100 liraya eskiden 4 kişi oturur sabaha kadar çerezi ve cipsi dahil kafayı demlenirdik. Şimdilerde 1 bira 7.5 TL, biraz daha vergi koyarlarsa 2018'de 10 lirayı görür. 🙁 #KonuDışı
Son bir saat içinde 125 ziyaretçi, 91 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Bu arada biradan alınan vergiye bakarsak bir buçuk tanede devlete ısmarlıyoruz, yarasın tosunuma 😀
Niye gelsin zam sen içmiyorsun diye bunu istemen bencillik @systemapps
@systemapps Hee Hollanda'yı uyutuyorlar milleti kerizliyorlar değil mi 😀 Dünyayı küçücük pencerenden görünce böyle oluyor işte. Bence dinleri yasaklamak lazım dünyanının asıl kanseri o.
Evde yapın.
Yalnız temizliğe çok dikkat edilmezse ciddi riskleri var. Bu yönden evde yapma işine bulaşmıyorum ben.
@burakdogn sadece bencillik değil bir o kadar da faşistlik, "benden olmayan ölsün/yok olsun"culuk
@systemapps Ahahaha sağlığa zararlı mı? Dünyanın dört tarafında doktorlar her gün bir kadeh şarap içmenin faydasını anlatıyor be 😀 Bırak a haber izlemeyi de asıl sen kendini geliştir. Adamlar mariuanayı reçeteyle veriyor tedavi amaçlı hey gidi hey. Sen bir şeyi abartıyorsan o senin sorunundur buna göre yasak konulamaz. Git sabahtan akşama kadar şeker ye sonra hasta olunca şekeri yasaklayalım ne dersin 😀
@systemapps ben sarhoşken benlikten çıkmıyorum gayet kendimdeyim keyfim de yerinde oluyo baya 🙂 sigaradan ve tüm tütün mamüllerinden nefret ederim ama senin gibi davranmıyorum onlara karşı
alkol doğada kendiliğinden oluşabilen zaman zaman hayvanların bile bilinçli olarak tercih ettiği bir şey, sen kendini bilirsen, alkollüyken araç kullanmaz, çevreyi herhangi bir şekilde rahatsız etmeden kendine içersen herhangi bir sakıncası da yok
@systemapps Her şeyin fazlası zarar ben sigara içmem ama alkol alırım hiç bir zaman kör kütük sarhoş olmadım. Olacağımı anladığım zaman içmeyi bırakıyorum kendii biliyorum.. Ha içen varmı dersen evet çok içip etrafa zarar veren insalar da var onları savunmuyorum herkes kendini bilerek içse hiç bir şey olmayacak.
@taka kırmızı şarabın kan yapımına yardımcı olduğu, kalbe iyi geldiği, biranın da yine kalbe iyi geldiği ve sindirim sistemine de iyi geldiği uzun yıllardır söylenir tabi bunlar alkoliklik olarak değil belli doz ve miktarlarda örneğin günde 1 kadeh/bardak gibi
ha şu var geçen teknoloji ve bilim gündeminde bununla ilgili yeni bir şeyler vardı eğer daha önce içmediyseniz hiç başlamayın gibisinden farklı etkileri çıkmıştı bir konuyla ilgili
@systemapps İnsanın nasıl öleceğine de mi sen karar vereceksin? Adam seçimini yapar o yolda ilerler kimse kimseye zararlı maddeleri zorla içirmiyor. Sen eğitim verirsin bu malzemelerin zararını anlatırsın anlayan anlar. Ama senin dediğin gibi yasaklarsan, fiyatını fahiş yaparsan ne olur biliyor musun mafyayı beslersin. Sigara fiyatlarını dünya kadar yaptılar bu işten kim kazançlı çıktı? Terör örgütleri, millet cayır cayır tütün sarıyor bu para kime gidiyor sanıyorsun. Uyuşturucu yasak peki ülkede uyuşturucu kullanılmıyor mu? Hayır, aksine kullanılıyor ve bu iş sayesinde mafyalar her türlü pisliği yapıyor. Kardeşim bu şeyleri savaşarak bitiremezsiniz bunu anlayın. Zor kullanmak bir tek kaçak kullanımı arttırır sonucunda herkes zarar görür. Sana Hollanda örneğini boşa vermedik. Benim en yakın arkadaşım orada Master yapıyor. Dediği tek şey adamlar sistemi müthiş kurmuş, kafelerde satılıyor ve denetim var. Kimin ne yaptığını biliyorsun, mafya yok, insanlar abuk subuk sentetik uyuşturuculara yönelmiyorlar efendi efendi otunu içiyor. Sen halen ortaçağ zihniyetiyle yasaklamaya devam et 😀 Başarılar diliyorum. Sonra millet zombi gibi dolaşsın sokaklarda.
