Bence favori oyuncu R7 1700. 65w tdp, çektiği güç ve gücüne göre performansı çok iyi. Fiyatına göre de güçlü. Tam mini-itx'lik canavar ancak mini-itx kartlar adam akıllı çıkmadı.
@teknostil aynen thermal design power. Bir nevi açığa çıkarttığı sıcaklık, tabi çektiği güçte bununla paralel. Intelde tdp ve çekilen güç çok orantısız mesela. 90 küsür wattlık işlemci, render gibi kritik yüklerde 140watt başlı başına çekiyor. Intel tdp'de boostu dahil etmiyor mesela bildiğim. Base clockla ölçüm yapıyor. Neyse konuyu çok uzattım. Watt/performans başına minik sistemler için 1700 çok avantajlı bir işlemci bana göre. Büyükler için 1700x yada 8700k. 1800x bitti.
Base clock overclocking (BCLK OC)
Tabi çarpan arttırmak gibi etkili bir OC olmuyor ve stabilite sorunu yaşama ihtimali daha yüksek. Ekstrem OC yapanlar için daha uygundur BCLK mevzusu. Daha çok üst seviye pahalı anakartlar BCLK OC yapabiliyor.
Intel 8. nesil CPU' lar ile iyi atak yapmış gibi gözüküyor. Çok detaylı bakmadım sağa sola ama ilk izlenimim bu yönde oldu.
Intel' deki çekirdek artışının sebebi; AMD Ryzen etkisi mi yoksa artık tek çekirdek performansında tıkanma noktasına gelmeleri mi ? Ne dersiniz?
@madiko Base clock dediği benim bildiğim kadarıyla her bir çarpanın frekansı oluyor. 1 çarpan = 100 Mhz ise 32 çarpanın açık olduğu bir işlemci 3.2 Ghz hızında çalışıyor demektir. Çarpan kilidi kapalı işlemcide, sadece 100 Mhz' lik temel frekansa OC yapılabiliyor. Mesela 100 x 32 yerine 103 x 32 şeklinde çalışması için uğraşılıyor.
Çarpan kilidi açıksa bunun yanı sıra çarpan sayısı arttırılarak da OC yapılıyor ki OC yapanların büyük çoğunluğu bu yöntemi kullanıyor. Diğer yöntem sakat biraz. Zaten sıradan B350 anakart ile BCLK OC olmuyor benim bildiğim. Pahalı anakart lazım. Ha günümüzde BCLK OC çok önemli mi uzmanlarına sormak lazım. Bence sıradan kullanıcı için gereği yok. OC yarışmasına katılacaklar, ekstrem OC yapacaklar düşünsün.
Bence favori oyuncu R7 1700. 65w tdp, çektiği güç ve gücüne göre performansı çok iyi. Fiyatına göre de güçlü. Tam mini-itx'lik canavar ancak mini-itx kartlar adam akıllı çıkmadı.
65W işi hikaye bence. Stres testinde OC' siz R5 1600 direkt +80W çekiyor.
Yine H264 video çevirisinde 65- 70W aralığında gezindiğini hatırlıyorum.
@teknostil tdp'nin çekilen gücü yansıtmadığını biliyorsunuz değil mi 🙂 intelin işlemcileride 140watt çekiyor. 🙂
@haypurtiryading Neyi yansıtıyor ola ki o zaman? Thermal Design Power idi açılımı sanırım.
Neyse şuradan izleyeyim:
https://www.youtube.com/watch?v=yDWO177BjZY
@teknostil aynen thermal design power. Bir nevi açığa çıkarttığı sıcaklık, tabi çektiği güçte bununla paralel. Intelde tdp ve çekilen güç çok orantısız mesela. 90 küsür wattlık işlemci, render gibi kritik yüklerde 140watt başlı başına çekiyor. Intel tdp'de boostu dahil etmiyor mesela bildiğim. Base clockla ölçüm yapıyor. Neyse konuyu çok uzattım. Watt/performans başına minik sistemler için 1700 çok avantajlı bir işlemci bana göre. Büyükler için 1700x yada 8700k. 1800x bitti.
6bin serisi pi* oldu 😀
Base clock overclocking (BCLK OC)
Tabi çarpan arttırmak gibi etkili bir OC olmuyor ve stabilite sorunu yaşama ihtimali daha yüksek. Ekstrem OC yapanlar için daha uygundur BCLK mevzusu. Daha çok üst seviye pahalı anakartlar BCLK OC yapabiliyor.
Intel 8. nesil CPU' lar ile iyi atak yapmış gibi gözüküyor. Çok detaylı bakmadım sağa sola ama ilk izlenimim bu yönde oldu.
Intel' deki çekirdek artışının sebebi; AMD Ryzen etkisi mi yoksa artık tek çekirdek performansında tıkanma noktasına gelmeleri mi ? Ne dersiniz?
Ryzen, core mimarisi tıkanalı çok oldu.
@madiko Detaylar için "Google" lütfen. 🙂
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3243096/bclk-ocerclocking.html
https://www.reddit.com/r/overclocking/comments/40mi32/base_clock_overclocking_vs_multiplier/
@madiko Base clock dediği benim bildiğim kadarıyla her bir çarpanın frekansı oluyor. 1 çarpan = 100 Mhz ise 32 çarpanın açık olduğu bir işlemci 3.2 Ghz hızında çalışıyor demektir. Çarpan kilidi kapalı işlemcide, sadece 100 Mhz' lik temel frekansa OC yapılabiliyor. Mesela 100 x 32 yerine 103 x 32 şeklinde çalışması için uğraşılıyor.
Çarpan kilidi açıksa bunun yanı sıra çarpan sayısı arttırılarak da OC yapılıyor ki OC yapanların büyük çoğunluğu bu yöntemi kullanıyor. Diğer yöntem sakat biraz. Zaten sıradan B350 anakart ile BCLK OC olmuyor benim bildiğim. Pahalı anakart lazım. Ha günümüzde BCLK OC çok önemli mi uzmanlarına sormak lazım. Bence sıradan kullanıcı için gereği yok. OC yarışmasına katılacaklar, ekstrem OC yapacaklar düşünsün.