Winamp
Merhabalar. Bugünlerde adını bile fazla duymadığımız bir yazılım. Winamp. Nedir bu Winamp ? Winamp aslında basit bir müzik oynatma programı. Kendi maskotu Lama hayvanıdır. Fakat Windows içinde ilklerden biri, hatta Windows Media Player'dan sonra ilk. Program arayüzü sayesinde, şarkıları hızlı bir şekilde oynatması ve dahili ekolayzer'ı olmasından dolayı, daha doğrusu bunların hep bir arada olmasından dolayı çok fazla seviliyordu. Fakat Winamp'ın yaratıcısı Nullsoft firmasını AOL satın alınca işler biraz kötüye gitmeye başladı. Winamp çok fazla işlem gücü istiyordu. Ve düşük donanımlı bilgisayarlarda geç açılıyordu. Bu yüzden insanlar alternatiflere geçti. Geçtiğimiz yılın (2013) Kasım ayında aslında Winamp resmi olarak kapanacaktı. Dedikodular Winamp'ı belki de adından dolayı (Win-Amp) Microsoft'un satın alacağını gösteriyordu. Fakat hiç beklenmeyen bir şekilde Belçika kökenli Radyo toplayıcısı Radionomy, Winamp ve Winamp'ın Shoutcast isimli internet radyosu yazılımını satın aldı. Şu an hala geliştirilme aşamasında. 2015 başında yeni sürümün piyasaya çıkacağı düşünülüyor. Google Play Store'da Winamp uygulaması kaldırıldı. Fakat daha önce indirdiyseniz hala kullanabiliyorsunuz. Winamp'ın resmi sitesinden de Mobil sürüm için verilen link kaldırıldı. Radionomy mobil için çalışmak istemiyor anlaşılan. En azından şimdilik. Winamp'ın yeni sürümünü 4 gözle bekliyorum.





Winampın kapanışı konu yapılmıştı ts de.
Evet biliyorum. Ben de son halini, ve aynı zamanda incelemesini yazayım dedim.
Aaaaaa el mi değişti?
@tunakaner Radionomy satın aldı Nullsoft'un Winamp bölümünü.
Winamp'ın en son çıkan 5.666 sürümü bence gayet stabil ve hızlı. Aimp zaten Winamp'ın kapanması ile ünlenen bir program. Yani bir anlamda Replika Winamp 🙂
Kütüphane cidden çok kullanışlı. Her dinlediğim şarkıya yıldız vererek Sevilen Şarkılar bölümünden hızlıca istediğim şarkıyı dinleyebiliyorum.
Winamp Windows 3 zamanlarından beri ünlü. Winamp kullanmanızı da öneririm. Kendine ait bir codec sistemi var ve şarkıların ses kalitesini artırabiliyor. Ve AIMP, 8 Ağustos 2006'da piyasaya sürülmüştür. Winamp ise 1996'da..
çok eskıden bende winamp kullanırdım fakat foobar2000 kullanmaya basladıkdan sonra bırakmıstım