Dark Freezer X124 işlemci soğutucusu

İnceleme yazmayı öngörmediğim için malesef eski soğutucum ile yaptığım testleri ve değerleri kayıt altına almadım, bu nedenle inceleme biraz eksik gözükebilir ancak kısaca deneyimimden bahsetmek istiyorum. Belki soğutucu almak isteyenlere fikir verir.

İlk olarak işlemci ve eski soğutucu ve yeni soğutucu bilgilerini paylaşayım:

İşlemci:

3770K @ 4.4GHz

 

Eski Soğutucu:

Çok eski olduğu için soğutucu modelini hatırlamıyorum ama internetten araştırdığım kadarı ile

XIGMATEK HDT-D1264 olabilir.

 

Yeni Soğutucu:

Dark Freezer X124 Kırmızı (Kasa dışındaki resimleri ürünün sayfasından aldım)

 

Değerler:

3770K, Prime95, Small FFTs(maximum power/heat/CPU stress)
Dark Freezer X124 84 °C
XIGMATEK 100+ °C

 

Özet ve Sonuç:

Gerçek dünya uygulamaları (Oyun, Sanallaştırma, Ofis işleri, vb...) sırasında Xigmatek ile de hiç bir sorun yaşamıyordum. Eski olmasından dolayı soğutucu fanı çok ses yapmaya başlamıştı. Bu nedenle soğutucu değişimi yaptım.

 

Sıcaklık konusunda i7 3770K 4.4GHz'de prime95 stress testi altında, Xigmatek soğutucu ile 100 °C ler üzerine çıkıyordu ve testi durdurmak zorunda kalıyordum. Bu nedenle değeri 100+ °C olarak belirttim.

Aynı stress testini Dark Freezer X124 ile yaptığımda ise, testi durdurmak zorunda kalmadım ve en fazla 84 °C ile karşılaştım.

Xigmatek'in soğutucusu işlemcinin stok soğutucusundan çok daha iyi bir soğutucu olduğu halde Dark en az 15-20 °C gibi bir fark yatattı ki bence çok başarılı bir sonuç.

Ses konusuna gelince, Xigmatek çok eski olduğu için zaten oldukça gürültülüydü bu nedenle değerlendirme yapmıyorum. Dark ise prime95 testi dışında kabul edilebilir ses düzeylerinde rahatsızlık vermeden çalışıyor.

Montaj kolaylığına değinecek olursak, el becerisi vasatın altında fakat tüm PC sök tak işlerini yıllardır kendisi yapan birisi olarak Dark montajını hiç zorlanmadan kısa sürede gerçekleştirdim. Bu nedenle montaj kolay diyebiliriz ancak montaj için anakartı kasadan çıkarmak gerekğini unutmamak lazım ve asıl bu işlem zahmetli ve uzun sürüyor 🙂

Fiyat konusunda yorum yapamıyorum çünkü ürünü almadan önce pek araştırma yapmadım sadece bir iki inceleme videosu izledikten sonra karar verdim.

Sonuç olarak, ürünü beğendim ve işlemci soğutucusu almak isteyenlere tavsiye ederim.

 

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 9