General Mobile E-tab4

Öncelikle merhaba diyerek başlamak istiyorum,baştan belirtmekte fayda var incelemeyi 16 yaşındaki bir lise öğrencisinin yaptığını göz önünde bulundurarak eleştiri yaparsanız sevinirim arkadaşlar.

Başlamadan şu NOTU yazmak istiyorum;
Aslında yerli tablet diyorlar ama alakası dahi yok, cihaz ÇİN merkezli THINKWARE firmasına ait,yani her zamanki gibi marka bastırılıp üretme olayından ibaret.

Bugün General Mobile firmasının e-tab4 isimli tabletini inceleyeceğim, daha doğrusu Milli Eğitim Bakanlığının 2014 yılında 9.sınıf öğrencilerine dağıttığı tablet olarak değerlendirmemiz daha doğru olur. çünki öğrenciler için olduğundan orjinal e-tab4 e göre bir kaç kısıtlama var.

İlk olarak tabletin boyut ve tasarımdan başlayalım;

Cihaz 240x178x10 mm ölçülerine sahip kısacası 1CM gibi makul sayılabilecek bir kalınlığa sahip. Ayriyetten 580g gibi bir ağırlığı olan cihaz arkaya doğru hafif kıvrımlı yapısıyla ele tam oturan bir yapıda. MEB birde tablet için şık bir kılıf yaptırmış,yanında kalemde geliyor,öğrenciye lazım olabilecek herşeyi düşünmüş Milli Eğitim Bakanlığı 🙂

Donanım kısmında tablet bize orta seviye bir donanım sunuyor,( Tablet donanım bazında Galaxy S3ün Uluslararası versiyonu olan GT-I9300 ile aynı donanıma sahip.)

Cihazın CPU tarafında ; 1.4 GHz de çalışan 4 çekirdekli 1MB L2 Cacheli Cortex-A9 tabanlı Exynos 4412 çipset var.
Ayrıca 1 GB RAM bulunuyor.(780 MB gibi bir değer görünüyor programlarda. Clean Master,CPU-Z de ama kitapçıkta ve General Mobile firmasının sitesinde 1GB diye geçiyor.)
GPU tarafında ise ; Open GL 1.1, Open GL 2.0 ve Open VG 1.1 destekleyen Mali-400MP4 var. Performansından bahsedecek olursak ;
GTA Vice City en tepe ayarlarda kasma,donma,çökme olmadan oynanıyor, GTA San andreas ortalama ayarlarda hafif frame atlamaları ile oynanıyor.

Cihaz Antutu Benchmarkdan 17K puan alıyor, bana göre sentetik testlerin fazla bir önemi yok önemli olan günlük kullanımdaki performans,merak eden arkadaşlar için bence gayet yeterli bir puan ama dediğim gibi günlük kullanımdaki stabilite ve performans sentetik testlerden çok daha önemli.

Depolama kısmında ise ; 16 GB Dahili hafızamız var ama bize boş gelen kısım 11 GB civarında bir kapasiteye sahip. İncelemenin başındada bahsetmiştim öğrenci tableti olduğu için kısıtlamalar var diye. İlk kısıtlama depolama kısmında ortaya çıkıyor. Cihazın Micro SD kart girişi maalesef yok, ayrıca cihaz hem yazılımsal hemde donanımsal olarak OTG yi desteklemesine rağmen yazılımsal olarak engellenmiş, ama root atarak Stickmount vb. programlarla kullanabiliyorsunuz.( Root olmaksızın OTG kablo ile takılan klavye ve fare kullanılabilir ama flash bellek, harici HDD gibi donanımlar root yapılmadan kullanılamıyor.)

Ekrandan bahsedecek olursak cihazda 10.1" büyüklüğünde 1280x800 çözünürlüğünde ki ekranda LCD IPS panel kullanılmış.Ayrıca cihazın ekranında Gorilla Glass bulunuyor.( Gorilla Glass 2 yada 3 olduğu belirtilmemiş,ama büyük ihtimal Gorilla Glass 2 var.)

Ayrıca ;
Ekran 149 PPI değerinde/16 Milyon renk (24 bit) görüntü sunuyor.(Ekran kalitesi tatminkar edici seviyede.)
170 Derece görüş açısı diye belirtilmiş kitapçıkta ne kadar doğrudur bilemem sağdan soldan çaprazdan baktım görüntüde bozulma olmadı.

Cihaz 802.11 b/g/n wifi destekli.( Çekim kalitesini beğenmedim, elimdeki MT6572 çipsetli telefon dahi daha iyi çekiyor.)

Bluetooth 3.0 destekli olan cihazın bluetoothdan dosya gönderim ve alım performansıda hiç iç açıcı değil.( 40 MB bir dosyayı 6 dakikada anca gönderebiliyor dibindeki cihaza.)

