Merhaba,
Arkadaşlar dün akşam sistemimdeki 16 GB RAM'in kullanılabilir olarak 8 GB göründüğünü farkettim. Uzun zamandır 16 GB olarak kullanıyorum herhangi bir problem yok ancak dün akşam bu durumu farkettim. Sebebi bu olabilir mi bilmiyorum ama 2 gün önce de bilgisayar kapalı durumdayken sandalyemi çekerken yanlışlıkla dizimle sert bir şekilde kasaya vurdum. Sistemi açtığımda açıldı ancak RAM ile alakalı o anda bir sıkıntı var mıydı elbette bakmadım.
Dün bunu farkedince kasayı açtım ve BIOS'da 8 GB RAM olduğunu görünce RAMleri söküp tekrar taktım. Galiba, Anakartı ilk aldığımdan beri en sağdaki RAM yuvası zaten fabrika çıkışlı olarak bozuktu (uzun süre tek 8 GB kullandığım için farketmedim, sonrasında 2x8 yapınca oraya RAM taktığımda 3 bip sesi geliyordu) ancak dün akşam en soldaki slotta çalışıyordu ki sonrasında oraya RAM taktığımda sistem açılmamaya başladı. Şu an en sağdakine RAM taktığımda sistem açılmıyor, en soldakine taktığımda ise bazen açılıyor bazen açılmıyor. Anakartın garantisi bitti acaba böyle bir arıza mümkün mü? RAM slotlarının bazılarının çalışıp bazılarının çalışmaması gibi bir arıza var mı? Şu an RAMleri ortadaki iki yere taktım ve çalışıyor ikiside ama maalesef dual channel olarak kullanamıyorum acaba bunun bir çözümü var mıdır? Şimdiden teşekkürler.
Ryzen 1500X
Gigabyte GA-AB 350 GAMING 3
Gtx 1660
Kingston 8x2 3000 MHZ
Corsair VS550

BeğenFavori PaylaşYorum yap