• Keşfet
  • Videolar
  • Bloglar
  • İncelemeler

kadirhakan
  • Kullanıcıyı engelle
  • Kullanıcıyı bildir

Kayıt tarihi: 01.06.2014
  • kadirhakan @kadirhakan

    @gamsizm : Murat Bey. Grafik karti incelemelerinde, FPS tablolarını gösterirken keşke kart sıralarını yukarıdan asagı hep sabit tutsanız. Bir oyunda bakıyoruz, X kartı yukarıda Y kartı asağıda. Diger bir oyunda tam tersi bir sıralama var. Insanın kafası karısıyor. Takip etmesi zor oluyor. Videoyu durdurmak zorunda kalıyorum her seferinde.

    Hatta eger bazı kartlar o oyunda test edilmemisse kartın adını yine koyun ama karsılıgını bos bırakın. Yani sıralama video boyunca hic degismesin. Ornek: Bu videoda Radeon 6800 butun tablolarda olsun ama yeri geldi mi karsılıgı bos kalsın yada test yapılmadı yazın. Boylece takip etmesi cok kolay olur.

    Tesekkurler.
    Hakan

    01 Aralık 2020 - 21:29 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @hkellecioglu Hamdi Bey, Can Bey'le hazıladıgınız bilim notlarını Spotify uzerınden her hafta istisnasız takip ederdim. Lakin Cevdet Bey bayragi devraldiktan sonra bende bu ses problemlerinden dolayı artık takip edemiyorum. Bu hafta belki duzelmistir diye tekrar acıp dinleyeyim dedim ama nafile. Sizin programın basında bu konu ile ilgili konustugunuzu duyunca ben de nacizane yorumlarımı belirtmek istedim. Benim yasadıgım 2 problem var.

    1) Cevdet Bey'in sesinin siddeti sizin sesinizin yanında cok dusuk kalıyor. Muhtemelen mikrofon ile akalalı bir durum. Telefonun sesini size gore ayarlarsam Cevdet Bey konustugunda sesi acmak, Cevdet Bey'e gore ayarlarsam, siz konustugunuzda sesi kısma ihtiyacı hissediyorum. Ilk baslarda istemsiz birkac defa bunu yaptım fakat baktım olacak gibi degil.

    2) Cevdet Bey konustugunda, kendilerinin affına sıgınarak soyluyorum, ses rahatsız edici geliyor. Nasıl anlatsam, sanki burnu tıkalı biri konusuyor gibi. Yine muhtemelen mikrofonla ilgili bir durum bu. Lutfen Cevdet Bey alınmasın.

    Bu iki nedenle baslangıctan beri aralıksız takip ettigim teknoloji ve bilim notlarını dinleyemez oldum. Zaten bir sizi, bir haftalık gündemi dinliyordum, simdi sadece haftalık gündemi takip ediyorum. Umarım en kısa zamanda su ses olayına bir care bulursunuz da, tekrar sizleri de dinlerim. Sevgiler & saygilar.

    19 Aralık 2019 - 22:46 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @gamsizm Murat Bey, gimballer, OIS, EIS ile ugrasan biri olarak GoPro 7nun gimbali aratmayacağı kısmı biraz fazla iddialı geldi bana (lafım size degil, yanlıs anlasilmasin). Tamam belki titreşim konusunda gimbal seviyesinde performans yakalamış olabilirler ama buyuk hareketleri telafi etmeleri zaten fiziken mümkün değil. Arkasında 'Tek rakibim THY' yazan arabalar aklıma geldi.

    Birde coolpix p1000'in 3000 mm de FOV'u kaç dereceye denk geliyor bilginiz var mı? Muhtemelen 0.5 civarındadır diye tahmin ediyorum. Onu da elle stabilize etmek pek mümkün olmaz diye düşünüyorum. 3000 mm de tripodsuz kullanım çok çok çok zor gibi geliyor bana. Siz ne dersiniz?

