Güncelleme: Bazı değerler (batarya) apple sitesinde olmadığı için başka kaynaklardan alıp hesaplamış chatgpt. Bir kaç değer hatalıydı , 16'e nin çözünürlüğünü de yanlış almış.
Tekrar hesaplattım.
Bazı batarya değerlerinin apple resmi sitesinde verilmediğini belirtti.
Apple sitesinde olmayan değerleri güvenilir kaynaklardan (iFixit ve MacRumors (regulatory filings / teardown) ) aldığını belirtti. Bazı batarya değerlerini farklı aldı. Onları tekrar kontrol ettirdim hata yaptığını söyleyerek onları düzeltti. (resmi sitede olmayan değerler yüzünden)
Piksel sayısını da yanlış aldığı oldu. Onu da tekrar kontrol ettirdim. (son halini kendim tek tek kontrol etmedim)
3-4 defa "Network connection lost. Attempting to reconnect…" uyarısı verdi ve dondu. Yeni sekmede sıfırdan tekrar hesaplatmak zorunda kaldım. 3. sekmede tablo istediğim gibi oldu.
Iphone 11'i de listeye eklettim.
Bazı modellerin e-sim versiyonlarının batarya değerleri bir miktar daha yüksekmiş.E-sim yerine sim-tray değerlerini almasını istedim.
Tablonun en son halinde piksel sayısı/batarya kapasitesi değerini küçükten büyüğe doğru sıralarken hatalı sıraladı. Iphone 17'nin 856.62 değerini 14. sıraya koydu 🙂
Onu düzeltmesini isterken yine bağlantı hatası yalanına başvurdu.
Tablonun o kısımını kes yapıştır ile kendim düzelttim.
.
Bu listeleme-sıralama metodunda alemin kralı Iphone 11.
Kamerası diğerlerine göre daha zayıf olmasa 16e alacaktım.
Batarya piksel değeri çok iyi gözüküyor (yanlış anlaşılmasın bu tablodaki sadece ve sadece piksel sayısının batarya kapasitesine oranına göre bir değer. İşlemci ram disk ve diğer yazılım özelliklerinin batarya kullanımına etkisi gözardı edilmiştir.

Neyin göstergesi bu? Neden düşük değer daha iyi
1 pikseli aktif etmek için 743 birim enerji harcanıyormuş. meraklısına istatistik
@alptekinck Hayır öyle değil, 1 mah batarya başına düşen piksel sayısı bu, ne kadar düşerse pil o kadar çok gider.
@alptekinck
Tarık @xahve hocam açıklamış doğrusunu.
Hemen yandaki sütun da (1344.662 olan) megapiksel başına düşen batarya değeri.
O sütunda da en yüksek değer en iyisi.
@xahve o zaman kırmızı yazıyı yanlış yazmışlar
@alptekinck Yoo, doğru yazmışlar, birim bataryadan kasıt 1 mAh batarya, telefondaki piksel sayısını mah'e bölüyorsun ve bu değer çıkıyor.
@xahve düşük değer niye iyi 😀
@alptekinck Çünkü düştükçe 1 mah bataryanın beslediği led sayısı azalıyor ve 1 mah batarya ne kadar az led beslerse şarjı o kadar uzun gider.
Iphone modellerinin bataryalarının birim hücresinin kaç piksele enerji verdiğini chatgpt'ye hesaplatıp sıralattım.
İşlemci ses bellek yongaları gibi özelliklerin kullandığı enerji miktarını yoksaydım.
Bataryanın birim hücresi ne kadar az piksele enerji verirse şarjın bitme süresi uzar.
Bu mantıkla bu tablo ortaya çıktı.
Batarya kapasitesine göre sadece ekran enerji harcama sıralaması (piksel sayısına göre) bu.
Tabi ki kabaca bir hesaplama ama bataryayı (şarjı) en çok tüketen telefon öğesi ekran .
İşlemci kaptırdı mı daha fazla enerji harcayabilir. GPS de fırına çevirebilir ortamı...
