Merhaba,
Bir süredir klavye arayışı içindeyim. Kendime uygun klavye bulmakta zorlanıyorum.
Yaklaşık 5 senedir HyperX Alloy FPS Blue Switch kullanıyordum. Temizlemek için tak çıkar yaparken zamanla bazı tuşlar artık düzgün basmamaya başladı. Bu nedenle klavye arayışına girdim ve Logitech MX Keys klavye aldım. Yaklaşık 6 ay kadar kullandım. Mx keys gayet güzel klavye özellikle yazı yazarken akıyor. Sıkıntısı ise, oyun oynarken tuşlara basma hissiyatının olmaması. Oyun oynarken bazen aynı tuşa uzun süreli basıyorum, bu tarz durumlarda hissiyat iyice kayboluyor.
Merak ettiğim bir kaç konu var bunlarla ilgili görüşünüzü almak istiyorum.
Öncelikle alacağım klavyenin tipi kousuda sıkıtı yaşıyorum. Alloy FPS normal masaüstü klavyesi standartlarındaydı (tuşların yüksekliği bakımından), MX keys laptop klavyelerine yakın yükseklikteydi, MX Keys klavyeden sonra tekrar Alloy FPS'e kullanmaya başlayınca yüksekliğinden dolayı çok da rahat olmadığını farkettim.
Low profile mekanik klavye kullanan var ise, kullanım açısından rahatlığı konusunda yorum yapabilir mi ? MX Keys e mi daha yakın yoksa normal klavyelere mi ?
Alacağım klavye türkçe tuş dizilimine sahip olmalı. Logitech firmasının güzel klavyeleri var fakat türkçe tuş dizilimli satılmıyor.
Enter tuşu büyük olmalı.
Kablosuz tercih sebebi.
%80 TKL olsun istiyorum.
Muhtemelen brown switch alacağım.
Low profile olarak bu klavyeyi buldum. Firmaya mail attım türkçe tuş varmı diye dönüş bekliyorum. : https://wraith.studio/collections/klavyeler/products/keychron-k1-pro-qmk-via-wireless-custom-mekanik-klavye
Normal mekanik olarak ise bu klavyeyi buldum : https://www.gaming.gen.tr/urun/580491/keychron-k8-max-80-tkl-rgb-red-switch-kablosuz-hotswap-turkce-mekanik-karbon-siyah-gaming-klavye-k8m-j1-tr/?ref=akakce
Fiyat ise ayrı bir durum. 1 klavye için 15K istenilen durumlarda var. Bütçen maks 7-8 K olarak düşünüyorum.
Var ise fikirlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.

Geçen mediamarkt'ta dolaşırken açık RAZER Huntsman V3X gördüm tester halde. Daha güzel klavye kullanmadım sanırım. İndirime girsin alacağım hemen. MX Keys var bende de ama bu müthiş klavyeydi. Sadece kablosuz değil beni üzdü o da
@agab Bende Razer DeathStalker V2 ile Huntsman ın videolarına vs bakmıştım. Arada bi kafamı kurcalıyor 🙂 Mx keysten farklı olarak ne avantajı var? Sizce değer mi ? 🙂
@robin Yazma hissini çok sevdim ben huntsman'ın. Hem iş hem oyun için güzel hissi var. MX'te sadece iş için kullanılır oyun oynanmaz mesela
@agab Anladım Huntsmana tekrar bakayım. Bende Steelseries apex 3 var. Su geçirmez vs olması ilgimi çekmişti. Membran gibi bir şey olduğu için tuşa basarken biraz daha fazla basmak gerekiyor sanırım. Low profile klavyeler çok ilgimi çekiyor, geçmeyi düşünüyordum. Teşekkür ederim 🙂
mx keys den kastınız mekanik olmayan mı ? eğer öyleyse mx mechanical a bakabilirsiniz
https://www.logitech.com/tr-tr/products/keyboards/mx-mechanical.920-010757.html
Bunun türkçesi satılmıyor sanırım.
mekanik olaninda tuslari asiri yumusak, oyle pek mekanik kalvye gibi degildi. K2 Pro ile kiyaslandiginda her turlu Keychron daha iyi logitechten. K1'i bilmiyorum ama bende K2 Pro ile MX Keys Mechanical vardi. Logitech'in yazma hissini begenmedigim icin elden cikarip K2 Pro yu almistim zaten.
Nuphy Air75 veya Sikakeyb Castle HM80 bakabilirsiniz ama bunların enter tuşu büyük değil.