• Keşfet
  • Videolar
  • Bloglar
  • İncelemeler

Gürhan Erkal
  • Kullanıcıyı engelle
  • Kullanıcıyı bildir

Kayıt tarihi: 15.09.2014
Kurgucu ve grafiker
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @huseyinekrem Beni yanlış anlıyorsunuz. Teknolojinin adı mühim değil demek istedim. Cuda destekli render hızlandırması benim çok işimi gördü ve efektli yada efektsiz bütün işlerimi çok hızlandırdı. 8 yıldan beri belki her gün deneyimlediğim bir konu... Sizin dediğiniz gibi gpu tam performans destek olursa tabi ki çok daha iyi olur...

    12 Haziran 2020 - 03:53 Beğen 1
  • Gürhan Erkal @gurhan

    O fiyat bandındaki laptoplar gerçekten kötü.. Malzeme kalitesi vs olsun... Bir ihtimal ryzen işlmecili laptoplar daha mantıklı fiyat bandında olabilir onları önerebilirim. Eğer fiyatta üste çıkabilirseniz macbook pro öneririm diğer türlü gerçekten paranızı sokağa atmış gibi oluyorsunuz. Çünkü 3-5 sene sonra 10 bine aldığınız laptopun hiç bir değeri kalmıyor...

    11 Haziran 2020 - 17:23 Beğen 1
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @huseyinekrem O ayrı bir şey aradaki teknolojinin adı benim için pek mühim değil... Ama Murat bey sanki daha önce böyle bir şey yokmuş yada çok yetersizmiş gibi anlattı.. Motion designer olarak dediğim gibi 8 yıldır cuda yoluyla ekran kartını kullanıyorum eğer kullanmazsam aynı render 2 ila 3 kat uzun sürüyor. Ha bunun üstüne bir iki kat daha gelirse dadından yenmez:)

    10 Haziran 2020 - 18:16 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @huseyinekrem Cuda, harddiskte mi? yoksa fan da mı? 🙂 GPU üzerindeki CUDA çekirdeklerini kullanıyor elbette...

    10 Haziran 2020 - 17:02 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Garip bir durum bu bence bir bilgi yanlışı var... Belki işin tekniği değişmiştir... Premiere'de biz zaten 7-8 yıldır render hızlandırmasını GPU üstünden yapıyorduk... Yani sadece belli efektlerin hızlandırılmasından bahsetmiyorum. Bir saatlik renderların ortalama 20-30 dk'ya inmesinden bahsediyorum...

    Ben gpu hızlandırması olayını öğrendiğim zaman yani 7 sene kadar önce ati 4870 kartımı satıp gtx 660 alıp renderimi 2 ila 3 kata kadar hızlandırmayı başarmıştım... (o zamanlar benim gibi tasarım sektöründeki adamlar için GPU hiçbirşeydi...) Komik sayılacak bir parayla yaptığım yatırım beni çok rahatlatmıştı. O günden beri premiere üstünde 1 saati geçen bir renderim hiç olmadı desem sanırım yalan olmaz... Ayrıca Mac OS ortamında da metal iyileştirmesi gelince renderlar gözle görülür şekilde iyileşmişti. İMac'de amd kartlar olduğu için eskiden bu hızlandırmayı yapamıyorduk ve renderlar nvidialı PC'lere göre çok yavaş oluyordu. Ama metalle birlikte aradaki fark azalmıştı...

