İlginç bir belgesel. 99 yılında Woodstock'taki bir müzik festivalinin isyana dönüşmesini anlatıyor. Günlerce sürecek festival için insanların dışarıdan su bile getirimelerine izin vermemişler, çeşmeden su akmasın diye çeşmenin borusunu bloklamışlar, bir şişe suyu 5 dolardan satmaya çalışmışlar(99 yılı için aşırı absürt), daha sonra su kaynakları tuvalet giderinin karışmasıyla kirlenmiş, su kalmamış, yemekler de aşırı pahalı, paradan kısmak için ilk günden sonra güvenlik görevlilerini çıkarmışlar. En son gün festival çalışanları da görevli kıyafetlerini çıkarmış nedense. Uyuşturucu vs. gibi şeylerin de eklenmesiyle en sonunda yağmalar başlamış, ardından kundaklama, yakma yıkma, insanların birbirlerini ezmesi ve tecavüzlerle iş tamamen kontrolden çıkmış... "İnsanlara hayvan gibi davranırsan, hayvan gibi hareket ederler" diye bir cümle var ama bilmiyorum şu Amerika'daki güvenlik güçleri olmadığı anda hemen yağma vs. başlaması kültürünü başka hiçbir gelişmiş ülkede görmedim ben. Yaşamak için bir yer seç deseler(diyen yok gerçi de 😀 ) Amerika'yı seçmezdim hiçbir türlü ya. Okul baskınlarını, market, işyeri baskınlarını falan da düşünürsek... Polislerin silah bile taşımadıkları Avrupa ülkelerinden birine giderdim heralde...

https://www.youtube.com/watch?v=Tm5uUzbUwR4

Trainwreck: Woodstock '99 | Official Trailer | Netflix

Woodstock ‘99 was supposed to be a millennium-defining celebration of peace, love and great music. Instead, the festival degenerated into an epic trainwreck ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Jensen @tonga

    "İnsanlara hayvan gibi davranırsan, hayvan gibi hareket ederler" Deus Ex de vardı böyle bir cümle. Kimin sözü acaba 🙂
    Şu gelişmiş ülkeler arasında en çok aptal ABD ve İngiltere de var herhalde. Diğer gelişmiş ülkelere nazaran daha fazla suç haberi görüyorum bu ülkelerde. Belki daha çok haber yapıldığı içinde olabilir. Geçen gün biri burada "Arkadaşım Londra'ya gitti görmediği taciz olayı kalmamış" gibisinden bir cümle kurmuştu. Yani Amsterdam'a gitseydi şu cümleyi kuracak kadar olay görür müydü emin değilim. Yani anlam veremiyorum bu duruma. 😀

  • arandur @arandur

    Belgesel ise izlemem, dizi ise izlerim. Docuseries diyor, belgesel gibi galiba 🙁