Seedbox arayanlar için ufak bir deneyim yazısı

Seedbox arayanlar için ufak bir deneyim yazısı olsun. Bu seneki #seedbox denememde bir değişiklik yaptım. WalkerServers'tan (seedbox.io ile aynı firma) dedicated box kiraladım. Dedicated box dediği aslında torrent için özel olarak hazırlanmış server. Temelinde bir server kiralıyoruz yani. Yılda 1 kez 1 ay seedbox alıyorum. Normalde 2, hatta 3 yılda 1 kez alsam da yeter ancak arada yeni sitelere üye olduğumdan ratio kasmak için lazım olabiliyor. Normalde başka firmadan shared alıyordum ancak bu sefer hem onda bir sorun yaşadım hem de yeni girdiğim bazı sitelerden dolayı dedicated gerekliydi

26 saatte 2TB download ve 3,5TB upload yaptı. (Uptime daha fazla gözüküyor farkındayım, box'ın kurulumunu yapmalarından sonra ilk 12 saat kullanmadım. Onu çıkarınca 26 saat kalıyor.) Vaadedilen 1gbps/1gbps hızı da tam olarak verdi.

Box'ın özellikleri:
Amsterdam lokasyon Leaseweb Volume
1Gbps/1Gbps metered
2x2TB RAID0 HDD (WD Black Serisi)
16GB DDR4 RAM
Xeon E3 1230 CPU (bu heralde ellerinde kalmamış olacak ki bana E5 1620v3 vermişler, güzel hareket)
100TB traffic limit(in+out)
Root Erişimi
Debian, Ubuntu, CentOS, Swizzin Media Server vs. istediğiniz şekilde yüklü olarak geliyor
25Euro (Promosyonsuz tam fiyatı) - miningden gelen buna gitti 😁 TR şartlarında birazcık tuzlu ama 1 ayda birkaç yıllık ihtiyacımı karşılayacağı için değer. Zaten pahalı da bize pahalı, Avrupa'daki adama çerez parası.

Aslında gözüm 2x4TB'lık box'lardaydı ancak pandemi sanırım herkesi torrentçi yapmış box yok bu sene piyasada 🙂 OVH'deki yangın da etkili olmuştur elbette. Mecburen 2x2TB almak durumunda kaldım

Siparişi geçtikten sonra kurulumu yapıp bana teslim etmeleri 24 saat civarı sürdü, dedicated kurulumları böyle oluyor. Belki birazcık daha kısa olabilirdi bu süre. Bunun dışında bir sorun yaşamadım. Shared box'lardan alışkanlık bir yavaşlama görünce hemen elim reset'e gitti bir kaç kez ama gerek yokmuş, torrent yavaşlamış 😀 Zaten sunucunun karakterini anladıktan sonra tekrar böyle bir şey yapmama gerek kalmadı, sıkıntısız çalışıyor teklemeden.

Deluge, rtorrent ve qbittorrent'i birlikte ve hazır olarak sunmaları çok işime yaradı. Uzun zamandır server tarafında bu 3 yazılımın farklarını görmek istiyordum. 3'ünü de deneyimleme şansım oldu bu sefer. Qbittorrent en iyisi benim deneyimime göre, sadece bazen torrent oluşturmak için video dosyalarından görsel örnekleri almak gerekirse bunun için rtorrent kullanmak gerekiyor. Bu 3 yazılım da aynı anda çalışabiliyor, bu harika işte. Aslında çalışmaması için bir sebep yok da işte bazı kötü firmalarda olmuyor bu seçenekler. Swizzin(yukarıdaki görseldeki arayüz) desteği ise harika bir deneyim sağladı bana. Baya kolaylık sağlıyor

Sonuç olarak oldukça memnun kaldım diyebilirim. Promosyonsuz alınsa dahi fiyatının hakkını verir. 2gbps olsa tadından yenmezdi gerçi ama zaten bu haliyle bile 1 ay olmadan trafik limiti dolacak gibi görünüyor 🙂 Hedefim 20TB civarı download'a karşılık 80TB upload'la bu ayı (ve yılı) kapatmak. Fiyatının hakkını verdi benim için. Box'ı kullanmaya devam ediyorum, ara ara güncelleyeceğim bu yazıyı, böylelikle gidişatı siz de takip edebilmiş olursunuz

Güncelleme: 4 günde 3,5TB download, 16TB upload'a ulaştı. İyi ihtimal olarak 1/4 down/up oranı bekliyordum, beklediğimden iyi şu an

Güncelleme: 1 aylık seedbox macerasının sonuna geldik, bugün 29. gün. Upload/download miktarları görselde. Gayet verimli oldu. 16,5TB download, 80TB upload. 1/5 oranını tutturdum, beklentimin üstünde kaldı. Zaten 100TB trafik limiti vardı, tam 1 ayda dolduruluyormuş demek ki 🙂 Bir iki sitede bazı achievement'ları yapabilmek için çöp içerik indirip silmek durumunda kaldım, onları çıkartırsak 15TB'ın altında download olacaktı. Artık 3-4 sene seedbox ihtiyacım kalmadı diyebilirim.