    01 Ekim 2018 - 21:33 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @hkellecioglu @gamsizm
    Merhabalar, bu ürünler kalp atış hızını en fazla ne kadar sıklıkta ölçebiliyorlar? Mi band 2 ve 3 için bu süreler ayn mı ya da mi band 3, ikinin üzerine birşey koymuş mu? Antreman sırasında anlık nabız değişikliklerini farkedebiliyorlar mı diye merak ediyorum açıkcası. Sadece nabız ölçüm doğruluğu ve ölçüm sıklığı açısından karşılaştırırsak Mi band 2, 3 ve Makibes HR3 arasından nasıl bir sıralama yaparsınız? Hangisini önerirsiniz? Şimdiden teşekkürler.

    01 Ağustos 2018 - 21:44 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @insane Doğrudur. Dediğiniz gibi ek aparatlar takarak 3 yerine daha yüksek eksenli stabilizasyon yapmış oluyorsunuz. Ek aparatlar genelde gimballerden daha büyük veya hantal cihazlar olduğundan görüntüdeki yüksek frekanslı titreşimleri doğal olarak süzüyorlar. Düşük olanları da crane 2 gibi sistemler süzdü mü, geride titreşimsiz güzel bir görüntü kalıyor.

    23 Şubat 2018 - 14:00 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @gamsizm Murat Bey bu tarz gimbal sistemlerinde ne kadar iyi kalibre ederseniz edin, ne kadar sağlam tutarsanız tutun, maalesef bir miktar titreme olacaktır. Bu kullanılan motor, gyro (açısal hız sensörü) ve stabilizasyon algoritmasının performanslarından gelir. Sizin kalibrasyonla kütle merkezi kaçıklığının (mass unbalance) kabasını almanız çok ciddi performans artışı sağlar. Ama mükemmel kalibre etseniz dahi yukarıda saydığım etmenlerden ötürü bazı titremeleri engelleyemezsiniz. Bunun tek çözümü daha iyi gyro, daha kuvvetli bir motor ve daha iyi ve kullandığınız kameraya özel bir stabilizasyon algoritması kullanmaktan geçiyor. Bu da daha pahalı bir sistem demek maalesef.

    Diğer taraftan bir önceki gimbal incelemesinde de söyledim diye hatırlıyorum. Bu tür 3 eksen açısal hızları stabilize eden cihazlar, yakındaki birşeyi çekmeye çok uygun değiller. Çünkü yakın objelerde açısal hızların yanında lineer hızlarda önemli hal alır. Bu cihazlar lineer stabilizasyon yapmadığı için 2. dakikadaki gibi videoyu çeken kişinin adımlarını görüntüden anlayabilirsiniz. Yine 5. dakikadaki çalıda çok yakından çekilmiş. Bunda da lineer hareketten kaynaklanan bir görüntü bozulması olabilir. İzleyen arkadaşlar buna da dikkat etsinler. Ayrıca cihazın kullanım kılavuzunda yazan motor force adjustment kısmına da değinseymişsiniz keşke. O da aslında stabilizasyon algoritması performansını etkiliyor. Doğru seçilmesi önemli.

    Diğer taraftan kullanım kılavuzunda 3 eksen stabilize bir modu yok diye gördüm. Yani 3 eksenin özgürce hareket ettiği ben elimi nereye çevirirsem çevireyim, kamerayı hep aynı yöne/nesneye baktıran bir mod yok gibi geldi bana. Doğru mudur? Buna en yakın mod following mod diye anladım. Onda da elimin küçük titremelerini alıyor ama büyük hareketlerde yavaşça kamerayı elimin doğrultusuna çeviriyor diye düşünüyorum. Bu da elimden bağımsız olarak bir noktaya odaklanmamı sağlamıyor diye düşünüyorum.

    Son olarak ekleyeyim: Elinize sağlık. Böyle sevdiğim konularda inceleme olunca çenem düşüyor. Kusuruma bakmayın.

    23 Şubat 2018 - 13:38 Beğen 1
  • kadirhakan @kadirhakan

    100 dolar için çok güzel cihazmış. Bu çinlilerden korkulur. @gamsizm Murat bey, elinize sağlık. Keske takip (lock) ozelliğini de gösterseymissiniz. Bir de aklınızda bulunsun bu cihazlar çok yakından birşey çekerken tam randımanlı çalışmazlar. Orada kamera ile çekilen obje (sizin videodaki teknoseyir amblemi) arasındaki mesafe kısa olduğundan lineer hareketler çok dominant olur. Gimbal sistemleri de lineer hareketi kompanze edemediği için görüntüde yine istenmeyen hareketler olur. Ama sizin videoda yaptığınız gibi kadıköyden vapur çekerken çok güzel çalışırlar.

