Bir süredir Elden Ring oynuyorum. Oynanış mekanikleri ve atmosferi çok övüldüğü için nice zamandır da oynamak istiyordum. Souls türüne yabancıydım, daha önce ne From Software oyunu oynadım ne de herhangi bir Souls-Like türünü deneyimledim. Bu yabancılık oyunun içine girme konusunda beni epeyli zorladı. The Witcher 3'de de (aşina olmamaktan kaynaklı) benzer bir alışma süreci yaşamıştım. İlk 25 saatim oyunun mekaniklerini oturtmakla, envanter ve build sistemini öğrenmekle geçti zira çok fazla item ve gelişebileceğiniz yol var.. Tabii bu deryanın içinde kaybolmamak adına biraz da rehber izleyip karakterimi çabuk geliştirmeye çalıştım. Zira acemiliğin de etkisiyle gelen geçenden dayak yiyordum. Oyun 25 saatten sonra kendini açmaya başladı. Mekanikleri öğrenip reflekslerimi iyice geliştirdim. Yani ilk 25-30 saatte sabırsız bir insanın, hele ki benim gibi Souls türüne yabancıysa, oyundan soğuması içten bile değil. Ama sonrasında oyun size gerçekten güzel bir deneyim yaşatıyor. Elden Ring'in sanat tasarımını ve atmosferini beğendim. O kasvetli ortamları, fantastik ve renkli açık dünyasını çok iyi tasarlamışlar. Oynanış konusundaki zenginlik, zor bosslarla yapılan mücadeleler ve oyunun verdiği keşif hissi de tatmin edici. Şuan yaklaşık 80 saati geride bıraktım, tabi bunun bir 30-35 saatini yaptığım tercümelere, araştırmalara ve izlediğim yayınlara ayırmışımdır. Bir yandan da Pintipanda'nın serüvenini izliyorum, eşgüdümlü ilerlemek keyifli oluyor. Oyunlarda hikayeyi takip etmeyi önemserim, hatta hikaye benim için oyunun en başat unsurlarından bir tanesidir, o yüzden diyalogları da mümkün mertebe okumaya ve anlamaya çalışıyorum. Her ne kadar Elden Ring'in satırlarca okunması gereken bir senaryo metni olmasa da genel olarak zor bir İngilizcesi var. Zaten "elden" kelimesi de pek bilinen bir kelime değil, kadim İngilizcede gene "kadim/eski/yaşlı" manasında kullanılıyormuş. Oyunda çevreyi iyice keşfederek biraz ağır ilerliyorum.. Ana hikayede Radahn boss'una kadar geldim. Karakterim 71 level oldu, Samuray türünde yakın dövüş odaklı bir build yaptım. +15 Katanam bossların korkulu rüyası haline geldi. Bu seviyeden itibaren ana hikayeyi bitirmek çok sürmez diye düşünüyorum, zaten karakterimin oyunun bu aşamasında biraz over-level kaldığı bile söylenebilir.
#oyun #eldenring




Oynamayak istediğim ve oynanılabilir bulduğum bu yapımcının tek oyunu.
İlk başlarda bir yerde trick varmış. Karakteri orada geliştirip OP haliyle içeriye gireceğim. 😀
Ucuzlasın diye bekliyorum.