristan örneğini şöyle bir çeşitlendirelim. diyelim 150 koyunu var. bir gün bir şimşek çakıyor ve hepsi telef oluyor. peki şimdi ne yapacaksın. keşke 4 tane koyunum olsaydı demeyecekmisin. kapitalizmde senin güvencen nedir?
      çiftçinin hayvancılığın zaten hali ortada. soğan patates saman ithal eden bir ülkeyiz. hani sen böyle güçlü bir devlet olsan sömürülen değil sömüren bir ülke olsan bir nebze anlarım. ancak verdiğin örnek ülkemizle hiç uyumlu değil.

    • Rasko @rasko

      @benvaryaben Konuları karıştırıyorsun. Türkiye'de ne adalet var nede özgürlük.Bunun sorumlusu kapitalizm değil. Bambaşka sebepleri var, onlara hiç girmeyelim. Komunizm gelse de bir şey değişmeyecek. Hatta başımızdekiler komunizmde daha rahat hareket edebileceğinden kısa sürede Kuzey Kore gibi bir ülke olup çıkarız.

      Trump o sözü başka bir şey için söylemişti zaten, emojiden anlayabileceğin gibi dalga geçmek için yazdım buraya.

      Sıkıntı çekmediğim argümanın da yanlış. Daha önce de yazdım burada, sokaklara düştüğüm, 15 gün parklarda yattığım oldu benim. Büyük ölçüde kendi seçimlerim dolayısıyla yaşadığım zorluklardı. Neyse ki sonradan toparladım. "Niye ben fakirken diğer insanlar zengin" demedim. Çalıştım, sıfırdan başladım. Şuan durumum iyi.

      Koyun örneğine gelirsek, 150 koyuna tekrar sahip olabilme hakkını, her daim 4 koyuna sahip olmaya yeğlerim.

  • Anıl @anil

    Bu ülkedeki komünizm/sosyalizm seviciliğini anlayamıyorum 😀

    • Anıl @anil

      @benvaryaben liseyi bitirdikten sonra düzelirsin merak etme 😀

    • Höşelek @benvaryaben

      @anil liseyi bitireli 14 sene olmuş. insanlık zamanla değişen bir şey değil ayrıca.

    • Anıl @anil

      @benvaryaben Sağ görüşlü bir insan değilim, ancak bu ülkede komünizm yeşertmeye çalışan her insanın karşısında dururum. Atam zamanında bir bir anlatmış ne kadar tehlikeli bir sistem olduğunu, ülkemize neden asla sokmamamız gerektiğini. Zaten iyi bir şey olsa en mutlu halk sıralamasında hep komünizm ile yönetilen ülkeler olurdu 😀 İnsanlık diyorsun, sana geçen postunda o kadar örnek verdim devrim sonrası ile ilgili, ki daha yazmadıklarım var, hangisine cevap verdin? Nasıl gericilere "yallah arabistana" diyorsak, komünizm sevicilere de "yallah moskovaya" diyoruz 😀 Bir insan hem Türk olup hem komünizm savunuyorsa, ya gözü ve aklı kördür, ya da beyni yıkanmıştır. Şimdi dersin "kurtuluş savaşı zamanında bize silah veriler" seni sevdiği için verdi sanki 😀 Afganistan'a falan da ülkelerini korusunlar diye silah veriyorlar, Esad'ı çok seviyor diye ona silah veriyor di mi?

    • Höşelek @benvaryaben

      @anil CHPnin 6 okundan biri devletçilik biri halkçılık olduğu halde Atatürkü nasıl komunizm karşıtı gibi sunabiliyorsun gerçekten merak ediyorum. yoksa Atatürkün söylediği iddia edildiği uyduruk sözlere mi kandın...

      sana cevap vermedim değil veremedim çünkü kapitalizme hizmet ediyordum yani çalışıyordum. ayrıca ben ideolojik tartışmalardan yanayım tarihi konularda herkes herşeyi saptırabiliyor. tarihe göre bizim fethettiğimiz istanbulu ingilizler fethedemiyor sadece işgal edebiliyor. ben evrensel bakıyorum herşeye ve bir şeyin vatandaşıysam dünya vatandaşayım herşeyden önce. arabistana da gidebileirim moskovaya da ama dünyadan başka gidecek yerim yok ölüm haricinde...
      Atatürkünde dediği gibi sadece yurtta değil dünya barışı istiyorum. emperyalistlere inat...