    Son olarak telefonu gimbale takarken balanslamak çok önemli. Yani telefonun ağırlık merkezini tam gimbal eksenine getirirseniz, hem cihaz telefonu tutmak için daha az enerji harcar, pili uzun gider, hemde cihazın stabilizasyon performansı en optimumda olur. Konu benim uzmanlık alanım olduğu için biraz teknik bilgiyle kafanızı şişirmiş olabilirim 🙂 Kusuruma bakmayın.

    26 Kasım 2017 - 23:04 Beğen 1
  • kadirhakan @kadirhakan

    @biggestlier @likestrom
    elektrik motoruyla ilgili bir sıkıntı yok bence. tamam elektrik motorunda hız (rpm) arttıkça tork düşer o konuda hemfikiriz, fakat benim bildiğim hiç bir elektrikli arabalar direct drive değil. Yani motor direkt tekerleklere bağlı değil. Arada mutlaka bir dişli kutusu var. Bunu tek vitesli şanzuman gibi de düşünebilirsiniz. Bu dişli oranını ve elektrik motoru öyle ayarlarsınız/tasarlarsınız ki, motor 250 km/s hızda bile ciddi tork üretebilir. Aslında elektrikli arabalarda problem motorda değil pildedir. Şu anki pil teknolojisi, araçların yüksek hızlarda (örn:150 km) uzun süre(örnek:2-3 saat) gitmesine olanak vermemektedir. Ha yarın öbür gün biri çıkar, bir pil üretir, şimdiki pillerden 100 kat verimli olur, materyali doğada çok bulunur olur, ucuz olur, bakın bakalım o zaman benzinli araç kalıyor mu?

    11 Ekim 2017 - 21:54 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @coachya merhabalar. Haklısınız, her ne kadar binbir çeşit EIS yöntemi olsa da, EIS temel itibariyle frame’ler arası geçişi yumuşatan bir filtre gibi çalışır. Bu da sizin dediğiniz videodaki keskinliği büyük ölçüde azaltır ama görüntü daha stabil olur. Aslında Murat Bey’e @gamsizm sormak lazım, 3 kamerayı nasıl test ettiler diye. 3 kamerayı 3 ayrı kişi mi taşıdı? Bu durumda herkesin el hassasiyeti, yürüyüş şekli vs. farklı olacağından doğru bir test yapmamış oluruz.

    Bence sırf OIS/EIS’i var diye bir kameraya 2000 tl fazla para vermek yerine OIS olmayan versiyonunu alıp üzerine ucuz yollu bir gimbal almak, her ne kadar fiyat olarak aynıya gelse de, performans açısından çok daha iyi bir çözüm olacaktır.

    Örnek: Bunun SLR için olanı mesela: https://teknoseyir.com/feiyu-tech-g4-plus-gimbal-incelemesi

    06 Eylül 2017 - 21:03 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @gamsizm Murat Bey, Olympus gerçekten stabilizasyon konusunda diğerlerini dağıtmış gibi duruyor. Ama galiba sadece OIS değil, üstüne bir de EIS yapıyor. Bunu 3 kamerayı karşılaştırdığınız kısımda (videoda 13:53 civarı) kırmızı ışıktan görebilirsiniz.Videoyu çeken arkadaş adım attıkça mark2 nin kısmında kırmızı trafik ışığı yanıp sönüyor gibi oluyor. Emin değilim ama bu bana muhtemelen EIS algoritmasından kaynaklanıyor gibi geliyor. Sadece OIS olsa ve kamera, OIS sisteminin kapatabileceğinden daha hızlı hareket etse, görüntüde blur olur. Burada blur dışında başka bir efekt varmış gibi geldi bana. Yada youtube'un azizliğine uğramış da olabilirim. Tabi bu sonucu değiştirmez. Olympus'un görüntüsü göze çok daha hoş geliyor.