1 aylık süreçte herhangi bir problem yaşamadım. O yüzden müşteri hizmetlerine işim düşse nasıl bir süreçle karşılaşacağım sorusunun cevabını bilmiyorum. Ancak okuduğum, gördüğüm deneyim yazılarına göre bu firmanın sorun çıktığında müşteriyi üzmediğini söylüyorlar. Ben de bu firmayı bu yüzden tercih ettim zaten. Gönül rahatlığıyla tavsiye edebiliyorum o yüzden

Dedicated Leaseweb

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Cihangir @chngr

    Hocam sizi görünce aklıma birşey takıldı. Ratio nasıl oluyor du? Mesela 3 sene önceki diziyi upload etmektense yeni dizinin 1 bölümünü upload etmek daha avantajlı oluyordu değil mi? En son ve önemli videoyu hemen indirip uploada başlayan program veya script varmı? Örnek vermek gerekirse atıyorum got s06e01 vs gibi bir kelime filtresi yapsam sitede bu isimle torrent olursa otomatik indirip uploadlasın

    • protego @protego

      Ratio = upload/download oranı. Dolayısıyla daha çok upload etmen gerek. Upload yapabilmen için de birilerinin senin seed ettiğin dosyayı indirmesi gerek. Elbette mantıken 3 sene önceki bir dosyayı birinin arayıp indirmesi daha düşük ihtimaldir.

      auto-dl yöntemleri var, çok ince filtrelemeler dahi yapılabilir, örneğin "yeni yüklenen bir dosya eğer şu boyut aralığındaysa, şu kategorideyse ve adında şu kelime geçiyorsa otomatik indir" gibi. Ancak ayarlaması zahmetli, her siteye özel olarak ayarlanması gerekir ve yanlış bir komut verilirse yararından çok zararı dokunur. Ayrıca yeni ve son dosyaları upload kasmak için indirmek isteyen tek kişi sen olmayacaksın. Dolayısıyla o kişiler kadar hızlı upload yapabiliyor olman gerekir. Ev bağlantısıyla auto dl yapılmaz. Anca rationu düşürür. Sen evindeki 5mbit uploadla 10 mb upload edene kadar adam 1gbps upload'uyla 2GB upload edecek. Ve bu adamlardan 20 tane olacak. Sana upload edecek bir şey kalmayacak. Download edip rationu düşürdüğünle kalacaksın. En az onlar kadar hızlı bağlantın olmalı. Elbette public tracker'larda bu geçerli olmaz çünkü hemen hemen kimse publiclerde seedbox kullanmaya tenezzül dahi etmez kolay kolay

    • Cihangir @chngr

      @protego ev interneti ile imkansız zaten. Ben bunu sen bir aylık alıyorsun ya onun için sormuştum. Yani yeni ve önemli olan daha çok indirileceği için daha fazla upload kasılabilir.

    • protego @protego

      @chngr Her sitenin kullanıcı kitlesi farklıdır, auto-dl kullanımı farklıdır, hızlar farklıdır, indirme sayıları farklıdır. Her sitenin seed ve h&r kuralları da farklıdır. Dolayısıyla siteden siteye değişmesi gerekir yapacağın şeyin. Örneğin RED bir müzik tracker'ı, orada auto dl ayarlarsan banlanman 3 günden fazla sürmez çünkü ration 0.000001 falan olur. Çok müzik yüklenir ama indiren sayısı çok azdır. İndirip ratio düşürdüğünle kalırsın. avistaz'da auto-dl ayarlarsın, 700gb'lık bir şeyi indirir ve sonra 20 gün seedde kalmak zorunda kalırsın. ipt'ye o kadar çok şey yüklenir ki box'a yüzlerce dosya ekleneceğinden hdd o kadar içerikle baş edemez... emp'de bir bakarsın 2,5TB'lık torrenti indirmeye çalışıyor vs. Çok değişken var. Önce her siteyi kullanman, site ve kullanıcı dinamiklerini öğrenmen, hangi dosyaları indirirsen ne kadar kazancın ne kadar kaybın olacağını öğrenmen sonra buna göre auto-dl ayarlaman gerekiyor. Zaten belli bir miktar buffer yani upload kasmadan auto-dl işine girmek de doğru değil bir anda ration mahvolabilir. Her sitedeki kullanıcıların sunumlara tepkisini öğrenene kadar elle indirmek en iyisi

Tüm blog yazılarını gör