İyi günler arkadaşlar.Sizler için yeni almış olduğum Logitech G402 oyuncu faresini tanıtmaya çalışacağım.
Sipariş
İlk öncelikle sipariş ve satın alma sürecinden bahsedeyim.Ben hızlıal sitesinden satın aldım fareyi.Benim için internette öncelikli 4 alışveriş platformu var bunlar vatanbilgisayar,gold,teknosa ve hızlıal.Daha önce en memnun kaldığım ve indirimde olduğu için hızlıal'ı tercih ettim 150 tl + 6 tl kargo ücretiyle birlikte yurtiçi kargoyla bana geldi.Sipariş konusunda bir sorun yaşamadım.Cuma akşamı 7-8 gibi siparişimi vermiştim cumartesi günü öğle 11 gibi siparişimin kargoya verildiği bilgisi geldi ve kargo takip numaram yollandı.Dün sabahta elime ulaştı hemen kullanmaya başladım, ayarlarımı yaptım ve oyun oynadım.
Neden Logitech?
Logitech'i tercih etmemin en büyük sebebi daha önce ve şimdi kullandığım hiçbir Logitech ürününden memnuniyetsizlik yaşamamam.Hepsinden memnun kaldım ve şuan kullandığım G105 ve G430 donanımlarını aynı yazılım üzerinden kullanabilmem.
Neden G402?
Arkadaşlar ben bu fareyi kullanmadan önce yine Logitech'in G300 oyuncu faresini kullanıyordum.Bana 3-4 sene güzel ve sağlam bir şekilde hizmet ettikten sonra artık yan taraflarındaki kumaş benzeri tabakanın aşınıp arkasındaki plastiğin elimi acıtması ve sağ ve sol tuşunda tıklama sorunları olduğu için bu fareyi almaya karar verdim.Bazı arkadaşlar neden Logitech'in G302 faresini almadın diye soracak olursa ben G300'ü aldığım zaman 16-17 yaşındaydım ellerim biraz daha küçüktü ve rahat edebiliyordum o zamanlar.Son zamanlarda elime sığmamaya özellikle serçe ve yüzük parmağımın sürekli yere değmesi beni sinirlendirmeye başlamıştı bu yüzden daha büyük ve rahat bir fare aradım.Yeni fare'yi elime alınca ilk önce büyüklüğünden memnun oldum.G300'e göre daha büyük ve biraz daha ağır.G300'ün birde iki el içinde tasarlanmış olması beni zorluyordu çünkü baş parmağı koyacak geniş bir alan yoktu buda beni ayrıca zorluyordu.Bu sebeplerden dolayı en doğru kararın G402 olduğuna karar verdim.
Deneyim
Ben fareyi avucumla kavrayarak kullanırım daha doğrusu bileğimi masaya değdirip ordan itibaren fareyi kavrarım bu konuda herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Fareyi Counter-Strike:Global Offensive oyununda deneyimledim.G300'e göre daha ağır ve daha büyük olduğu için ve daha çok DPI seçeneği sunduğu için çok memnun kaldım.Benim mouse pad'im biraz ince olduğundan belki biraz daha kalın bir mouse pad ile daha iyi olabilir tabii ki bu tercih ve zemin meselesi.Farenin okumasında herhangi bir sorun yok zaten daha önceki G300'de de böyle bir sorun yoktu ve tahta vb. zeminlerde gayet rahat şekilde çalışıyordu.Cam vb. zeminlerde deneyimleyemedim onun için orada neler olacağını bilemiyorum.Mouse tekerleğine gelirsek çok yumuşak şekilde dönmüyor buda benim aradığım bir kriter oyunlarda birden çok kez dönmesini istemem.Dönüşü sert değil ama bir kez döndürmek isterseniz bir kez dönüyor Logitech bunu gayet güzel bir şekilde başarmış.Ayrıca mouse tekerleği sağa ve sola 3 tuş şeklinde ÇALIŞMIYOR! Yani @gamsizm 'ın istediği özellik bu farede yok eğer ki böyle bir özellik arıyorsanız farklı farelere yönelmelisiniz.Farenin sol tarafında baş parmağınıza denk gelecek yerde bir tuş var bu tuşa basılı tutunca farklı dpi değerine geçebiliyorsunuz ama isterseniz farklı tuş ve ya makro atayabilirsiniz tercih yine size bırakılmış.
İncelememi okuduğunuz için teşekkürler yorum kısmından sorularınızı sorabilirsiniz eksik bıraktığım ya da unuttuğum detaylar için sormaktan çekinmeyiniz.İyi Günler.
Yazılım içinden fotoğraflar
http://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2015/04/ismailg402-5.jpg
http://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2015/04/ismailg402-4.jpg
http://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2015/04/ismailg402-3.jpg
http://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2015/04/ismailg402-2.jpg
http://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2015/04/ismailg402-1.jpg
Teknik Özellikler
Fusion Engine hibrid algılayıcı
8 adet programlanabilir G tuşu
Oyun sırasında DPI Değişikliği
32-bit ARM işlemci
1 milisaniye rapor hızı
Yüksek hızda tıklama
Tam hızlı USB
Tarama
Çözünürlük: 240 – -4000 dpi
Maks. hızlanma: >16 G*
Maks. hız: >500 ips*
*Logitech G240 Gaming Mouse Pad üzerinde test edildi
Yanıt verme
USB bildirme hızı: 1000 Hz (1 ms)
Mikro işlemci: 32 bit
Kayma
Dinamik sürtünme katsayısı: 0,09 µ (k)*
Statik sürtünme katsayısı: 0,14 µ (s)*
*Ahşap kaplama masada test edildi.
Dayanıklılık
Tuşlar (Sol/Sağ): 20 milyon tıklama
Ayak: 250 kilometre
Fiziksel özellikler
Yükseklik: 136 mm
Genişlik: 72mm
Derinlik: 41mm
Ağırlık: 144 gram (mouse ve kablo)
Ağırlık: 108 gram (kablosuz mouse)
Kablo: 2 metre ( 7ft )
Link: http://gaming.logitech.com/tr-tr/product/g402-hyperion-fury-fps-gaming-mouse
Satın aldığım link: http://www.hizlial.com/logitech-g402-gaming-kablolu-mouse-910-004068/10523785
Biraz fena hortlatacam ama. Hala kullanıyor musun hocam? 2020'de alınır mı? 😂
Pcyi değiştirdim ama mause hala duruyor ve hala da kullanıyorum. Parasının hakkını veriyor. Zaten alıştıktan sonra başka mause lar oyuncak gibi geliyor. 👍
@walker çift tıklama problemi gibi bir şey yaşadınız mı? Genelden ondan şikayetçi buradakiler.
@hamdi hayır.
@walker kablo kalitesi ve mouse genel hissiyatı nasıl?
@hamdi İlk günkü gibi kalitesinde herhangi bir sıkıntı yok. Genel olarak verdiği hissiyat da güzel.