    Diğer taraftan optik stabilizasyon sistemleri ile uğraşan biri olarak, stabilizasyon açısından kameraların performansını karşılaştırma testi için size nacizane birkaç ipucu vermek isterim. 1) Kameralara mümkün mertebe aynı mekanik hareketi uygulayın. Yani mümkünse kameraları düz bir tahta yada birbirlerine sabitleyip hepsini aynı miktarda oynatın. 2) Kameraların bakış açıları aynı olsun. Yani biri zoom yapmış diğeri geniş açı olmasın. Geniş açı her zaman daha iyi (stabilize) gözükür. 3) Kameraların FPS değerleri aynı olsun. Kameranın exposure süresi dtabilizasyonu direkt olmasa da dolaylı yoldan etkiler.

    Son olarak sony'nin 5 eksen stabilizasyon sistemi konusunda ufak bir not düşeyim. Stabilizasyon (optik) genelde 3 açısal hızı sıfırlamak şeklinde yapılır (yaw, pitch, roll) Sony'de bu ve bunun üzerine 2 eksen lineer hız stabilizasyonu var. Lineer hız stabilizasyonu eğer çok yakın bir nesnenin fotoğrafını (makro) çekmiyorsanız, faydasını neredeyse görmezsiniz. Yani makroyla uğraşmıyorsanız çok önemli değildir.

    Elinize sağlık.

    06 Eylül 2017 - 14:53 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @hkellecioglu @can oncelikle guzel konu. Elinize saglik. Yapilan hesapta gozume carpan 1-2 gozden kacan detay var onlari da ben eklemek isterim. Iktisatci olmadigimdan faiz vs hesabindan cok anlamam. Hatta bazi seyleri yanlis dusunmus olabilirim. Yanlisim varsa bilen arkadaslar duzeltsin.

    1) arac alirken 100000 tl nin faizi 35000 tl hesaba eklenmis ama arac kiralanirken 1775 Tl nin faizi hesaba katilmamis. Bu soyle dusunebilirsiniz. Adamin biri arac kiralamak yerine pesin parayla arac aliyor. Bu nedenle arac parasinin 3 senelik faizi olan 35bini kaybediyor ama her ay cebinde ekstradan 1775 tlsi kaliyor. Bu adam bu parayi her ay bankaya koysa 3 sene sonunda ne kadar faiz kazanacakti?

    Bu hesap normalde tek tek 1775 x 36 ay bilesik faiz + 1775 x 35 ay bilesik faiz ... diye gider ama ben bunu KABACA toplam odenen paranin yarisi x 36 ay bilesik faiz gibi hesaplayacagim. 3 senelik bilesik faizi %35 almissiniz ornekte. Yani 63900/2 * % 35 = 11 bin. Yani bu adam her ay bankaya 1775 tl yatirsa 3 yilin sonunda 11 bin tl bankada faiz geliri olacak. Bu parayi kiralama hesabina eklemek lazim.
    Not: yaptigim kaba hesabi ilk bakista anlamamis olabilirsiniz. Ben diyorumki ornegin bir sene boyunca her ay bankaya 1000 tl koyup faize vererek, bir sene sonunda elde edilen 12bin TL nin getirisi ile 6bin tlyi bir kerede bir sene faize vermenin getirisi kabaca ayni.

    2) Anladigim kadariyla kiralama anlasmasi euro uzerinden ama kiralama ucreti 3 sene boyunca sabit 1775 tl tutulmus. Euronun dunyadaki degeri 3 sene boyunca ayni kalsa dahi, TL enflasyon kadar deger kaybettiginden kiralama ucretine zam gelecek. Enflasyonu kabaca yillik %10 alsak ilk senenin basinda aylik kiralama ucreti 1775 tl iken, 2. sene 1952 TL, 3 sene 2147 TL olacak. Yil boyunca fiyatin degismedigini dusunsek bile toplam kiralama ucretini 1775x12 + 1952x12 + 2147x12 diye hesaplamak daha dogru olur. Bu da yaklasik 70500 TL yapiyor. Hatta daha detayli hesaplama yapilmak istenirse 1. maddede yaptigim hesabi bu maddeyi de goz onunde bulundurarak guncelleyebiliriz. Ha derseniz ki memlekette enflasyon sifir olacak o ayri 🙂 O zaman bu maddeyi yoksayabilirsiniz.

