Arkadaşlar tehlikenin farkında mısınız bilmiyorum ama google "web environment integrity" adında api çıkardı bunu galiba haftalık günden değerlendirmesinde de söz edildi ama kimse ciddiye almadı. Google bir çeşit drm getirmek istiyor; internette kullanıcının gücünü tamamen alıp tamamen web sitesini aktarmak istiyor. Bunun sayesinde Web sitesi bu tarayicada modifiye edilmiş seni içeri almıyorum veya firefox, brave, edge kullanıyorsun seni içeri almıyorum veya eklenti kullanıyorsun (tabiki de özellikle ad blocker icin) iceri almıyorum diyebilir. Daha da web siteler senin hakkında daha da fazla bilgileri elde edebilir (google ne biliyorsa web siteside bilebilecek artık mahremiyet diye hiç bir şey kalmıyacak). Resmen google interneti ele geçirmeyi planlayıp kendi kurallarını oluşturmayı planlıyor. google chrome, gmail ve youtube(kendi istemcisinde kullanmıyorum) yavaş yavaş bıraktım insan bunları duyunca tiksinti duymaya başlıyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap