@cansimit ben orada alim gucunu kast etmistim. Zaten bildigim kadariyle Japonlarda kucuk para diye bir sey yok, ondan olayi bol sifirli. Bizim ekonomimiz ile Japonyayi mi kiyaslayacagiz simdi?
@cansimit yalniz yarin bir yasa vs cikmasi cok etkilemiyor, ben su an ki durumdan bahsediyorum. Yarin TL'nin Dolar karsisinda ki degerinin ne olacagi belli degil. Ote yandan bana gore TUIK gibi kurumlar da guvenilir degil.
Umarim boyle anlarsin;
Tahmini IPhone 12 Pro Max Turkiye fiyati: 15.000 TL
Turkiyede Net asgari ucret: 2.300 TL
IPhone 12 Pro Max ABD fiyati: 1099$
Amerikada tahmini aylik asgari kazanc: 1500$
Simdi ABD li bir vatandas bir aylik maasi ile alabilirken, Turkiyede vatandas 6,5 aylik maasi ile zar zor alabiliyor.
Ne gerek var mesela bu birim olayina bu kadar takmaya, anlatmak istedigim bence gayet net. Anlayip anmamamk senin elinde.
Devletler asgeri ücreti kafalarına göre belirlemeyirlar, kaldıki Türkiye'de genel halk asgari ücret ile çalışıyor, orani vardı şu an üşendim aramaya. Ki zaten asgari ücret alamayanda önemli bir kesim var. Yani demeye çalıştığım benim asgari ücreti baz almam gayet normal. ABD deki evsizler bana göre kendi tercihlerinden dolayı o durumdalar. W&T yapanlar hayatta kalabiliyorsa onlarda gayet kendilerine çeki düzen verebilir.
Paradan öyle 0 atınca da değer kazanmıyor. Yarın falan paradan 0 da atılmaz. Anlatılmak isteneni anlamak yeri e başka noktara çekiyorsunuz.
Anladığım kadarı ile toksik bir yapınız var. Sana anlatmaya ugrasmayacagim.
@ozgurg Evet istikrarda olan şeyin olduğu haliyle devam etmesi demek zaten. Bir şey kötüyken kötüye gitmeye devam ediyorsa istikrarlı yani tutarlı davranmış oluyor 🙂 Çok güzel kelime oyunları yapıyorlar zaten bu tabirler ile.
700 birim -> 11.000 birim. Bir yandan dusununce ulke olarak ayni Apple gibi stabiliz, aksatmadan ilerlemeye devam. 🙁
@cansimit ben orada alim gucunu kast etmistim. Zaten bildigim kadariyle Japonlarda kucuk para diye bir sey yok, ondan olayi bol sifirli. Bizim ekonomimiz ile Japonyayi mi kiyaslayacagiz simdi?
@cansimit sen git al 10 15 tane Iphone 12 pro koymaz sana. Anlamamak istiyorsun.
@cansimit Neye göre karşılaştırmamızı önerirsin?
@cansimit yalniz yarin bir yasa vs cikmasi cok etkilemiyor, ben su an ki durumdan bahsediyorum. Yarin TL'nin Dolar karsisinda ki degerinin ne olacagi belli degil. Ote yandan bana gore TUIK gibi kurumlar da guvenilir degil.
Umarim boyle anlarsin;
Tahmini IPhone 12 Pro Max Turkiye fiyati: 15.000 TL
Turkiyede Net asgari ucret: 2.300 TL
IPhone 12 Pro Max ABD fiyati: 1099$
Amerikada tahmini aylik asgari kazanc: 1500$
Simdi ABD li bir vatandas bir aylik maasi ile alabilirken, Turkiyede vatandas 6,5 aylik maasi ile zar zor alabiliyor.
Ne gerek var mesela bu birim olayina bu kadar takmaya, anlatmak istedigim bence gayet net. Anlayip anmamamk senin elinde.
@cansimit https://www.isbul.net/is-rehberi/makaleler/2020-ulkelere-gore-maas-siralamalari
Devletler asgeri ücreti kafalarına göre belirlemeyirlar, kaldıki Türkiye'de genel halk asgari ücret ile çalışıyor, orani vardı şu an üşendim aramaya. Ki zaten asgari ücret alamayanda önemli bir kesim var. Yani demeye çalıştığım benim asgari ücreti baz almam gayet normal. ABD deki evsizler bana göre kendi tercihlerinden dolayı o durumdalar. W&T yapanlar hayatta kalabiliyorsa onlarda gayet kendilerine çeki düzen verebilir.
Paradan öyle 0 atınca da değer kazanmıyor. Yarın falan paradan 0 da atılmaz. Anlatılmak isteneni anlamak yeri e başka noktara çekiyorsunuz.
Anladığım kadarı ile toksik bir yapınız var. Sana anlatmaya ugrasmayacagim.
Eski kur o. 🙁
@theo Çok iyimsersin. 🤗
@theo 17'yi kabul ediyor mu? 😀
istikrarlı ve "stabil" terimleri iyiye gitmek ya da iyi olmak değildir zaten. Kötüye gidişin devam ediyor olması da bir istikrardır sonuçta.
Evet, stabil de zaten düşük olsa da düşüğünü korumaktır. Apple çok "stabil" != hızlı
@ozgurg Evet istikrarda olan şeyin olduğu haliyle devam etmesi demek zaten. Bir şey kötüyken kötüye gitmeye devam ediyorsa istikrarlı yani tutarlı davranmış oluyor 🙂 Çok güzel kelime oyunları yapıyorlar zaten bu tabirler ile.