Kameraya geçecek olursak ön tarafta 2MP çözünürlüğünde 1080P 30fps kayıt yapan bir kamera mevcut.(Kamera performansı 2MP için gayet yeterli bir performans sunuyor.)

Ayrıca cihazda;
2 tane stereo hopörler mevcut.(Sesi çok az çıkıyor.)
3.5mm kulaklık çıkışı olan cihazda ne gariptir ki kulaklık performansı hopörler performansından kat be kat daha iyi.

İncelemenin sonuna doğru bataryadan ve cihazda bulunan sensörlerden bahsetmek istiyorum.

Cihazda 7000 Mah saat değerinde Lityum polimer batarya mevcut.( %50 Parlaklık ile sabah 08.30 dan akşam 15:45 e kadar full time oyun oynandığında geriye %30-35 batarya kalıyor yani bataryası gayet yeterli günü çıkarmak için.Ama ilerde ne olur bilinmez.)

Ayrıca cihazda;
3 Eksenli ivmeölçere,
Gyroscopea,
e-pusula yani manyetik alan sensörüne ve düşük ortam ışığı sensörüne yer verilmiş.(Light sensör sanırım ama CPU-Z de niyeyse çalıştıramadım.)

Son olarakta cihazın işletim sisteminden, ne gibi kısıtlamalar olduğundan, derslerde kullanılıp kullanılmadığından,söylenilen gibi akıllı tahta etkileşimi ile daha çağdaş bir sınıf ortamı olup olmadığından bahsederek incelemeyi bitirmek istiyorum.

Öncelikle cihazda Android 4.2.2 Jelly Bean işletim sistemi olduğunu söylerek başlamak istiyorum.Kısıtlamalar var demiştim yukarda depolama kısmında karşımıza çıkan kısıtlamayı yazmıştım onun haricindede kısıtlamalar var.

Misal; Bluetooth üzerinden apk göndermek engellenmiş.(Kernelle alakalı.)
Wi-fi kapatılamıyor,sadece uçak moduna alarak kapatabiliyorsunuz.(MEB in yüklediği 3.parti programlarla alakalı.)
Google Play Store da resimler görünmüyor.(Cihazla birlikte çakılı gelen DNS yüzünden. 3.parti uygulamalarla DNS değiştirilip kullanılabiliyor.)
Ayrıca ne gariptirki cihazda YouTube yüklü gelmesine rağmen oda engelli(Çakılı gelen DNS le alakalı bir durum.)
Facebook,twitter,instagram gibi sosyal ağlara tarayıcıdan girilmiyor.(DNS değiştirilse dahi girilmiyor özel tarayıcılar ile girilebiliyor.)
Uygulama yüklendiğinde otomatik olarak pasifleştiriyor google playe girip etkinleştirmeniz gerekiyor.
Cihazı ilk açılışta gelen aktivasyon ekranıyla TC Kimlik numaramız ve öğrenciye özel alınan EBA şifresi ile aktive ediliyor.(Edilmez ise kullanılmıyor.)

Şimdi gelelim derslerde kullanılıp kullanılmadığına;

Şuan derslerde sadece .pdf dosyası şeklinde ders kitaplarını yükleyip onları açmaktan başka bir şekilde bir işe yaramıyor. Akıllı tahta etkileşimi felan yok.(Çünki altyapı yok,okul interneti 4 Mgbs o hızdada böyle birşey olacağını sanmıyorum ama denilene göre bu yaz projenin yürütüldüğü okullara 100 Mgbs fiber internet döşeneceği ve akıllı tahta etkileşimi sağlanacağı yönünde muhabbetler var.)

Yani denildiği gibi şuan çağdaş bir sınıf ortamı yok. Bana sorarsanız ki öğrenci dahi olsam görüşüm şu şekilde ;

Tamam büyük bir proje milyon dolarlar yatırıldı ama tablet dağıtımı cidden gereksiz oldu,sırf yaptık demek için yapılan ve basında sürekli yer verilen bir proje haline geldi Fatih projesi, akıllı tahtayı dahi kullanmayı bilmeyen öğretmenler varken öyle öğretmenlere tablet dağıtmak saçmalık bana göre. Şuan bu tabletler oyun makinesi olarak kullanılıyor,kullanıyorum hatta,10a yakın oyun var, tablet dağıtılmadan önce sınıfta gırgır şamata olurken şimdi o ortam kayboldu herkes tabletin derdine düştü. sırf bu nedenlerden dolayı bence tablet dağıtımı çok saçma oldu,akıllı tahta zaten yeterliydi.

Benim incelemem ve görüşlerim bu yönde,hatam olduysa affola 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 25