Yeni Macbook
Lansmanı yapıldığı günden beri Türkiye için çıkmasını beklediğim Yeni macbook’uma bu gün kavuştum. Özellikle altın rengini beklediğim için bir sürü apple mağazası gezdim Ankara’da. Henüz Apple’ın sitesinde yok. 3-5 hafta diyor ama neo’larda var ve oradan aldım.
256’lık modelini aldım. Eğer öğrenciyseniz yüzde 6 indirim yapılıyor. Ben bir öğrenci arkadaşın kartını kullandım. 200 tl’ye yakın bir indirimle aldım ürünü, fırsat varken, öğrenci tanıyan varsa kaçırmasın.
Cihaz gerçekten çok ince, çok şık ve hafif olmuş. Klavyesi büyümüş, ekran genişlemiş ve retina olmuş. Hafifliği çok hoşuma gitti. Macbook retina kullanıyordum, ağırdı ve bir süre sonda dizde sıkıntı yaratıyordu ama bu çok hafif ve güzel.
Klavyesi “yeni” kelebek stili dizayn edilmiş. Başta alışmak bir zor geliyor. Hissiyatı “öteki” mac’lere göre daha bir tuhaf, yazmıyor, bir tahtaya tıklatıyormuş gibi hissediyorsunuz en başta, bu ne ya diye isyan ediyorsunuz, yazma hissi az, yok falan diyorsunuz ama kullanmaya başladıkça “önceki” mac klavyelerine göre “daha” az yorulduğunuzu fark ediyorsunuz. Bu güzel bir durum, uzun süre yazma eyleminde insan yoruluyor. Burada parmaklarınız bir süre sonra akmaya başlıyor bu da çok güzel ama alışmak için zaman gerekiyor. Klavye konusunda hassas yolanlar için sıkıntı olabilir ama alışınca akıyor resmen.
Eksi olarak, yan taraflar “tuşlara” çok yakın. Macbook retinam (13’) olanda kenarda tutabiliyordum bir yana koymak için ama bunda bu mümkün değil. hep tuşlara basıyor insan, alışmak zaman alacak.
Bir de, “yazı” yazarken “cihaz ince olduğu için ekran sallanıyor. O sağlamlık hissi bir tık geride, çok narin bir şey tutuyor insan elinde.
Yeni touch pad çok güzel. Geniş bir alan kaplıyor ve baskıları hissediyor ama reklamlarından ve incelemelerinden gördüğüm çok güzel bir şey olduğuydu, beklentim bir tık altta. Kesinlikle “çok” daha hassas, daha iyi ve daha kaliteli. Kendi “uygulamaları” tam destek veriyor ama henüz yeni buna göre uygulama yazılana kadar beklenecek sanırım.
Ekran çok güzel, diyecek sözüm yok ama “bu” küçüklükte bir ekranda, “bu” çözünürlük biraz küçük görünüyor her şey. Yazı font falan büyüyor ama yine de “bu” çözünürlük biraz fazla gibi ya da ben alışacağım zamanla.
Ses oldukça güzel çıkıyor, hoş bir tınısı var, çok yüksek değil ama kaliteli geliyor, hoşuma gitti. Cihaz biraz ısınıyor kullanımda, “rahatsız” etmiyor ama ısınıyor. Tabi öncekiler gibi değil. Oldukça “az” ama arkaya doğru bir ısınma var.
Hızı oldukça iyi, ne yapmak istediysem çalıştı, takılma ya da aksama görmedim. Genelde yazı falan için kullandığım için işimi sorunsuz göreceğine şüphe yok.
Pili yarısı dolu çıktı, uzun süre de şarj etmedim, yine Apple iyi bir iş çıkartmış, belli ki şarj kablosunu evde bırakıp dışarı çıkabileceğim, bu en sevindirici tarafı.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar, daha fazla detayı, ya da gördüğüm şeyleri zamanla kullanarak paylaşacağım.


Yazı yazıyorum sık sık, sanırım ondan kaynaklı, orada da kullanıyorum.
4300 tl, ama yüzde 6 öğrenci indirimi vardı, öğrenci kimliğiyle 220 falan bir düştü fiyattan.
Kesinlikle usb c'nin yanında bir tane koysalarmış ama kasa o kadar küçük ki, ben hala aydınlatmalı tuş nasıl koymayı becerdiler onu düşünüyorum 🙂 İnşallah alırsınız, masaüstünde windows kullanıyorum ama laptopta bence en iyisi ve güzeli mac. En azından "fare" kullanma ihtiyacı hiç yok.
Üzerinden 6 ay gecmiş zaman su gibi akıp gidiyor.. Uzun kullanım sonucunda eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Son güncellemeye kadar resmen ızdırap oldu cihaz. Yani bir türlü oturmayan bir şeyler vardır, son güncelleme ile oturdu cihaz. Sorunsuz kullanıyorum ama şunda bir sorun var. Eski macbook'umu kapatırdım, 10 gün sonra açardım, kullanırdım, bunu kapatıp 10 gün sonra açtığımda karşıma pili bitmiş bir şekilde çıkıyor. İşte bu "çoook" kötü bir durum. En sevmediğim yanı bu, neden kaynaklanıyor bu bilmiyorum ama onun dışında sorunsuz çalışıyor son işletim sistemiyle.