Mass Effect Andromeda
Uyandım. Göz kapaklarımı kımıldatamıyordum. Boğazımdaki tükürüğüm adeta dilimle damağımı birbirine yapıştırmış bir tutkal gibiydi. Yüzyıllar süren bir uykudan uyanıyordum sanki. Sankisi fazla öyleydi de zaten. Bir süre beyaz metal kubbeyi seyrettim. Neden sonra kendime gelerek doğrulmaya çalıştım. Kaslarım bana itaat etmiyordu. Kendimi zorladım ama başaramadım. Sonra bir el uzandı ve beni ayağa kaldırdı.
-"Aramıza hoş geldin Ryder." dedi bana.
Şuurum yavaş yavaş yerine geliyordu. Doktordu bu evet doktordu. O zaman! Başarmış olmalıydık. Kendi galaksimizden milyarlarca ışık yılı ötedeki bir başka galaksiye yani Andromeda galaksisine olan yolculuğumuzu tamamlamış olmalıydık. Zorlukla konuşarak ilk sorduğum soru:
-"Vardık mı? Andromeda' ya vardık mı?" oldu.
Aldığım yanıt gözlerimi yaşartmaya yetmişti doğrusu. Kendime tamamen gelmem uzunca bir süremi aldı fakat ayağa kalktıktan sonra Ark Hyperion'nun güvertesinde buldum kendimi. Dışarıdaki manzara muhteşemdi. Yepyeni güneşler ve yepyeni ufuklar uzanıyordu önümüzde ve keşfedilmeyi bekleyen yepyeni dünyalar...
Biliyorum şu sıralar bir Mass Effect Andromeda gömme furyası var. Evet farkındayım oyun bir hayli sorunlu çıktı. Bu sorunun kaynağı ise oyunda denenen pek çok yeni teknolojinin (Motion Capture tekniğinin yerine kullanılan algoritmik sistem gibi) tam olarak oyun motoruyla uyumlu çalışmaması. Tabi yeni bir ekibin bu oyunu kotaramaması da bunun nedenleri arasında ama bence yine de Andromeda gömülecek bir oyun değil. Bu oyun Mass Effect başlığıyla değilde sadece Andromeda olarak çıksaydı, yapımcı firma adında da Bioware yerine Xware yazsaydı bence bu kadar eleştiri almazdı.
No Man's Sky'ın zilyon tane içi boş gezegenindense Andromeda'nın yüzlerce keşfe açık dünyaları insanı cezbediyor doğrusu. Hele de bu dünyalar frostbite oyun motoruyla tasarlanmışsa. Oyun bize o kadar çok yapılabilecek şey veriyor ki. Biraz da hayal gücümüzün desteğiyle bizi gerçekten de buralardan alıp o diyarlara götürmeyi başarıyor bence. Zaten iyi bir oyun olan Andromeda bilindik hataları olmasaydı bir efsane olabilirdi ama her güzelin bir kusuru olurmuş tabi. (Tamam kabul ediyorum Andromeda'nınkiler biraz fazla.) Andromeda'yı özel kılan ve eski Mass Effectler den de ayıran en önemli özelliği açık dünyalarıdır. Gta V, Witcher 3 ve Watch Dogs gibi pek çok açık dünya oyunu oynadık evet ama şöyle sağlam bir açık dünya bilim kurgu oyunu yoktu doğrusu. Sadece Nomad 'a atlayıp şurada ne varmış buraya da bakayım derken saatlerin nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Zaten grafiklerin güzelliği sizi kendinizden geçirirken hiç de fena olmayan diyaloglar (Gözlere bakmayın alt yazılara odaklanın. Oyunu daha iyi anlamak için yani:) )
Sonuç olarak bence Andromeda'ya sahip çıkmalıyız. Elbette hatalı yönlerini eleştirmekten geri durmayacağız. Ancak Bioware eğer hatalarından ders alır da ikinci oyunda bu hatalarını gidermeyi başarabilirse ikinci oyun bilgisayar tarihinin gelmiş geçmiş en iyi açık dünya bilim kurgu oyunu olabilir. Demedi demeyin. Bir başka yazıda görüşünceye dek hoş çakalın. Ben Tempest'e atlayıp şu yeni bulduğumuz gezegeni keşfe gidiyorum dostlar.
Commander Khan Out...
BU NE ŞİMDİ REİZ