Game porting toolkit’e şimdi baktım da emülator değil bu ya, Direct X apisini Metal apisine çeviren bir yapı. Komut setlerini vs hepsini Apple Silicon’a çevirip yeniden derliyor. Direct X’de olan özelliklerin Metal tarafında da karşılığı olduğundan bu çeviri işleminde problem olmuyor gibi geldi bana.
Teknoseyir gündemi
#WhatsApp#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVites#ForzaHorizon6#Steamyazindirimleri#steammachine#nays#işbankasıSon bir saat içinde 283 ziyaretçi, 77 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Teoride güzel bir şeye benziyor ama pratikte bakalım işler nasıl olacak?
Çıkan oyunları dememek lazım ama Apple bence bunu çok iyi test etmiştir
https://www.codeweavers.com/blog/mjohnson/2023/6/6/wine-comes-to-macos-apple-s-game-porting-toolkit-powered-by-crossover-source-code
Valve'la beraber Proton'u geliştirenlerin kodunu kullanıyor.
Sanirim özelleştirilmiş bir versiyonu
@extreme Hayır, Crossover ( Wine ) her zaman Mac destekliyordu, 32on64'de dahil.
https://www.codeweavers.com/blog/mjohnson/2023/6/1/unleashing-the-gaming-revolution-crossover-macs-directx-12-support-update
WWDC'den önce atılmış bir post mesela, yine Windows DX12 oyunu çalıştırırken.
Apple'ın tek kendi yaptığı şey şu an için Metal shader converter gibi gözüküyor.
@housedakitopal Ben buna katılmıyorum Apple direk alıp kullanmaz uzerıne gelistirme kesin yapmıstır
İşte gündemde Levent abi emülatör deyip geçti ama Apple geliştirme kiti diye emülatör yayınlamaz . Apple dünyasına çok uzak ne yazık ki