Jolla-Sailfish Os
Telefon tarihi boyunca hep farklı ve yeni şeylerle karşılaştık ancak son zamanlarda akıllı telefon piyasasının üç sisteme kaldığını görebiliyoruz.Bunlar herkesin bildiği ve bu furyadan payını almış Android-İos ve pek yerleşemese de benim daha pozitif baktığım windows phone olmak üzere şekillenmiş durumda.Her zaman belli başlı bazı yeniliklere ihtiyaç duyuyoruz belkide sadece biraz farklılık istiyoruz ama bunun yerini doldurabilen yeniliklere açılabildiğimiz bir ortam maalesef oluşamıyor.Bunun sebebi aslında firmaların tutmuş bir şeyi değiştirmek istememesi veya yeniliklerden zarar görüp itibarlarını ve market piyasa hisselerini ellerinde tutamama korkusu olabilir.Bunun örneği aslında bu işletim sistemlerinin üçünde de mevcut.Değişime bir nebzede olsa destek verebilen ancak bunu da cihazlarda kısa ömürlülüğe neden olması,yüksek sistem gereksinimleri istemesi ve doyuramayacağınız kadar açık ve randımansız bir sistem oluşuyla nötrleştiren Android ile azda olsa bu yeniliği ve güncelliği sağlayabiliyoruz.Diğer yandan hiç değişmeyen İos ile yeni yeni kullanılabilir hale gelen windows phone ile telefon piyasasının yaklaşık %96'lık kısmını tamamlıyoruz.
Şimdi asıl konuya gelecek olursak aslında daha önce Nokia'nın tabiri caizse ölü doğan çıktığı günden itibaren desteklenmeyeceği belirtilen çoğu kişinin beğendiği ancak piyasanın öncülerinin destek vermediği işletim sistemi MeeGo ile benzer bir işletim sistemi olan sailfish os ile MeeGo nun kurucuların tekrar bir araya gelerek oluşturduğu firmanın Jolla nın yeni akıllı telefonlarının tanıtımları için kısa bir video paylaşmak istedim.Hala eksiklikleri mevcut olsada yakın tarihte yeni bir güncelleme gelicek ve bazı aksaklıklar giderilecekmiş bu da haberin bir parçası.




aslında fiziksel tuşta mevcut..