#OtoSeyir İyi günler bi süredir ailecek kullanacağımız bi araç arayışı içindeyiz.
Audi A6 3.2 FSİ quattro c6 kasa dikkatimi çekti fiyatı sundukları ve kalitesi fazlasıyla iyi piyasasına göre sizce 80-85 k civarına temiz bi tane alıp binilebilir mi ? Yakıt konusunda küçük bir ilçe de oturuyorum 9-10 litreler yakacaksa hiç problem olmaz ama 16-17 litreleri bulur mu şehir içinde ? Bir de fsi motorlar için yüksek oktan benzin kullanımı gerektiğinden bahsediliyor. Senelik 20 bin km civarı yol yapıyoruz. 3.0 tdi ve 2.0 tdi kmlerden dolayı biraz uzak bana bu aracı kullanan tecrübesi olan var mıdır ? Temiz bakımlısını alıp uzun süre binebilir miyiz?
İnsignia filan alınır o paraya
1.6 t cosmo araştırdım biraz ancak onlarda da sibop problemleri biraz mide bulandırıcı gibi hocam a6 aklıma yatmaz ise 1.4 TSİ superb düşünüyorum gibi ama a6 hakkında tam bi fikir verebilen olmadığı için netliğe kavuşturamadım
@ahmetcanars subap dediğin nedir ki max 2 3 bin liraya hallediyorsun biniyorsun, lpg olmazsa sıkıntı da çıkmıyor zaten
@furkanemir 1.6t Astra J kasa banada çok cazip geliyor ilk aracım olacak şekilde düşünüyorum bu sibop problemi konusunda ayrıntılı bilgi alabileceğim bi kaynak mevcutmudur ya da siz bilgi verebilirmisiniz acaba ne tür bi işlem yapılması gerekiyor ve uzun süre bu şekilde kullanım sonrası ne tür problemlerle karşılaşılabilir belirtileri nedir değişim sırasında motorun hangi kompanentleri demontaj edilmesi gerekli yardıma ihtiyacım var.
@eralpykn 70-80 bin km lpg ile kullanınca yamuluyor, sökülüp magnezyum yerine çelik subap takılıyor maaliyeti 2 3 bin lira civarı filan, motorun üst kapağı garanti sökülüyordur kalanını bilmiyorum ama 2cr ankara hesabına instagramdan yazın onlar bilir opel konusunda uzmanlar
@furkanemir Serhat abileri biliyorum youtube vs takip ediyorum daha fazla ne anlatabilirler bilmiyorum zaten ankara civarında yaşasam onlar var derim maliyeti çok önemli değill gider yaptırırım. Bursa yaşıyorum ve çevremde bu konuda bilgi alabileceğim bi kaynak elde edemedim dediğiniz gibi onlara ulaşmak daha mantıklı olacak sanırm.
@eralpykn Aracı yerinden alma hizmetleri filan var ama lpg olmayacaksa sorun çıkmıyor bilginiz olsun
@furkanemir ülkemizde ki yakıtın yeteri kadar iyi olmadığından LPG’de 80 bin de sibop eriten araç benzin bile olsa belki daha fazla km yapıyor ama benzin eritmiyor demek pek doğru değil hocam yani en azından öyle deniliyor
Bu yazıyı okudum hocam ama kafamdaki sorulara pek cevap bulamadım. Malum sitede 2008 bir araç var webasto-distronic dahil full bir araç nerdeyse 198 bin de komple servis bakımlı benim merak ettiğim şey ne kadar temiz olsa bile ilerleyen zaman da ne gibi sorun yaşatabilir yoksa üst kapak yemesi için bi aracın baya bi horlanması lazım diye düşünüyorum
Bütçe nedir bilmiyorum ama 1.4 tsi veya 1.5 tsi superb hem genişlik olarak hem yakıt tüketimi olarak sizi memnun edebilir
Hocam 3.2 fsi motor senede 20 bin km sizi yakıt ekonomisi yönünden üzer. Şehiriçide 12 litreden aşağı inmez hiç sanmıyorum hatta üstünü de rahatlıkla görecektir. Eski kasa superb işinizi fazlasıyla görecektir bence.
Edit: Kullanıcı deneyimine göre şehiriçinde 15-18.5 litre yakıyor. Uzak durun derdiniz yakıtsa
12-13 litre kabul edilebilir ama 18 lere varıyorsa çok yüksek hocam senelik bi araç parası yakıta vermem gerek öyle bi tüketim de 😁
daha yeni model bir araç bakın bence
Yani bu arabaları almam dert değil de, ekonomik olarak yürütmek biraz zor. Hem yakıt yönünden, hem de yaşlı araba, bi sorunu olduğunda açacağı masrafta yüksek sınıf oluyor. Arkadaşımda 2004 a8L vardı. Ses sisteminde amfi yanmış, yedek parçayı 3000 euro’ya temin etmişlerdi. Bahsettiğim olay 2010 yılında olmuştu.