    3) Diger taraftan arac satin alanin verdigi ekstra masraflar(vergi, kasko, bakim, vs) onlarinda faizini hesaplamak gerekir. Cunku o masraflar ve masraflarin faizi de arac kiralayanin cebinde kalacak. 3 yillik ekstra masraf 15 bin girilmis. Yine benim kaba hesaba gore 15bin/2 x %35 = 2600tl yapiyor. Bu parayi da arac satin alana eklemek gerekir.

    Fiyatlari karsilastirirken fiyatlari ayni tarihe cekip karsilastirmak daha dogru olacaktir. Siz de zaten bunu 100 bin icin yapmissiniz ama belki diger tutarlar gozunuze ufak gozuktugunden hesaplama geregi duymamissiniz. Lakin hepsini toplayinca bana sanki hala arac almak daha karli gibi geldi.

    07 Temmuz 2017 - 08:54 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @tarik @hakancez soylediklerinize aynen katılıyorum. Bu boardların olayı komunite destegi. Etrafta bolca kod örneği, dokuman vs olması. Bu da komünite sayesinde oluyor. Yoksa isterse boarda i7 işlemci koysunlar, 8k görüntü versinler, eğer destek yoksa kullanılmıyor. Asus'u da bu sahnede göreceğiz bakalım ama açıkçası benim pek umudum yok.

    22 Mart 2017 - 20:40 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @hkellecioglu Hamdi bey, komplo teorinize beyin jimlastiği yapmak açısından bende ufak tefek katkıda bulunayım. Elektronik ortamda bu tür 'hile/ajanlıklarla' (artık ne derseniz) çıkar sağlamak, her ne kadar kısa vadede mümkün olsa da, uzun vadede pek mümkün değil diye düşünüyorum. Çünkü yapılan bu tür 'hileler' uzun vadede mutlaka ortaya çıkıyor. Note 7 örneğinde yapılabilecek bu tür faaliyetlere örnek olarak; pilin kısa devre olmasına yada aşırı akım çekmesine sebep olacak bir firmware, sadece note 7 leri etkileyecek bir virüs ya da özellikle yapılmış bir donanım tasarım hatası verilebilir. Listeyi çoğaltmak mümkün. Bunların hepsi samsung'un yapacağı detaylı hata analizinde ortaya çıkacaktır. Ve bir şekilde bu bir amerikan firması yada devletiyle ilişkilendirilse o zaman note 7 nin üretiminin durdurulmasından çok daha büyük bir gümbürtü kopacaktır. Bu ise (mağdur edebiyatını iyi yaparlarsa :)) samsung'a daha çok taraftar toplatacak ve uzun vadede samsung'u karlı çıkaracaktır.

    Sizin verdiğiniz stuxnet örneğinden gidersek; stuxnet kısa vadede iranın nükleer enerji programını 2 yıl kadar geriye atmıştır. Fakat stuxnet'in ortaya çıkmasından sonra: 1) İran buna tepki olarak stuxnetin girdiği nükleer tesisten daha büyük bir nükleer tesis inşaa etmiştir. 2) İranlılar bu olaya tepki göstermiş ve iran en büyük siber ordulardan birine sahip olmuştur. 3) Bu ordu stuxnet'e tepki olarak suudi arabistanın en büyük petrol firmasını 1900lerin başına döndürmüştür (http://money.cnn.com/2015/08/05/technology/aramco-hack/) 4) Yine bu adamlar amerikan banka ve borsasına saldırarak ciddi zarar vermişlerdir (https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-24/u-s-charges-iranian-hackers-in-wall-street-cyberattacks-im6b43tt)

    Uzun lafın kısası, amerikalıların bir kere ağzı yandı. Tekrar aynı hatayı yapmalarını ben çok beklemiyorum 🙂

    Not: Stuxnet hakkında güzel bir belgesel mevcut: Zero Days (http://www.imdb.com/title/tt5446858/) İzlemediyseniz ve bu konulara meraklıysanız mutlaka izleyin derim.

