SORU
1 pc 2 monitörümüz var sanal makine de kurduk win içine diyelim, sağdaki monitöre sanal pcyi koysak ona ayrı klavye mouse atayıp 2 kişinin aynı anda çalışmasını sağlayabilir miyiz 1 pc üzerinde? Sanal makine penceresinin alta küçülmemesini kalıcı olarak sağlamamız nasıl mümkün olabilir?
biraz zorlasa da mümkün 😀 usb ve klavyeyi ayrı ayrı görüp sanaldan host ile balantısını kes sadece sanala bağla diyebiliyorsan yapılır
https://www.youtube.com/watch?v=m4O3lB7TjTI nasıl acaba denemek istedim
Virtualbox ile yapılabilir. Virtualbox'u kurarken yüklenecekler listesinden usb sürücüleri de seçerek yüklemeyi tamamlayın.
Sanal makineyi kurduktan sonra da sanal makinenin usb ayarlarından klavye ve fare'yi ekleyip ayarları kaydederseniz sanal makineyi her açtığınızda klavye ve fare otomatik olarak bağlanır.
Ancak dikkat edimesi gereken şey sanal makinenin iyi bir performansla çalışamayabilecek olmasıdır. Onun için de işletim sistemini kurmadan önce, sanal makinenin sistem ayarlarından kullanılacak olan ram miktarını ve işlemci çekirdek sayısını artırın. Ekran ayarlarından da 3B hızlandırıcıyı etkinleştirip ekran kartı belleğini yükseltin.
İşletim sistemi kurulduktan sonra, sanal makineye misafir eklentilerini yüklemeyi unutmayın.
vmware için de aynı şekilde USB driver ve USB'yi ayarlayıp ekleme durumu olabiliyor
başka bir yazılıma ihtiyaç olmadan yapılabilir mi? Benim kafamdaki tek dorun şu klavye moue u ayarladık diyelim , ama win içinde bir pencere gibi açıldığı için sanal makine zırt pırt pence altına gidebilir onu da sağ monitöre hep üstte kalacak şekidle kilitleyen bir program şart. Hangi program hep üstte kalacak şekilde kilitleyebilir? Win+D(masaüstüne git) bile denilse o sağdak monitördeki sanal pc ekranı sabit kalmalı. aşağı küçültülememeli... @gurkan-atilgan @onikidokuz @mrx
@loop bu bahsettiğim durumlardan dolayı zor, yapsan bile konforlu bir kullanım olmaz pek
hatta 10 bilgisayara kadar mı neydi onların senaryo yanlış hatırlamıyorsam
@gurkan-atilgan müthiş bir tasarruf aslında ya mesela hafif exel işleri yapan bir şirket düşünün tek pc ile çözer 10 kişinin işini istese...
@loop şirketler zaten server + thin client kombinasyonu kullanabiliyor bu işler için 😀
Bu programla 2 klavye 2 mouse kullanabilirsin. https://www.youtube.com/watch?v=BzX4u6nPWTY https://mousemux.com/
Güzel konu, bununla alakalı güzel bi türkçe rehber ayarlamak lazım.
evet pek göremedim