Bu telefonu 2016 Aralık ayında 4.500 TL'ye almıştım. iPhone 12'nin buna eşdeğer modelinin ise 15-20 bin lira arası olacağı söyleniyor. Buna göre 4 yılda fiyatı 4 kat artmış demektir. Bunun bir kısmı memleket ekonomisinin içine edilmesinden kaynaklanıyor olsa da, diğer kısmı yine bununla bağlantılı olarak devletin faşist bir ekonomik modele geçerek emektarların gelirlerine, doğrudan ve özellikle dolaylı vergi araçlarını kullanma yoluyla ekonomik zor ile el koyarak sermayedarların kasalarına aktarmasından kaynaklanıyor.
Gerek gezegenimizdeki uluslararası sular ve topraklarda, gerekse uzaydaki ortak gök cisimlerinde yapılan faaliyetler ile kazanç elde edenlerin, bu faaliyetlerinin maliyetini düştükten sonraki net kazançlarını Dünya halkları ile paylaşmaları gerektiği düşüncesindeyim. Zira, şu anda ondan istifade edemiyorsam da üzerinde tasarruf hakkım bakidir.