Hobiciliğin önemli bir aşaması olan ve bence hobiciliği istifçilik (hoarder)'den ayıran aşama olan, biriktirdiğin eşyayı tanıma ve onu tamir etme aşamasında yavaş olsa da emin adımlarla ilerliyorum gibi. 😊 Henüz @orcun seviyesine ulaşmam için 40 fırın ekmek yemem gerekse de, kendimce iyi aşama kaydettim sanki.
Bu arkadaş, Sony MZ N710 Net MD player. Döneminin (2003 gibi) güzel bir minidisc walkmani. Üst tarafı komple alüminyum olan bu arkadaşın içinde, ciklet pil diye tabir edilen pili bırakılarak bir köşeye kaldırılmış. Ben bulduğumda akmış pili sebebiyle hiçbir şekilde çalışmıyordu. Harici AA pil aparatıyla yada adaptörle bile açılmıyordu hatta. YouTube videolarında izleyerek içini açıp temizleme işine giriştim. Sonax'ın Kontak Temizleyicisi ve Etanol-Propanol çözeltisi, pamuk, kulak temizleme cubugu ve dis ipi 😀 gayet iyi iş gördü. 1-2 saatlik uğraşın ve hummalı bir temizliğin ardından bu arkadaş ölüler ülkesinden geri döndü. Şimdi biraz kurcalayıp, hevesimi alıp 100 Euro karla satmak kaldı 👌


Zaten bunların ömrü pek uzun olmadı. 2004-2005 gibi USB'li içine direk MP3 atılanları çıkmıştı onlar çok tutulmuştu. Piyasada orjinalinden çok çakması vardı hatta. Tek kalem pille çalışabilmesi bence en güzel tarafıydı. 2005 ve sonrasında ise kameralı, MP3 çalabilen telefonlar moda olmuştu. Nokia 6600 falan. Zaten oradan devam etti herkes.
Iste güzelligi burada ya, bu gösterdigin cihazlar yok olup gittiler ama MD playerlarin hala cok saglam ikinci el piyasasi var. Ben bu arkadasi elimi öpene 100-110+ Euro'dan satarim burada. Hala cok ciddi bir kitlesi var ve artarak da devam ediyor. Ama o MP3 calarlar hatira olarak bile kalmadilar hayatimizda.
Tek kötü yanı USB portuna takıldıklarında çalışmaması idi, en azından bendeki çakma çalışmıyordu ve USB bellek moduna dönüyordu. Ayrıca dosya atmak da tam bir eziyet benimkine, çooooooook yavaş...
@coppermine: En azından radyosu çalışabilirdi ama o da çalışmıyor. Sadece pil modunda iki player da...
@lterlemez MP3 calar olarak da secip topladigim modeller var ama onlar noname cakma ürünlerden ziyade Jukebox denilen, icinde HDD olan Sony ve Iriver modelleri. Pilleri haricinde hala canavar gibi calisiyor bu arkadaslar mesela. Hatta bir ara burada bir MP3 Jukebox blogu yazma niyetim de var.
@coppermine: Merak ile bekliyor olacağım. Ben de popüler iken almayı çok istemiştim ama o dönem için pahalı cihazlardı.
Güzel cihaz. Benimkini sattım mı naptım acaba diye düşündüm şimdi... Bunun gri renkli olanıydı sanki.