@systemapps 10 saniyede öldüren bir madde bile olsa bunu içmeme kimse karışamaz 😉 madem öyle civa da yasaklansın. O da öldürüyor. Kömürü yasaklayın, sürekli karbonmonoksit çekmene neden oluyor. Ya baz istasyonu? Şu anda baktığın monitör bir doğal ışık kaynağı değil ve her saniye retinana biraz daha zarar veriyor. Onu da yasaklasınlar. Mesela süt ve süt ürünleri? O süt ineklerine veterinerler tarafından verilen ilaçların haddi hesabı yok. Onu da yasaklayalım. Ya tatlılara ne demeli? Araştırmalara göre şeker kanseri tetikler bunun yanında şeker hastalığı gibi bir gerçek var. O zaman baklava da yasaklansın.
@fakircoinci şeker dişlerimizie kaybetmeye neden oluyor, şeker günümüzdeki anlamıyla bulunmadan keşfedilmeden önce insanların dişlerinde bir sorun yok araştırmalara göre 😀
hadi yasaklayalım çok kötü çok kaka şeker 😀
kafede tanesi 20 lira.
@karma-ruya her yerde olmadı o kadar daha iyi ki 😀
@karma-ruya İzmir'de 5 yıldızlı otelde 12,5 lira. Bence o kafeye bir daha gitme 😀
@fakircoinci valla ankara turuncu cafede 2 bomonti filtreli 38.50 verdik 🙂
@karma-ruya şişeler 15'ten başlıyo, fıçı/açık alırsan onlar da 13 falan 50cl için söylüyorum 33cl 8tl'ye kadar bulunabiliyo 😀 İstanbul/Taksim
@gurkan-atilgan sulu sulu .:)
@karma-ruya Başlangıç bunlar 😀 Kaç sene öncesi 33cl'ye 12₺ istediklerini bilirim içime oturmuştu o zaman kalitelinin piyasası 7₺ sulusunun 5-6₺'ydi 😀
@gurkan-atilgan 🙂 lisemiydi ünimiydi tam hatırlayamadım şimdi kutu efesler 3.5 liraydı sanki.
@karma-ruya evet evet birden 4 olunca lan noluyo demiştik
@karma-ruya Orada canlı müzik olduğu için öyle.
@systemapps hacı yanlış anlama ama bu düşünce yapısı çok tehlikeli sonuçlar doğurur.
@gurkan-atilgan Şeker şu uyuşturuculardan emin ol daha beter bir şey ve çok ucuz her şeyin içinde. Eğer ilgileniyorsan That Sugar Film belgeselini izlemeni tavsiye ederim.
@taka ben @systemapps 'a akol ve sigara ile olan savaşını kısa bir süre bir kenara bırakıp Food Inc. izlemesini önermek istiyorum lafı açılmışken 😀
alkol, sigara v.b. sadece belli bir kesimi, kullanıcısını v.s. etkiler ama böyle konular -malum, dünyadaki gıda işleri- herkesi etkileyen şeyler 🙂
@taka @fakircoinci @systemapps Mesela MSG-Mono Sodyum Glutamat-Çin Tuzu denen bir madde var malum. Bağımlılıkların hası, şahı bu bence.
@systemapps Senin gibi dar kafalı bir makarnacıya laf anlatmaya çalışmam hataydı kusura bakma. Ortadoğu solucanlığına o kadar alışmışsın ki medeniyet fikri öcü gibi geliyor 😀 Pisliğinde boğulabilirsin karışan yok.
@systemapps Cehaletinin farkında olmaman çok acı bir şey. Neyse iyi geceler sana harcayacak vaktimin sonuna geldim.
@systemapps Kafein de bağımlılık yapabiliyor, onu da yasaklayalım? Oyunlar bağımlılık yapıp insanların sosyal hayatını bozuyor, onu da yasaklayalım?Bu kadar sığ bakılmaması lazım. Bir şeyleri yasaklayarak, baskı yaparak engelleyemezsiniz; aksine daha çok dikkat çekersiniz, illegal yollara sürüklersiniz. Bilmediğiniz, üzerinde yeterince düşünüp araştırmadığınız konularda böyle iddialarda bulunursanız size gülerler. Nitekim her şey zehirdir, dozu önemlidir lafını da hatırlamak lazım; alkolü de kontrollü içerseniz sağlığa herhangi bir zararı yoktur, çeşidine göre yararından da bahsetmek mümkündür.