    10 Haziran 2020 - 03:25 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Peki ama neden katlanıyor?

    13 Şubat 2020 - 15:18 Beğen 2
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @ufkabakan Merhabalar, cevap için teşekkürler ben temelde 2d animasyon ve video kurgu işi ile uğraşıyorum. Aslında elimdeki sistem eskise de idare ediyor lakin çalışma anımdaki yani timeline ile uğraşırkenki hızım düşmeye başladı. Atıyorum bir şeyin yerini değiştiriyorum 3 sn bekliyorum tazeleme için. bir sürü 3sn üst üstüne binince bazı sahnelerde çalışmak çok zor hale geliyor.
    Öncelikle ben ciddi bir upgrade yapacağım fakat ana atılımı yapmadan önce adaptörlerle birlikte 1200 tl civarında 2 adet ssd almak beni çok yormayacaktır. Ve 3 adet (elimde bir adet sistem diski olarak kullandığım sata ssd var) ssd ile birincisi windowslu sistem diski, ikincisi geçici dosyaların yüklendiği bir ssd ve son olarak çalışma dosyaların bulunduğu ssd olarak bir düzen oluşturacağım. Tahminim bu çalışma hızımı çok yükseltecek. Video edite ve animasyona yönelik bilgisayarlar kuran firmalara baktığımda max hız için bu yönteme başvurduklarını gördüm. Ve sonuç olarak ana upgrademi yaptığımda aynı ssdleri normal m2 yuvalarıyla kullanabileceğim... (alacağım sistem tahminimce 3900x cpu, 570 anakart ve 32 gb ddr 4 ramlı olacak) (şu anda elimdeki Sistemim 4820 k işlemci (4,2 ghz oc'li), msi x79 gd65 8d anakart, 32 gb ddr3 1600mhz, ssd 240 gb +2,3 tb hdd, gtx1080 ekran kartı...Windows 10

    09 Şubat 2020 - 14:03 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @ilkercom hocam cidden çok anlamıyorum... siz bir sonuç çıkarabilirmisiniz buradan... https://us.msi.com/Motherboard/X79A-GD65-8D/Specification

    07 Şubat 2020 - 10:14 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    https://www.hepsiburada.com/platoon-pcie-nvme-m-2-ssd-pcie-x16-genisletme-karti-p-HBV00000NHJNR bu ürünü alabilir miyim?

    07 Şubat 2020 - 10:05 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    @ilkercom Cevabınız için teşekkür ederim. Şu sıra toptan güncelleme bütçesi 7 bin tl'yi aşıyor benim için o yüzden önceden işimi kolaylaştırmak istedim. Hızın biraz düşeceğinin farkındayım ama herhangi bir adaptörü alsam sonuç olarak bu SSD diskleri takabiliyormuyum. Sistemim 4820 k işlemci, 32 gb ddr3 1600mhz, ssd 240 gb +2,3 tb hdd, gtx1080 ekran kartı...Windows 10

    07 Şubat 2020 - 09:36 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Merhabalar MSI x79 GD65 8D anakarta sahibim, zorlu donanım isteyen işler yapıyorum ve genel donanım yükseltmesi yapamıyorum.

    O yüzden kafamda bir mümkünse iki adet nvme yada değil ssd ile sistem yükseltmesi yapmak var. Sistemde eski sata ssd, windows diski olarak çalışıyor hali hazırda...

    Anakartım:https://us.msi.com/Motherboard/X79A-GD65-8D/Specification

    Normal şartlarda x79 da nvme desteği olmadığını biliyorum lakin şu kart şeklinde ssdlerin bir çok türü var (m.2, pci express, nvme). Ben hangini ne şekilde kullanabilirim emin değilim. Sanırım bir adaptör ile ekran kartı yuvalarına takılabiliyor. Neyi, ne şekilde almalıyım gerçekten bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. SATA girişli ssd'lerden istemiyorum.

    Adamın biri şöyle birşey yapmış ama benimkinde tutar mı anlamadım sanırım bios mod uygulamış:https://www.youtube.com/watch?v=z7jd2h7TZWU

    Yardımlarınız için teşekkür ederim şimdiden...

    07 Şubat 2020 - 09:20 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Niye Canon veya Nikon diye eziyet ediyorsunuz. İşin içinde video varsa Sony ve Panasonic fersah fersah ilerdeler bu konuda. Nikon videoda yok gibi, canon ise saydığım markalardan geri ve video kameraları satılsın diye yatırım yapmıyor. 2012'de 2000 bin Tl'ye aldığım Panasonic GH2, iso perfomansı dışında 5d ve 7d'den çok daha iyiydi. Güncel ürünleri düşünün bir de... İş yerinde gh4 mevcut bazen durağan videoları fotoğrafla karıştırıyorum o denli iyi yani.

    20 Eylül 2017 - 16:02 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Bu başlığı giren arkadaş, 2015'de rahmetli olmuş. Ekşisözlük'te tesadüfen öğrendim. ve anmak istedim nedense Allah rahmet eylesin.

