Türkiye her yıl milyarlarca dolar cari açık veriyorsa parasının bitmesi gerekmiyor mu?
Son bir saat içinde 125 ziyaretçi, 91 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
câri açık tam olarak "cebimize giren para ile çıkan paranın ortantısızlığı" gib değil... ülkede faaliyet gösteren tüm ticaretin açığı bu yani câri açık çok çıktığı bir yılda ithalat için harcanan para ile ihracattan kazanılan para birbirini tutmamıştır... olmayan parayı harcayamayacağımız için para bitmesi söz konusu değil birilerinin parası ile ithal ediliyor ki bu birileri genelde bu paraları diğer ekonomik araçlarla kazanıyorlar... yaklaşık olarak böyle açıklanabilir diye düşünüyorum
@ronniejamesdio 😀 yok ya nerdeee... yıllar önce verlen japonya örneğini hatırlıyorum ben böyle durumlarda derlerdi ki "dünya'nın en çok ham madde ithal eden ülkesidiri japonya buna karşın bitmiş ürün ihraç eder" bizim de böyle olmamız lazım sanki
En büyük cari açık abd de diye biliyorum. En güçlü ekonomide onlarda.
o durum bir çok ülkede var. en başta ABD ve japonya
@johnsmith kafamı karıştırtın 🙂 @johnsmith döviz tekrardan yurtdışına satıldığı zaman elimizde daha az döviz olacağı için dövize olan talep artmayacakmıdır aslında yazdıklarının tam tersi olması gerekmezmi dolar fazla olsun ki değeri düşsün tl türkiye piyasasında az olsunki değerlli olsun {öğrenmek için soruyorum yanlış anlaşılma olmasın ükalalık ettiğimi düşünmenizi istemem 🙂 }