    13 Ekim 2016 - 23:58 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @mehdi-tensi meric hocam her ne kadar ben gömülü yazılımcı olsamda meslektaş sayılırız. Elektronik işimizin merkezinde duruyor. Dışarıdan adaptorden kastınız laptop adaptoru gibi birşeyle monitorü DC voltaj ile beslemekse, ne yalan söyleyeyim bende onu hiç görmedim. Ama yok COTS kart tarzı commercial kartları alıp monitorün içine koyuyorlar demek istiyorsanız, o olabilir. Zaten bütün komponentleri bir firmanın üretmesi çok fiyat efektif olmuyor, sizde bilirsiniz.

    12 Ağustos 2016 - 22:27 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @ronniejamesdio @hcaktuna @mehdi-tensi lcd monitorlerde AC olarak giren besleme voltajı öncelikle bir doğrultucudan (rectifier) geçerek regüle edilmemiş (yani zamanla değişen) bir DC voltaja çevrilir. Zamanla değişenden kastım şebekenize göre 0 ile +110V yada 0 ile +220V değişen mutlak değeri alınmış sinusoidal voltajdır. (https://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier) Aslında buna DC demek pek doğru olmaz ama DC kabul edelim. Bir sonraki adımda bu voltaj DC - DC dönüştürücüden (DC to DC converter) geçerek regüle edilmiş (yani sabit ve zamanla değişmeyen) 12V vs gibi bir voltaja çevrilir. Ondan sonrası zaten standart olup, aynı model monitorlerde şebekeden bağımsızdır ve aynıdır.

    Türkiye, ABD arasındaki voltaj ve hz farkını göz önüne alırsak potansiyel olarak rectifier ve DC-DC converter bloklarında problem çıkma durumu olabilir. Fakat dünya çapında satış yapan hemen hemen hiçbir firma 110 V-60 Hz ve 220V - 50 Hz için farklı rectifier ve DC-DC converter üretmez. Bunun başlıca sebepleri; 2 farklı baskı devre dizaynı yapılması maliyeti, 2 farklı üretim hattı oluşturulması maliyeti, iki farklı elektronik bileşen kullanmak yerine tek bileşenden daha fazla kullanmanın getireceği toplu alımlardaki fiyat düşümü, nakliye vs gibi işlemlerin daha kompleks hale gelmesi gösterilebilir. O nedenle bütün büyük üreticiler 100-240 V ve 50-60Hz bandında çalışabilen tek monitor üretir.

    Yani uzun lafın kısası asus, aoc, vs gibi bütün dünyaya monitor satan bir firmadan monitor alıyorsanız, gözünüz kapalı alabilirsiniz. Sadece prize takılan fiş için dönüştürücü almanız gerekir.
    Haa ben amazondan ucuz adi cin malı zin-van-gun marka monitor aldım derseniz onu bilemem. Markayı da attım bu arada. Böyle bir marka varsa da onu tenzih ederim.

    11 Ağustos 2016 - 22:37 Beğen
  • kadirhakan @kadirhakan

    @can:Bence uzuun uzuun paragraflarda demogoji yapan ben degil, kesinlikle sizsiniz. Ben yazdigim yazinin buyuk bir kisminda teknik bir olayi aciklarken, siz ise bu uzun yazinizin neredeyse tamaminda magdur edebiyati yapiyorsunuz. Eger teknik birsey tartisacaksak oturalim sabaha kadar tartisalim. Ama soylediginizin teknik olarak yanlis oldugunu iddia ettigimde buna karsilik "susun" diyecekseniz, birde ustune simdi oldugu gibi "demogoji yapiyorsunuz" diye iftira atacaksaniz zaten hic konusmayalim. Ayrica yasimizi genc gorup bize sira arkadasi muamelesi yapiyorsunuz diyerek insanlara dert yanarken, diger taraftan bana gelip "aferin" demeyi kendinizde hak gordugunuzu de belirtmek isterim. Lutfen meseleyi daha uzatmayalim. Ben bundan sonra kendi adima sizinle muhatap olmayacagim.