    • Anıl @anil

      @benvaryaben Afet İnan'ın yazdığı Medeni Bilgiler ve Atatürk'ün El Yazıları kitabında birden fazla karşıtlık belirten cümle var 🙂 https://www.turkererturk.com.tr/wp-content/uploads/2018/11/M.K.Atat%C3%BCrk-Medeni-Bilgiler.pdf aratarak bulabilirsiniz.

    • Höşelek @benvaryaben

      @anil Atatürk hakkında yığınla konuyu tartışabiliriz. kazım karabekirin mektubu onun bunun yazdıkları vs vs...
      ancak benim ölçütüm herşeyden önce en sağlam olan bilgilerdir.
      bunlardan bir tanesi antiemperyalist olması. chpnin 6 oku. bunlar kapitalizmle değil sosyalizm ile uyumlu şeyler. Cumhuriyeti kuran halifeliği kaldıran atatürkün bir sözünü paylaşıyorum.
      "Milli irade, padişahı ve halifeyi kurtaracaktır. "

      demek istediğim atatürk basit bir insan değil. Ben en başta yaptıklarına bakmayı yeğliyorum. Arşivlere de çok güvenim yok. bu ülke kemal sunalın "yüz numaralı adam" filmini bile sakıncalı görüp kırpan sansürlenen bir ideolojik baskı altındadır.

    • Anıl @anil

      @benvaryaben Afet İnan yazmış diyorum, Afet İnan kim biliyorsun değil mi? 😀 Saltanat ve halifeliği kaldırdı diye sosyalist mi olması lazım adamın 😀 Ya be sana diyecek bir şey bulamıyorum gerçekten. Yarattığın dünyanda mutluluklar dilerim 😀

    • Höşelek @benvaryaben

      filmi yanlış yazdım. köşeyi dönen adam olacaktı.

    • Höşelek @benvaryaben

      @anil atatürkün eşi latife hanım ile ilgili de bir çok tartışma konusu var. ben atatürk diyorum sen afet inan diyorsun. antiemperyalist kapitalist bir atatürkün hayal dünyasında bile yeri yok...

  • Höşelek @benvaryaben

    kendini asan işsizler, kendini yakan borçlular, açlık çeken insanlar hata değil ve kendimi insan olarak biliyorum...
    iyiymiş...

  • Ecdad_Computer @ecdadcomputer

    Videoyu izledim, çok fazla Marksist slogan kullanılmış, tarafsız görünmüyor. Ama ortada şöyle de bir şey var haklılar, Komünizm diye bir şey olmadı. Bugün komünizm diye dillendirilen şey Sosyalizmin Marksist-Leninist ve Maocu hizbi, Komünist düzene geçişte merkezi ve otoriter bir sistemin araç olarak kullanılmasını temel alan bir form. Yoksa Sendikalizm, Piyasa Sosyalizmi, Anarko-Komünizm gibi daha bir çok fikir var Komünizme nasıl geçileceği, ya da geçilmeden nasıl sosyalist kalınabileceğini tartışan. Yukarıda Sosyalizmin öldüğünden bahsedilmiş, hayır böyle bir durum yok. Sadece 20. yüzyıldan kalma otoriter fikirler öldü. Kalanlar da Liberal Demokrasi içerisinde bir Sosyalist anlayışı, yerine göre başarılı ya da başarısız, devam ettiriyor.

