Sanırım masaüstü ortamı tercihi hızda en önemli şey. Gnome3 ile kullanıyorum (baya bir ayar çektikten sonra iyi bence). Mint'teki Cinnamon'dan daha hızlı o kesin. Onun dışında her zaman en yeni kernel, Xorg vb. olduğu için biraz daha hızlı olabilir. Bu arada Antergos çok kolay kurulumu Ubuntu gibi. Düz Arch'ı becerememiştim mesela.
Antergos'un kurulum iso'su LiveCD. "Try it" mi ne öyle bir seçenek vardı diye hatırlıyorum.