    06 Mayıs 2016 - 07:28 Beğen 3
  • kadirhakan @kadirhakan

    @can: Sizi töhmet altında bırakmamak adına hatalı yorum yaptığınızı söylediğim daha önceki videonuzu buldum. Hovbo hover board incelemesi. https://teknoseyir.com/hovbo-hover-board-incelemesi

    Videonun 3:25 saniyesinde fırçasız motorun çalışma prensibini anlatırken 'mıknatısların sıralı ateşlenmesi' diye bir tabir kullanıyorsunuz. Sonra aynı tabiri 4:07'de de kullandınız. Öncelikle fırçasız motorlarda kullanılan mıknatıslar sabit mıknatıs olup, mıknatısın ateşlenmesi diye bir olay söz konusu değildir. Ateşlenme işi, siz daha iyi bilirsiniz, içten yanmalı motorlarda olur. Fırçasız motorların çalışması için 3 faza (videonuzda gözüken bobinlere) sıra ile elektrik verilir. Bobin üzerinden akım geçmesiyle bobin üzerinde bir manyetik alan oluşur. Bu manyetik alanda sabit mıktanısları iter ve videonuzdaki tekerlegin dönmesini sağlar. Kabaca fırçasız motorun çalışması bu şekildedir. şu videodan 2 kutuplu fırçasız dc motorun hall sensörler ile çalışma prensibini anlatan animasyonu bulabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=oFI7VW6WGR4

    Umarım diğer videolarınızı töhmet altından kurtarmışımdır. Bende sizden ufak bir ricada bulunayım: Sizde teknik detayını bilmediğiniz konularda yorum yapmak yerine susun rica ederim. saygılar.

    04 Mayıs 2016 - 18:51 Beğen 1
  • kadirhakan @kadirhakan

    @can : Öncelikle firmanın reklam broşürü ile değil, firmanın motorlarını inceleyebileceğiniz sayfanın linkini verdim. Buradan firmanın motorlarını ve ilgili motorun teknik verilerini incelebilirsiniz. Neden bu firma derseniz de işim gereği hem fırçalı hem fırçasız motorlarını sıklıkla kullandığımız bir firma olduğu için bunu seçtim.

    Elektriğin ısıya dönüşen kısmı motorun fazları arasındaki direnç ile alakadır ki, bu direncin de büyük bir kısmını fırçalı motorlarda kömürden (grafit) gelir. Lakin günümüzde bir çok üst seviye fırçalı motorda kömür yerine kıymetli metal (gümüş ve bronz alaşımları) kullanılır. Bu parçaların direnci daha düşük olduğundan oluşacak ısı kaybı, bir diğer deyişle verim düşümü, daha düşüktür. Rulman sürtünmesinden kaçış yok malesef. Örneğin sizin reklam broşürü dediğiniz linkten bulduğum bir motorun teknik verilerini paylaşayım: http://www.maxonmotor.com/medias/sys_master/root/8816798924830/15-141-EN.pdf

    Pdf'e bakarsanız fırçalı motorun max efficiency değerinin %92 olduğunu görebilirsiniz. Haa bu motorun hep %92 verimle çalıştığını göstermez ama %92 verimle çalışacak bir çalışma noktası olduğunu söyler.

    Bakım konusunda haklısınız, ki zaten bende aksini iddia etmiyorum. Şu an fırçali motorların en büyük dezavantajı bakım maliyetleri ve kullanım ömürleridir. Diğer taraftan fırçasiz motorların komütasyonu için ekstra sensör (hall veya enkoder) kullanmak gerekir ki bu da sistem maliyetini arttırır. Her ne kadar fırçasız motorları sensorsuz sürmek mümkünse de, bunlar ancak sabit hızlı ve/veya hız hassasiyetinin düşük olduğu uygulamalarda kullanılabilir. Ama fırçasız motorlar gelişen işlemci güçleri (ki komutasyon için kullanılan algoritmaya göre güçlü işlemciler gerekir) ve ucuzlayan sensör maliyetleri sayesinde günümüzün yükselen motor tipleridir. Bizde firma olarak artık bütün ürünlerimizde mümkün mertebe fırçasız motorlar kullanmaya çalışıyoruz fakat bu fırçalı motorların kötü çocuklar olduğunu yada verimlerinin çok düşük olduğunu göstermez.

