Merhaba arkadaşlar;
amozon.com dan bir laptop almak istiyorum. Laptopun fiyatı 2.449$. Ödeme ekranına geçtiğimde 46,39$ kargo ücreti ve 482,22$ Import Free Deposit maliyeti çıkarıp toplamda 2.977,61$ maliyet çıkarıyor.
Şimdi ben bu siparişi verirsem gümrükte ekstra bir şeyler ödeyecek miyim?
Almak istediğim ürün şu;
https://www.amazon.com/2019-Touch-i9-9980HK-Platinum-Silver/dp/B07W62F4MX

Alamazsınız ithalata girer. 1500 euro üstü bir şey getiremezsiniz. Ancak ithalat vergisi falan odenip getiriliyor mu onu bilmiyorum.
ben de ilk defa duydum 1500 euro olayını
@turker @agab https://ggm.gtb.gov.tr/sikca-sorulan-sorular/bireysel/posta-ve-hizli-kargo-muafiyetleri
@turker Burada 63. madde http://trakya.gtb.gov.tr/data/52416f03487c8e70687e414b/tironemlihususlar.PDF
Daha sonra 4458'de bazı şeyler ekte olduğu gibi değiştirildi.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/05/20190515-6.pdf
@turker ben en az 3 senedir olduğundan eminim
@turker 4458 Sayılı Kanun 1999 yılında kabul edilmiş. 1500 kısmı ne zaman gelmiş bilmiyorum ama en azından 10 yılı var. İlk bağlantıdaki bilgi de "Karar Sayısı : 2009/15481" olarak geçmekte.
Ürünün tedarikçisi amazon ise bütün detayları hallediyor ama amazonda satış yapan bir mağaza ise, sistem otomatik olarak bir maliyet çıkarıyor ama bu doğru olmuyor. Daha önce buna benzer bir sorun yaşadım.