@ferah
Ekran parlaklığı da değiştirir durumu yenileme hızı vb...
Sesi farklı yüksekliklerde açmak bile durumu değiştirir.
Buradaki tablo aynı senaryodaki Iphone modellerinin piksel sayısının batarya kapasitesine oranına göre sıralanmış hali.
Hani telefonun bataryasının kaç mAh/saat olduğuna bakıp "bu iyiymiş , bu değilmiş " diyorsunuz ya.
En çok pil harcayan ekran (piksel) faktörünü gözönüne almadan yorumlamak oluyor o.
İşte işin içine piksel sayısını da kattığımızda çıkan durum bu tablo.
@altan-yoklar listedeki bütün modellerin ekranlari aynı oranda mı enerji harcıyor? Oled olan/olmayan farklı enerji harcayacaktır.
@ferah
Hocam pili en büyük olan en uzun gider , hah tamam oldu mu .
Oh be 🙂 🙂
Şaka hocam yanlış anlamayın lütfen.
Pİl büyüklüğünün yanına piksel sayısını da ekleyerek kabaca bir tablo oluşturdum hepsi bu.
Şarjın ne kadar dayanacağının bir ölçüsü değil fakat batarya kapasitesini göre sıralanmış tabloya piksel sayısına göre de enerji harcalama sıralamasını da eklemiş oldum çok kabaca , küçük bir fikir verebilir.
Bunun Android'i yok.mu? 🙂
Chatgpt'ye yaptırılabilir.
Bu tabloya göre
15
15 pro
17 air (batarya konusunda en kötüsü)
listenin sonundaki üçlü.
Transistor basina dusen parlaklik tablosu isteriz
hocam o kadar elektronik bilgim yok hatta hiç elektronik bilgim yok.
Bu kıyas biraz şeye benziyor. " EN YÜKSEK FREKANSLI İŞLEMCİ EN İYİSİDİR. " gibi birşey demekle aynı neredeyse.
Yukarıdaki tabloyu tekrar hesaplattım.
Bazı batarya değerlerinin apple resmi sitesinde verilmediğini belirtti.
Apple sitesinde olmayan değerleri güvenilir kaynaklardan (iFixit ve MacRumors (regulatory filings / teardown) ) aldığını belirtti. Bazı batarya değerlerini farklı aldı. Onları tekrar kontrol ettirdim hata yaptığını söyleyerek onları düzeltti. (resmi sitede olmayan değerler yüzünden)
Piksel sayısını da yanlış aldığı oldu. Onu da tekrar kontrol ettirdim. (son halini kendim tek tek kontrol etmedim)
3-4 defa "Network connection lost. Attempting to reconnect…" uyarısı verdi ve dondu. Yeni sekmede sıfırdan tekrar hesaplatmak zorunda kaldım. 3. sekmede tablo istediğim gibi oldu.
Iphone 11'i de listeye eklettim.
Bazı modellerin e-sim versiyonlarının batarya değerleri bir miktar daha yüksekmiş.E-sim yerine sim-tray değerlerini almasını istedim.
Tablonun en son halinde piksel sayısı/batarya kapasitesi değerini küçükten büyüğe doğru sıralarken hatalı sıraladı. Iphone 17'nin 856.62 değerini 14. sıraya koydu 🙂
Onu düzeltmesini isterken yine bağlantı hatası yalanına başvurdu.
Tablonun o kısımını kes yapıştır ile kendim düzelttim.
.
Bu listeleme-sıralama metodunda alemin kralı Iphone 11.
Kamerası diğerlerine göre daha zayıf olmasa 16e alacaktım.
Batarya piksel değeri çok iyi gözüküyor (yanlış anlaşılmasın bu tablodaki sadece ve sadece piksel sayısının batarya kapasitesine oranına göre bir değer. İşlemci ram disk ve diğer yazılım özelliklerinin batarya kullanımına etkisi gözardı edilmiştir.