Daha önce bir tartışmaya konu olmuştu. Bunun sonucunda da @iyiinsan ve ben bugün Canon 5D Mark III ile iPhone 6 Plus'ın gece performanslarını test ettik. iPhone 6 Plus zayıf lensine ve sensörüne rağmen Sosyal Medya fotoğrafçılığında gayet iyi sonuç verdi. Özellikle yakında oldukça kullanılabilir fotoğraflar verirken her ikisi de, uzaklaştıkça sensörün de etkisi ile iPhone 6 Plus'ta çok fazla dağılma oldu. Tabii Mark III'ün full-frame sensörünün ve 35mm lensin de katkısı büyük bu farkta :).
Ortak özellikler:
f 2.2
8MP (Mark III'te 9.8'den küçülttük, iPhone'da ise biraz yükseklikten kestik ki gözünüz aldanmasın büyüklükleri arasındaki farktan.)
🙂 Bu kadar. Daha başka ortak özellik yaratamadık. iso/shutter speed dengesi neredeyse tutuyor; bir durak fark olduğunu bulduk Cem'le ama sanırım gece o bir durak, bizim seçebildiğimiz bir fark yaratmadı. Özellikler şöyle:
Canon 5D Mark III:
Lens Model: Canon EF 35mm f/1.4L USM
Photographic Sensitivity (ISO): 1.250
Exposure Time: 1/30
Focal Length: 35
iPhone 6 Plus:
Lens Model: iPhone 6 Plus back camera 4.15mm f/2.2
ISO Speed Ratings: 125
Exposure Time: 1/4
Focal Length: 29
Not: Hangi fotoğraf hangi cihazla çekildi herhalde anlaşılıyordur 😀

bilginize: @237 @kesir @kafa_zehir @melih @weekender @nightsoldier @cydia @roy @suleyman @my_techno56 @havayi-suzen-adam
bence bir telefon için gayet iyi bir performans, elinize sağlık. Sırada önsipariş verdiğim plusımın gelmesi kaldı 🙁
Mobildeyim, hangisi hangi makinayla çekildi anlaşılmıyor da 🙂 Mark III ile iPhone 6 plus karşılaştırmak nerden esti öyle 🙂
Valla bükme testinden daha makul bir test gibi geldi 🙂 Gece performansı olunca bir deneyelim dedim. Facebook,instegram ve twitter için mobilden özellikle pek fark anlaşılmıyor gerçekten 🙂
İpad 4'den bakıyorum. Farkı göremedim vallaha ne yalan söyleyeyim. Üstteki biraz daha fazla ışık aldığı için Mark III olabilir.
🙂 Uzaklara bakınca özelikle çok net anlaşılıyor. renkler patlamamış vs. Ama renk konusunda gerçekten gözümüzle gördüğümüz her ikisi de değildi.
Tabii. Bu iso/exposure oranında anlayamadığımız farkı açıklarsınız belki.
Mark III'te bu.
Yakınlaştırdığınızdaki karelenmeye takılmayın. MarkIII'te 9.8MP'e düşürüp çektik, ondan o 🙂
@237 Yazıda Mark III'ü iPhone seviyesine indirmek için MP'i düşürdüğümüzü yazdım aslında.
Yazının tek bir özeti var; günlük sosyal medya paylaşımlarında iPhone 6 Plus'ın ya da herhangi bu seviyede çekim yapan telefonun, 5D Mark III'ten pek bir farkı olmadığı. Bunun dışında hiçbir açıdan Mark III ile bir telefon, telefonu geçtim bir fotoğraf makinası bile karşılaştırılamaz bence. Mark IV'ü heyecanla bekliyoruz 🙂 Alacağımdan değil, merak işte...
Mobildeyim, alttaki mark 3 deme? 😀 usttekinde patlama olmus biraz.
@237 Megapiksel değiştirdik sadece. Başka bir şey yok. 1000 dolarlık lens kullandık daha napalım 🙂 Sosyal medyada upload ettiğinizde kendisi de küçültüyor zaten. Flickr'a falan koymak lazım tam çektiğiniz fotoğrafı kullanmak isterseniz 🙂
Ama bu bir yarış değil zaten. Sadece iPhone da fena değil demek için bir test.
@237 aslında sonradan bir program buldum, Tamamen manuel kontrol sağlıyor iPhone kamerasına. Onunla test yapsaydık farklı olabilirdi. Bir sonraki gereksiz test denemem daha profesyonel olacak 🙂