tplink in wifi 7 routerini isp nin verdigi modem routera wan dan baglasam ust katta kullanabilir miyim? yoksa switch ve ap alip mi kullanmam gerek? ust kata bilgisayar icin modemden cat 6 bakir ethernet cektim. ust katta wifi yetersiz oldugu icin ihtiyacim var. eger tp linkin wifi 7 routeri olursa hem switch gibi kullancagim hem de ust kata wifi dagitacagim
Son bir saat içinde 225 ziyaretçi, 73 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Üst kat meselesi devreye girince mesh düşünürüm ben olsam. Ama tek kat bir evde dediğiniz gibi tek düzgün bir router iş görürdü.
wandan bağlamanız şart değil, ethernetten de bağlayabilirsiniz. Hatta tekrar router'dan bir kablo çıkıp bilgisayara bağlayabilirsiniz.
Tplinki erişim noktası olarak kullanmak istediğini anlıyorum ben de . O yüzden wan değil de normal lan portundan bağlayıp tplinkte DHCP kapatıp, ipsini ISS modeminin ip havuzundan bir ip olarak belirlemeli.
İnternette modemin modelini yazıp erişim noktası/access point olarak kullanma diye ararsa işine yarar.
ISP'nin routerinden sizin ROUTER'inize bağlayabilirsiniz. Sadece birinin DHCP sunucusunu açık bırakmanız lazım.
@iyidirmuratsenisormali nasıl oluyor o sistem, aynı dışarıdan gelen hat kablosunu mu yakıyor? Anlamadım. İkinci modemde bir ayar yapmadan nasıl oluyor?
wifi 7 router'a elle ip verecek (ör: 192.168.1.250), dhcp özelliğini kapatacak, gelen kabloyu lan portuna takacak. bu şekilde access point+ethernet switch olarak çalışması lazım.
aslinda büyük networklerder cisco cihazlarla ugrastim ev tipi routerlarin ispnin verdigi modemle calisip calismadigini merak ettim. direk isp cikisina baglarsam routeri ust kata wifi zor gidecek kapi onunde sonlaniyor fiber. ama cevap veren herkese tesekkurler.
@iyidirmuratsenisormali landan çıkan kabloyu wana takınca öyle direk çalışıyor mu?
@iyidirmuratsenisormali ben şimdi bu modemden lan portundan kablo çekip diğer modemin wan portuna taksam, bunun da wifi ayarını kapatıp ikinci modemden sadece wifi paylaşabiliyor muyum mesela, doğru mu anladım? FTTB fiber altyapısı.
@iyidirmuratsenisormali bundan cikan lan portunu uplink gibi kullanabiliyoruz anladığım kadariyla. o zaman isimi goruyor