çoğumuzun belli bütçe ayırarak telefon aldığını düşünürsek fiyat/performans olarak android telefonlar kesinlikle 1 değil 5 adım daha önde. şu an lg g3 kullanıyorum. fiyat olarak baktığımızda iphone 5s'ten dahi daha ucuz bir telefon. donanım olarak baktığımızda daha iyi evet. android telefonda donanım gereksinimi daha fazladır ama çok daha iyi donanım çok daha ucuzdur. bunu unutmamak lazım. onun dışında androidde arka planda çalışan uygulamaları kapatmanın telefonu hızlandırdığı zannedilir. bu çokça bilinen bir yanlıştır. android sistem daha önce açılan uygulamalardan çıkıldığında uygulamayı uyutur. aynı uygulamayı tekrar açtığınızda yeniden uygulamayı başlatmaz, uykudan uyandırır. bu nedenle daha az ram kullanır. arka planda çalışan uygulamaları kapatmanız telefonu daha da yavaşlatabilir bu yüzden. batarya konusuna hiç gelmeyeceğim. g3'te 2 günde bir telefonumu şarj ediyorum. ortalama her şarjda 3 saat ekran 2 saat konuşma süresi 2 gün de bekleme süresi alıyorum. kaldı ki g3'e martta gelecek marshmallow güncellemesi ile ekran süresi ve bekleme süresinde ciddi bir artış olduğu ve hızlandığı söyleniyor. kişiselleştirme olayına videoda yeterince değinilmiş zaten. ilk defa smartphone kullanmıyorsanız kişiselleştirmek zor bir olay değil. ayrıca videoda sistem kastığında reset atılmasından bahsedilmiş. şöyle açıklayabilirim ; 3 aydır telefonu kullanıyorum, 1 kere bile kapatmadım, 1 kere bile arkaplandaki uygulamaları durdurmadım ve 1 kere bile telefonum takılma yapmadı. (her gün düzenli olarak kullandığım uygulamalar; facebook, snapchat, instagram, swarm, boat browser, messenger, twitter)
sonuç olarak fiyat/performans olarak android telefonlar kat ve kat öndedir.
iphone malesef türkiye'de bir prestij unsuru haline gelmiştir. bu yüzden tercih ediliyor. iphone'un en üst modelinin yarı fiyatından az daha fazlasına, o modelden daha performanslı ve kaliteli android cihazlar var. elma logosuyla prestij olmadığını farkedebilen arkadaşlara model önerebilirim. 🙂
çoğumuzun belli bütçe ayırarak telefon aldığını düşünürsek fiyat/performans olarak android telefonlar kesinlikle 1 değil 5 adım daha önde. şu an lg g3 kullanıyorum. fiyat olarak baktığımızda iphone 5s'ten dahi daha ucuz bir telefon. donanım olarak baktığımızda daha iyi evet. android telefonda donanım gereksinimi daha fazladır ama çok daha iyi donanım çok daha ucuzdur. bunu unutmamak lazım. onun dışında androidde arka planda çalışan uygulamaları kapatmanın telefonu hızlandırdığı zannedilir. bu çokça bilinen bir yanlıştır. android sistem daha önce açılan uygulamalardan çıkıldığında uygulamayı uyutur. aynı uygulamayı tekrar açtığınızda yeniden uygulamayı başlatmaz, uykudan uyandırır. bu nedenle daha az ram kullanır. arka planda çalışan uygulamaları kapatmanız telefonu daha da yavaşlatabilir bu yüzden. batarya konusuna hiç gelmeyeceğim. g3'te 2 günde bir telefonumu şarj ediyorum. ortalama her şarjda 3 saat ekran 2 saat konuşma süresi 2 gün de bekleme süresi alıyorum. kaldı ki g3'e martta gelecek marshmallow güncellemesi ile ekran süresi ve bekleme süresinde ciddi bir artış olduğu ve hızlandığı söyleniyor. kişiselleştirme olayına videoda yeterince değinilmiş zaten. ilk defa smartphone kullanmıyorsanız kişiselleştirmek zor bir olay değil. ayrıca videoda sistem kastığında reset atılmasından bahsedilmiş. şöyle açıklayabilirim ; 3 aydır telefonu kullanıyorum, 1 kere bile kapatmadım, 1 kere bile arkaplandaki uygulamaları durdurmadım ve 1 kere bile telefonum takılma yapmadı. (her gün düzenli olarak kullandığım uygulamalar; facebook, snapchat, instagram, swarm, boat browser, messenger, twitter)
sonuç olarak fiyat/performans olarak android telefonlar kat ve kat öndedir.
iphone malesef türkiye'de bir prestij unsuru haline gelmiştir. bu yüzden tercih ediliyor. iphone'un en üst modelinin yarı fiyatından az daha fazlasına, o modelden daha performanslı ve kaliteli android cihazlar var. elma logosuyla prestij olmadığını farkedebilen arkadaşlara model önerebilirim. 🙂