    Fakat şu bir gerçek ki, bu tür ideoloji tartışmalarına girdiğinizde herkes tarihi kendi anladığı şekilde eğip bükecektir. Marksistler, kollektifleştirme süreçlerinde ölen milyonlarca insanın ya öldüğünü reddedecek ya da bu insanları "halk düşmanı" ilan edeceklerdir. Oysa ortada o kadar kanıt var bu kadar masum insanın öldüğüne dair. Piyasacılar da sanki 20. yüzyıldaki Sosyalist devletlerin hepsinde sürekli bir açlık, kıtlık ve baskı varmış gibi davranıyorlar. Doğu Bloğu Stalin'den sonra kabul edilebilir yaşam standartlarında yaşıyordu.

    Ve şu da var, istediğimiz kadar Siyasi/Ekonomik fikirler konusunda sidik yarıştıralım bir yere varamayız. İslam mı daha iyi Hristiyanlık daha mı iyi diye soru sorabiliyor musunuz? İnsanlar topluma daha iyi bir gelecek sağlayacaklarına inanarak bir ideolojiyi takip ederler. Kimsenin siyaseti denklemlere döküp aha en iyi fikir bu diyebileceğini zannetmiyorum.

  • Shinsekuruza @shinsekuruza

    Bize de lazım bir Pol Pot. 😀 En maocudan daha maocudur kendisi. Şimdiki düzenden bir farkları yok ki. Hatta daha kötü. Kendi ellerinle kendi oluşturdukları bir yalandan dava adına seni yok edecek sorgulanamaz bir otorite yaratıyorsun. Bu kadar insana değer verirmiş gibi davranıp da bozuk para gibi harcayan, bir zamanlar dikta rejimlerinin diline pelesenk olmuş yalanlardan ibaret olarak görüyorum. Evet dünya çok güzel, özgürlük, eşitlik, yenilik, eskiyi bırakmak... Hepsi yola bu söylemlerle çıktı. Sorun sadece kişilerde miydi? Sanmıyorum. Körü körüne buna izin vereceğime diğerini tercih ederim. Ötekinin adaletli olmaması o zaman baştan ipleri başkasına bırakmamız gerektiği anlamına gelmez. Eğer ucunda bir ihtimal ışık varsa tabi ki de onun peşinden giderim. 0 ihtimali neden isteyeyim. Komünizmin teorik idealleri kaf dağında geçen masallardan farksız, pratikleri en gerçek hikayeden daha acıdır.

    • Anıl @anil

      Rusya ve Çin'de muhaliflerin sonu ne oluyor görüyoruz 😀 Sesi tam duyulmayanlar esrarengiz bir şekilde ölüyor, sesi duyulan da "bir şey yaparsak tepki çeker" diye olabildiğince uzak tututuluyo. Geçen sene bir muhalifi zorla askere alıp Kuzey Kutbuna yollamışlardı 😀

    • Shinsekuruza @shinsekuruza

      @anil Bir de şöyle bir sorun var, , tabiri caizse "s*çtıkları" zaman çok ağır "s*çıyorlar." Öyle böyle değil yani. Sanki çocuk oyuncağı gibi deneyerek yanılarak. Tabi o süreçte milyonlarca insan "telef" oluyor. Tıpkı bir hayvan gibi. Olmayanların ise ömrü cehenneme dönüyor. Çünkü senin birey olarak varlığının bir önemi yok. Çarkları çeviren, dik başlılık yaparsan da o çarkların arasında un ufak edilecek iş gücünden ibaretsin. Pol Pot efendi bile aynısını demiyor mu "Hayatta kalmanız bizim için bir kazanç olmadığı gibi, ölmeniz de bizim için bir kayıp değildir." Böyle bir yönetim anlayışı olamaz. E hani nerede eşitlik ben mi göremiyorum? 😀 Yine kölesin yine kölesin. Hem de bu sefer ağzın gözün bantlı itiraz edemiyorsun. Düşüncene karışıyor, hani özgürlük? Dinine karışıyor, hani hümanistlik? Elinden gelse seni fabrikadaki robota dönüştürür ki rejim için tehlike oluşturmayasın. Başta aldıkları destekle biraz iyi gibi giderken zamanla tamamen parti eksenli diktatörlüğe evriliyor. Çin de bir zamanlar ağır s*çıyordu. Çareyi belirli bölgeleri dışarıya açmakta ve klasik ideolojik saplantılarından biraz taviz verip yeni yaklaşımlar geliştirmekte buldular. Şimdi Çinde en kapitalist şey sanırım komünist parti olmalı. 😀

