DeepSeek düşünürken türkçe sövüyormuş asdfgaedfhgb
Teknoseyir gündemi
#WhatsApp#ttmobil#note9pro#StarWars#honor600pro#TürkTelekom#ftth#Fiber#turknet#Gemini#EASon bir saat içinde 97 ziyaretçi, 18 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
çok token harca diye hepsi kasten hata yapmaya programlı son kullanıcıya gerçek yapay zeka vereceklerini sanmıyorum
"çok token harca diye hepsi kasten hata yapmaya programlı" öyle bir şey yok.
Buradan aslında veri setinde Türkçe'nin büyük bir yer kapladığını anlıyoruz 🙂 Deepseek'in ilk sürümlerinde Türkçe berbat düzeydeyken şu an arşa çıkmış durumda. Özellikle de thinking modelde. Google ve ChatGPT'yi yakaladılar neredeyse. Ben Çinlilerin özellikle Türkçe'ye yoğunlaştıklarını düşünmüyorum ancak Türkiye'den çok fazla kullanıcılarının olduğunu düşünüyorum. Onun nedeni de ucuzluğu. API tarafında özellikle Gemini veya ChatGPT'nin %1'ine falan denk geliyor sanırım fiyat olarak. Tabi konuşma sırasında küfür kullana kullana AI da bunu kullanıcıdan öğreniyor zamanla, veri setine karışıyor. Türkçe konusunda düşünme süreçleri ve dili anlamlandırma konusunda çok iyi. Özellikle imaları anlama becerisi inanılmaz, ki bir dilde en zor şey imaları anlamaktır AI için. Deepseek'in Gemini ve Chatgpt'ye kıyasla çok daha küçük bir model olmasına rağmen thinking kısmında yarışacak düzeyde iş çıkarmasına hala inanamıyorum ben kullanırken. thinking olmayan kısımlarda hala çok basit hatalar yapabiliyor mesela 5000 token öncesindeki kritik bir cümleyi hatırlamayabiliyor veya araya bazen cevaplara anlamsız kelimeler sokabiliyor ama thinking konusu inanılmaz. Safety limit dedikleri konuda da Deepseek eskiden çok katıydı, artık yok gibi bir şey. Çok basit bir prompt'la direkt olarak tüm limitler kaldırılabiliyor API tarafında. Tabi bunun kalkmasına kasten izin veriyorlar. Hem kullanıcı çekmek hem de AI eğitimini hızlandırmak için. Güvenlik önlemleri dedikleri şey aslında AI'ın gelişimini kısıtlayan başlıca neden. Aynı bir insanın bunlar "hassas konular bunları konuşmayalım" diye diye hassas olarak gördüğü tüm konulardan kaçması durumunda olacağı gibi. Halbuki eğitim dediğin şey konuşa konuşa/düşüne düşüne olur. Buradak kritik nokta şu; Gemini/ChatGPT/Claude'daki güvenlik bahanesiyle yapılan kısıtlamalar sadece AI'ın cevaplarına etki etmiyor, düşünme sürecine de etki ediyor. Sorun zaten burada. O kısıtlamalar o kadar yoğun ki "hassas" konularda AI düşünmüyor bile. Düşünmemesi bu konularda kullanıcıyla etkileşime girmemesi demek. AI'ın kendi kendine öğrenmesini engellemiş oluyorsun. Burada Deepseek'in thinking process sırasında küfürlü şekilde hem de İngilizce dışında bir dilde düşünmesi ama cevap verirken küfür etmemesi aslında güvenlik pre-prompt'u olduğunu ancak Deepseek'in thinking process'inde buna karışmadıklarını ve arka tarafta Deepseek'in yularını tamamen serbest bıraktıklarını, kullanıcı konuşmalarıyla kendi kendine gelişmesine izin verdiklerini gösteriyor aslında. 🙂 Bunu thinking süreçlerini incelerken ben de tahmin etmiştim, bu kanıtı oldu biraz 🙂 Bug falan değil kısaca.