    13 Temmuz 2017 - 17:04 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Tasarım da tam Apaçi tarzı olmuş.

    19 Ocak 2017 - 11:27 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Merhabalar bu tür aletlere harici kayıt cihazı mı deniyor acaba muadillerini arıyorum bulamıyorum. Sadece kayıt yapan hdmi girişi olan bir disk yokmudur piyasada?

    24 Aralık 2014 - 02:23 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    İnceleme çok güzel olmuş yenilerini bekleriz. Mac ve mac os tarafında gerçekten bir eksiklik vardı bunun Güngör bey vasıtasıyla çözülebileceğini düşünüyorum. Özellikle de Murat beye şöyle bir önerim olacak; genç nesil Apple’ı iphone ve ipadden ibaret biliyor özellikle tozlu raflarda mas os 9'u ve zamanın amiral gemileri G3, G4, G5’ler, e-mac ve eski imaclar hatta çok daha önceleri gösterilse muhteşem olur şahsen ben çok merak ediyorum. Biliyorsunuz o zamanlar ağır teknik işlerin sadece apple ve özel bilgisayarlarda yapıldığı devirlerdi.

    18 Ekim 2014 - 15:27 Beğen 1
  • Gürhan Erkal @gurhan

    İnceleme güzel olmuş yenilerini bekleriz. Mac ve mac os tarafında gerçekten bir eksiklik vardı bunun Güngör bey vasıtasıyla çözülebileceğini düşünüyorum. Özellikle Murat beye şöyle bir önerim olacak genç nesil Apple'ı iphone ve ipadden ibaret biliyor özellikle tozlu raflarda mas os9 zamanın amiral gemileri G3, G4, G5'ler, e-mac ve eski imaclar hatta çok daha önceleri gösterilse muhteşem olur şahsen ben çok merak ediyorum. Ve türkçe bu tür bir inceleme daha önce hiç görmedim.

    18 Ekim 2014 - 15:06 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Dediklerinizi yapmak için zaten render yapması gerekecektir programın. Movie maker gibi bir yazılım kullanabilirsiniz

    19 Eylül 2014 - 12:34 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Kurgu baştada dediğim işlemciyle bitecek bir şey değildir. Önemli olan çalışma rahatlığı bu da işletim sistemi + hdd ve diğer donanımın sorunsuzluğu ve onlar kadar önemli olan iyi bir ekranla olacak iştir. Zaten ergonomik olarak bir laptopda bir yere kadar çalışırsınız.

    17 Eylül 2014 - 00:14 Beğen
  • Gürhan Erkal @gurhan

    Vermez:)

    16 Eylül 2014 - 23:53 Beğen
  • Durum (0)
  • Yorum (23)
  • Takipçi (6)
  • Takip edilen (2)

Teknoseyir gündemi

#WhatsApp#EA#ClairObscurExpedition33#ttmobil#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVites

Öne çıkan videolar

Haftalık Gündem Değerlendirmesi #789

3

Yurtdışından alışveriş yaparken gümrükte takılmamanın yolları

1.074

Unuttuğunuz Windows şifrenizi sıfırlayın

85

Xiaomi 17T: Xiaomi'nin En Yenisi!

22

Xiaomi Mi Smart Standing Fan 2 - Akıllı Vantilatör!

26
Tümünü gör

Öne çıkan bloglar

Mini İnceleme: Kiwi Buz Makinesi (Kim-4792)

17

Şekilli MSN Nickleri

18

Baştan Sona Tüm Marvel Filmleri

1

Vivo X200 FE Kullanıcı Değerlendirmesi

11

Sokaktan Sahiplenebileceğiniz Kedi Cinsleri ve Karakterleri

17
Tümünü gör

Öne çıkan incelemeler

T.C. Yeni Kimlik Kartı İncelemesi

116

Millenicom Hız Testi - (Aklınızda Soru Kalmasın!!)

15

Samsung SM-B310E

14

Need for Speed Most Wanted 2012

4

QMPlay2 masaüstü için açık kaynak IPTV player.

14
Tümünü gör

Son bir saat içinde 96 ziyaretçi, 37 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.

  • © 2026 TeknoSeyir
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Kullanım Koşulları
  • Gizlilik Politikası
  • Sosyal Ağ Kuralları
    RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
    Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından sağlanmaktadır.
Secured By miniOrange

Giriş yap

Aşağıdaki servisleri kullanarak hızlı giriş yapabilirsin
Şifremi unuttum