    • Höşelek @benvaryaben

      @shinsekuruza biraz videoyu izlemenizi tavsiye ederim. hadi istemiyorsanız 1929 Dünya Ekonomik buhranı konusuna bakın. kim daha iyi s.çıyor öyle karar verin.

    • Ecdad_Computer @ecdadcomputer

      @benvaryaben Yalnız 29 Ekonomik buhranı Sosyalizmi güçlendirmedi. O dönemde sadece SSCB ve diğer gelişmemiş ülkeler zarar almadığı için böyle sanılıyor. Marx'a göre böyle bir buhranda dünya genelinde Sosyalist devrimlerin olması gerekirdi fakat bakın hala duruyor yerli yerinde dünya. Ancak 1929 Ekonomik buhranı bir sistemin gelişmesini sağladıysa bu da Keynesçi ekonomidir.

    • Shinsekuruza @shinsekuruza

      @benvaryaben 2. dakikaya kadar zor sabrettim. Çünkü hem görüntü hem metin olarak bariz propaganda niteliğinde ve parka giymiş yoldaşlarımızın kahvehanelerde söylediğinden farklı bilgiler barındırmayayan bir içerik. Buradan iyi veya kötü bir çıkarım yapabileceğimizi sanmıyorum, değişik bir kaynak tavsiye edersen bakarım. Ben bu videoda söylenilen gibi ön yargılarla değil tarihte yaşanan olayları okuduğum için bu fikirleri edindim. Üretim kaynaklarının kapital yerine devlet kontrolünde olması fetişini de bir türlü anlamlandıramıyorum. Eğer insanların kontrolsüz ortamda sömürülmesinden korkuluyorsa neden aynı durum oluyor? Kontrollü sömürüm mü bunun adı? Ne para babalarının vahşi dünyasını ne de saplantılı düşüncelere sahip bir güruhun eşitlik adı altında her türlü saçmalığa kılıf bulabildiği bir sistemi istemesek olmuyor mu? Bence mükemmeli yakalamak mümkün değil ancak göz göre göre de bunların tatlı heyecanlarına kapılıp kültür devriminde olduğu gibi sorgusuz sualsiz birilerinin peşinden gitmeyi, bireysel olarak sen gitmesen bile toplulukları sürükleyebilecek bir sistemi ahmakça buluyorum. O dönemde yaşamış olsaydım kendimi bu olaya karşı gelen biri olarak düşünüyorum. Acaba ne olurdu? Kemiğimi derimden yüzerlerdi. Ee ne anladım böyle devrimden ben? İşçi diyorsun, proletarya diyorsun, bir yandan hak hukuk humanizm derken diğer yandan her türlü insanlık suçunu devrimin ve ondan sonraki süreçlerin sıhhati açısından uygulayabiliyorsun. Kötünün iyisindeyiz. Daha iyi bir fikri olan varsa uygulasın. 🙂

    • Höşelek @benvaryaben

      @shinsekuruza burda bir propaganda varsa cevap verilen kapitalist propaganlardır. zira yıllarca insanlara komunizmin sürekli kötü bir şey olduğu dinsizlik olduğu açlık sefalet olduğu propagandası yapıldı ama çocuklara okullarda okuyun da adam olun denilirken birinin de çıkıp sistemin herkesi adam etmeyeceğinden, sistemin buna izin vermeyeceğinden bahsetmedi.

      kısaca tam bir propagandanın içinde yaşıyorken karşı propagandadan rahatsızlık duymak da hiç olmadı

  • Höşelek @benvaryaben

    @alien videoyu izlemeni tavsiye ederim.