    Ben elimden geldiğince teknoseyir videolarını takip etmeye çalışıyorum. Sizin de birçok videonuzu izledim, sizden de özellikler otomobiller konusunda birçok şey öğrendim. Dediğim gibi önceki videolarınızın sadece birinde buna benzer bir yanlışlık olmuştu. Fakat ne yalan söyleyeyim üşendiğimden yazma gereği duymamıştım. Hatta zaten profilimi incelerseniz, pek fazla yorum yapmadığımı da görürsünüz. Teknik anlamda (özellikle dc motorlar konusunda) kendime güvenirim ki, fırçalı/fırçasız dc motor sürücülerine gömülü yazılımlar yaparak para kazanıyorum. Yani o motorları süren elektronik kartların içindeki işlemcileri programlıyorum. Amacım sizi töhmet altında bırakmak değil açıkcası. Böyle anlaşıldıysam kusuruma bakmayın. Bir daha buna benzer bir yanlışlık olursa, sizin istediğiniz olsun, ben susarım.

    04 Mayıs 2016 - 13:38 Beğen 1
  • kadirhakan @kadirhakan

    @can : fırcalı dc motorların verimi %10 larda gezmiyor. gecen bir incelemede yine elektrikli motorlar ile ilgili yanlıs birseyler soyledin. ne dedigini hatırlamıyorum ama bu ikinci olunca uyarma geregi duydum. tamam fırcasız motorların verimi genel itibariyle fırcalılardan daha iyi ama biri %10 iken digeri % 90 degil (ortalama icin konusuyorum). hatta iyi markaların %90 uzerinde verimi olan fırcalı motorları mevcut. bknz: http://www.maxonmotor.com/maxon/view/content/re-motors . saygılar.

    01 Mayıs 2016 - 18:33 Beğen 1
  • kadirhakan @kadirhakan

    tripadvisor'un şehirler için hazırladığı özel uygulama bence citymaps'ten cok daha iyi ve daha fazla ozelliğe sahip. ayrıca tamamen bedava. Daha gecen hafta italyada kullandım. cok memnun kaldım. boyle bir uygulamaya ihtiyacı olanlara tripadvisor'ı öneririm.

    15 Temmuz 2014 - 15:16 Beğen 1
  • Durum (0)
  • Yorum (20)
  • Takipçi (5)
  • Takip edilen (0)

Teknoseyir gündemi

#AI#BirazMüzik#F4UCorsair#AlışVeriş#Bilmece#B52#şikayetvar#mantık#sansurehayır#twitter#Bursa

Öne çıkan videolar

Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2025/27

2

Xiaomi Mi Smart Standing Fan 2 - Akıllı Vantilatör!

26

QCY H3 Pro - Cazip fiyat & LDAC desteği

4

Roborock S8 Pro Akıllı Robot Süpürge

1

Yurtdışından alışveriş yaparken gümrükte takılmamanın yolları

1.075
Tümünü gör

Öne çıkan bloglar

Yıllara Göre Asgari Ücretle Alınabilen Benzin Miktarı

13

Android'de Ekran Yoğunluğunu (DPI) Değiştirme

37

Şekilli MSN Nickleri

18

Mobil Klima Performans Arttırma (Çift Hortum Hilesi)

10

Türk Telekom Mobil Taahhüt Bozma Cezası Sorgulama - Ceza Öğrenme

26
Tümünü gör

Öne çıkan incelemeler

2023 Hyundai i10 1.2 Elite AMT

8

Hepsiburada ürün iade süreci

29

Game Garaj Slayer R9T3D İnceleme

12

Alcatel 2008G inceleme

11

Bluelight Mini USB Fan

19
Tümünü gör

Son bir saat içinde 173 ziyaretçi, 136 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.

  • © 2025 TeknoSeyir
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Kullanım Koşulları
  • Gizlilik Politikası
  • Sosyal Ağ Kuralları
    RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
    Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından sağlanmaktadır.
Secured By miniOrange

Giriş yap

Aşağıdaki servisleri kullanarak hızlı giriş yapabilirsin
Şifremi unuttum