yerlı olsa otv almıcakmı?maddı beklentı sebebıyle devlet yerlı otoya gecıt vermıyorsa arge vergı tesvıklerı nıye var ?-sorunun kaynagına gelırsek -alsatla mılyarlar kazanan sırkete bunun tum rıskını sen al kendı otonu sat dersen bızım kucuk kafalı tucar lar bu ıse gırmez(yemez)
Otomobil üretmek o kadar kolay değil. Sadece fabrika kurmak değil, organizasyonlar, patentler, markalaşma, ülke içi dışı servis ağları, dağıtım ağları, reklam filan... Bu iş çok zordur. Bu saaten sonra marka kuramazsınız zira piyasada asırlık firmalar var en gençleri bile yarım asırlık hint ve çin firmaları. Ayrıca piyasa artık belli markalarda toplanıyor. WV grubu Skoda, Seat, Audi ve Bently Porche'u bünyesini almış... BMW, Range Rover ile Renault'da Dacia, Dünyanın en sağlam araçlarını üreten Volvo belki en dandik arabalarını üreten Cherry bünyesinde... Yani sıfırdan marka üretmek olanaksız, sıfır vergi alan bir devlet, her şeyini destekleyen bir devlet olsa da... Zaten üretilen araç iç pazar için olmaz dışarıda satılmalı tabii Türkler bile kendi markalarını, bilindik markalara tercih eder mi? Ayrıca Türkiye'de üretilen Renault, Toyota ve Fiat modellerine (fiyat avantajı hariç) rağmen ilgi yetersiz.
birde bu vergileri yerli üretilmişe koy daha güzel değil mi
yerlı olsa otv almıcakmı?maddı beklentı sebebıyle devlet yerlı otoya gecıt vermıyorsa arge vergı tesvıklerı nıye var ?-sorunun kaynagına gelırsek -alsatla mılyarlar kazanan sırkete bunun tum rıskını sen al kendı otonu sat dersen bızım kucuk kafalı tucar lar bu ıse gırmez(yemez)
Otomobil üretmek o kadar kolay değil. Sadece fabrika kurmak değil, organizasyonlar, patentler, markalaşma, ülke içi dışı servis ağları, dağıtım ağları, reklam filan... Bu iş çok zordur. Bu saaten sonra marka kuramazsınız zira piyasada asırlık firmalar var en gençleri bile yarım asırlık hint ve çin firmaları. Ayrıca piyasa artık belli markalarda toplanıyor. WV grubu Skoda, Seat, Audi ve Bently Porche'u bünyesini almış... BMW, Range Rover ile Renault'da Dacia, Dünyanın en sağlam araçlarını üreten Volvo belki en dandik arabalarını üreten Cherry bünyesinde... Yani sıfırdan marka üretmek olanaksız, sıfır vergi alan bir devlet, her şeyini destekleyen bir devlet olsa da... Zaten üretilen araç iç pazar için olmaz dışarıda satılmalı tabii Türkler bile kendi markalarını, bilindik markalara tercih eder mi? Ayrıca Türkiye'de üretilen Renault, Toyota ve Fiat modellerine (fiyat avantajı hariç) rağmen ilgi yetersiz.
Çok ayrıntılı bakmadım ama yerli araçtan da aynı ÖTV'yi alabilir.