Bilgisayarında kaliteli müzik dinleyenler ( özellikle iyi kulaklıklarla ) son dönemde aliexpress , banggood vs sitelerde 15 dolar 100 dolar aralığında çok çılgın ürünler mevcut. DAC ve kulaklık amfisi bir arada.
Bundan 10 sene önce binlerce lira verip elde edilen ses kalitesi şimdi Malum ortamlardan indirlen flac + chineese DAC + ortalama bir kulaklıkla elde ediliyor.
Tek yapmanız gereken biraz araştırma yapmak , üzerinde AK4396 , CS4398 ,WM8740 , PMA1792 gibi kaliteli dönüştürücüler , opa1612 gibi bileşenler olsun.
Dinlediğim bir kaç üründe çok etkilendim. Adamlar 100 dolar altınaDSD çözebilen dac satıyor.
Daha önce burada incelenmiş audioengine D1 dac var. AK4396 çipli. Onun ayarında bir dac 30 -50 dolar arasında satılıyor.
Bence inanılmaz bişey.
Rica etsem link ya da isim olarak öneri yapabilir misiniz?
https://www.aliexpress.com/store/product/2016-New-Breeze-audio-PD04-Asynchronous-24BIT-192K-CM6631-CS4398-OPA2132-USB-DAC-Headphone-Amplifier-Multimedia/1140113_32726584786.html
Bende şu anda bu alet var. 2. el 100 liraya aldım. inanılır gibi değil.
Sabre DAC lı olanı https://www.aliexpress.com/item/2016-Breeze-Audio-SE1-ES9023-USB-Decoder-HIFI-External-Sound-Card-DAC-Amplifier-Mini-Home-Headphone/32716051061.html?spm=2114.12010108.1000023.6.16fa19ab2fqpIh
https://www.aliexpress.com/item/2016-Finished-AK4490-AK4118-XMOS-USB-DAC-Asynchronous-Hifi-Audio-Digital-Decoder-Support-Coaxial-Optical-USB/32663451787.html?spm=2114.10010108.1000013.5.a4907d2f0ZIgF&traffic_analysisId=recommend_2088_3_90158_shotall&scm=1007.13339.90158.0&pvid=2f9ffb4b-4544-4229-aaec-07446a96cf32&tpp=1
Bu ak DAC olanı. Daha ucuzları da var.
Telefonumda AK4375 var. Nasıl sizce ?
Telefona koyulan çipler kırpılmış oluyor. Ayrıca sadece çip önemli değil. Peşine koyulan/ koyulmayan opamp ve kulaklık amfisi önem arzeder.
Hangi telefon bu?
@ilkercom Alcatel Idol 3
Ses amfisi NXP TFA9897' ymiş bu arada.
Çok ucuza iyi iş gören daplar da mevcut. İyi bir dac kullanarak da çok ucuza iyi bir deneyim elde edilebilir.
PC' ye çıkış verebilen, 5+1 ya da 7+1 kanallı bir alternatif, iyi olurdu. Araştırmak lazım.
Hatta hem PC hem de telefonla kullanılabilen türde olanları da iyi olabilir.Fiyat artıyorsa bilemem.
60 dolara bu kalitede dap mümkün değil. Fiio X3 vardı. 200 $ Bu onu çok çok aşıyor.